Zoals Wendy het ziet

Voor alle foto's van: Newborn, Baby, Kinderen, Portret, Zwangerschap, In mijn knusse thuisstudio in Nieuwegein of op locatie naar keuze

Wat zou jij doen?Zaterdag een week geleden. Ik liep op straat, kreeg een epileptische aanval en viel op de grond.Ach…..d...
30/03/2026

Wat zou jij doen?

Zaterdag een week geleden.
Ik liep op straat, kreeg een epileptische aanval en viel op de grond.
Ach…..dat komt helaas vaker voor dus ik ben er inmiddels al een soort aan gewend.

Maar deze keer was het toch even anders en komt het steeds weer omhoog.
En heel eerlijk, dan maakt het me eigenlijk weer boos en ook best verdrietig.

Die bewuste middag, ik lag dus op straat en had ook toen in mijn broek geplast.
Op het moment dat ik zo’n beetje aan het bijkomen was stond er een hond aan mijn urine te snuffelen. En dan denk je achteraf al, baas haal je hond bij me vandaan maar goed.

Toen ik wat beter bijkwam zag ik dat een ouder echtpaar (eind 70 begin 80) naar mij stonden te kijken.
Waarop die man tegen zijn vrouw zegt, kom loop maar door want die heeft ballonnen gebruikt (er lag er idd eentje een stukje verder op maar natuurlijk niet van mij!).
Waarop die vrouw tegen die man zegt, nee joh ze draagt een label aan haar tas waar op staat dat ze epilepsie heeft.
Waarop die man weer zegt, jaja die kan ik ook aan mijn tas hangen.
Dus ik was inmiddels gaan zitten, maar wel nog steeds op de grond en keek echt vol verbazing.

Waarop die man tegen zijn vrouw zegt, kom we gaan!
Dus zonder mij te helpen, lieten ze me gewoon alleen op straat in mijn urine achter.
Maar ze lieten ze nog wel een keer de hond aan mijn urine snuffelen en ze vertrokken.

Ik was echt met stomheid geslagen, dacht alleen maar in wat voor wereld leven we.

Waarom ik dit deel, eigenlijk een soort op “advies” van mijn epilepsie neuroloog.
Die zegt, je hoeft geen aandacht en je bent niet zielig…….maar een beetje begrip uit de omgeving zou heel fijn zijn!!

Enne de foto bij dit bericht zijn schelpen die ik zelf gemaakt heb.
En die ik verkoop voor het epilepsie fonds!
Als je er eentje wilt stuur me maar een berichtje of reageer hier onder.

Om te voor komen dat….er mensen zijn die zich helemaal rot schrikken!Afgelopen vrijdag, ik even de deur uit voor een boo...
12/01/2026

Om te voor komen dat….er mensen zijn die zich helemaal rot schrikken!

Afgelopen vrijdag, ik even de deur uit voor een boodschapje.
Maar kreeg onderweg een epileptische aanval en viel dus op de grond, in de sneeuw.
Een dame die in de verte aan kwam lopen zag het gebeuren en dacht, owww die maakt een uitglijder in de sneeuw en staat zo wel weer op.

Maar toen ze dichterbij kwam zag ze dat ik niet bewoog, dus ze schrok.
Eenmaal bij me zag ze dat ik met mijn ogen open lag, en inmiddels ook in een gele vlek in de sneeuw….want tijdens een aanval laat ik (helaas) gelijk mijn urine lopen.

Afijn…..ze had geprobeerd om contact met me te krijgen maar dat lukte niet en ik bleef alleen maar met mijn ogen open liggen en reageerde nergens op.
Dus ze dacht dat ik een hartinfarct of iets dergelijks had gehad.

Dus zij 112 bellen en net toen ze de dame bij 112 aan de lijn had begon ik een beetje bij te komen. De 112 dame wilde mij even “spreken” dus de telefoon ging op de spieker en ze vroeg me naar mijn naam, maar zelfs die weet ik op die momenten niet. Ze vroeg nog wat dingen en ook daar kwam geen reactie op.

Precies op het moment dat ze de ambulance onze kant op wilde sturen kwam ik wat verder bij en zei ik, ik heb epilepsie.
En vertelde ik haar uiteindelijk dat ik dit inmiddels al tigggggg keer meegemaakt heb en dat ik dan na een tijdje zelf weer overeind krabbel en zo snel mogelijk probeer om thuis te komen of ergens heen ga waar ik een droge broek aan kan trekken.

Gelukkig was dit echt heel dicht bij mijn huis, en ben ik met mijn natte broek gaan lopen. En de dame die me gevonden had is even met me meegelopen naar huis, ze durfde me niet alleen te laten gaan en wilde zelf graag nog even met me kletsen omdat ze zo enorm geschrokken was.

Dus zo ga ik voortaan de deur maar uit.
Met mijn epilepsie batch goed zichtbaar.
Want voor mij is het (helaas) inmddels al een soort van “gewoon” maar voor mensen om me heen is het echt niet fijn om te zien!

Dit is wat epilepsie met je doet.
Je kunt je lichaam niet meer vertrouwen en dat maakt me onzeker, boos en verdrietig!
Maar toch wil ik naar buiten blijven gaan, dus dan maar met die stomme batch bij me.
❤️

Tis om te janken?Of het smaakt gelijk weer naar meer?Eigenlijk beide!Na ruim 3 maanden niet gefotografeerd te hebben had...
08/12/2025

Tis om te janken?
Of het smaakt gelijk weer naar meer?
Eigenlijk beide!

Na ruim 3 maanden niet gefotografeerd te hebben had ik vorige week weer keertje een cakesmash. En als der dan gelijk weer zo’n prachtig meisje voor je lens zit…..dan kan ik echt wel janken en mis ik mijn fotografie enorm!

Krijg vaker de vraag fotografeer jij nog wel want we zien niets meer langskomen.
Uhhhh heel eerlijk, eigelijk nog maar echt heeeeeeel zelden, dat kan ik op 1 hand tellen helaas en dan is het een smash.

En waarom ik niet meer fotografeer?
*Geen auto meer om naar een locatie te gaan, en ja dan kan ik me natuurlijk door iemand laten halen of brengen maar dat is niet heel handig.
*Wil geen risico nemen, dat ik op de dag zelf alsnog moet afbellen omdat ik een aanval heb gehad. Want de mensen kijken er naar uit, kleden zich mooi aan en gaan soms zelfs naar de kapper.
*Wil al helemaal niet dat als ik wel bv in die Soesterduinen zou zijn, en er zijn kindjes bij de shoot, ik dan een aanval zou krijgen en die kids me op de grond zien vallen….lijkt me voor kinder echt traumatisch.
*Newborn reportages? Durf echt geen baby meer op te pakken, of moet er niet aan denken dat mijn zware camera op zo’n kindje zou vallen.
*En heel eerlijk…….ik zou er zelf natuurlijk ook echt enorm van b***n als ik neer zou gaan en daar in mijn broek lig te plassen en dan alsnog de shoot moet stoppen.

Dus geen risico’s nemen als het niet echt nodig is.
Want die risico’s neem ik al genoeg als ik lopend bv mijn boodschapjes moet doen of naar mijn vrijwilligerswerk ga.
Maar dan heeft er niemand anders last van dan ikzelf.

En waarom ik dan toch heel heel heel zelden een keertje een smash doe?
Dan ben ik thuis, een smash is een hele korte shoot en ik zit de hele tijd zelf op de grond. En ik informeer de ouders van te voren en die vinden het geen probleem of anders komen ze maar niet…..

Hoef geen medelijden maar een beetje begrip is altijd welkom!

Ben wel benieuwd of ik door zo weinig te plaatsen nog wel zichtbaar ben?
Waar en wanneer zie jij dit bericht?

Ben jij de volgende?November is de maand van de Epilepsie……dat wist ik voorheen ook nooit en jullie waarschijnlijk ook n...
17/11/2025

Ben jij de volgende?

November is de maand van de Epilepsie……dat wist ik voorheen ook nooit en jullie waarschijnlijk ook niet.

Maar nu ik zelf een van die 11.000 mensen ben die jaarlijks de diagnose epilepsie krijgt, ontvang ik er regelmatig informatie over.

Want zelf wist ik bijvoorbeeld ook niet dat er ruim 200.000 mensen alleen al in Nederland met epilepsie zijn. Wist jij dit wel?

En dat er zelfs jaarlijks ook ruim 300 mensen aan overlijden!

En dat 30% dus zo’n 60.000 mensen ondanks de medicatie niet aanvalsvrij zijn!

Epilepsie kan iedereen overkomen
Hoe iemand epilepsie ervaart en ermee omgaat, verschilt van persoon tot persoon. Voor de een brengt het grote beperkingen met zich mee, terwijl de ander zijn epilepsie niet wegstopt en er open over is. Maar één ding is zeker: epilepsie heeft invloed op ieders leven. Toch vinden de 200.000 mensen met epilepsie telkens weer de kracht om door te gaan.

Ruim 60.000 mensen (die ondanks de medicatie nog steeds de aanvallen hebben) én hun naasten leven dagelijks met de angst voor een plotselinge epileptische aanval — een aanval die zonder waarschuwing toeslaat, waar je ook bent, met risico op verwonding of zelfs overlijden.

De impact is enorm: op relaties, werk, en de vrijheid om te kunnen doen wat voor anderen vanzelfsprekend is.

*bovenstaande tekst komt uit de informatie die ik ontvang.

Mijn eigen verhaal in vogelvlucht. Ruim twee jaar tobben en ellende, veel onzekerheid. Mijn baan kwijt, rijbewijs moeten inleveren. Sinds juni de diagnose en medicatie maar helaas nog steeds aanvallen……neervallen en in mijn broek plassen. Moet het aantal van de neuroloog bijhouden en de teller die staat helaas boven de 50!!

Om ook mijn bijdrage te doen ben ik aan het “freubelen” of knutselen het is maar niet hoe je het wil noemen.
De opbrengst hiervan gaat naar het epilepsie fonds.
En het is een win win win principe.
Jij steunt het goede doel.
Jij krijgt zo’n super leuk persoonlijk lijstje, hanger of foto”lijstje”.
En ik heb mooi tijdverdrijf……en het is neurologisch gezien nog echt goed voor me ook!
Leuk kado voor sint, kerst, verjaardag, kraam of een huwelijk!

Wil je ook iets “bestellen” of meer info stuur me dan gewoon even een prive berichtje.

Dubbele cijfers, ik vind ze toch altijd een soort speciaal.11-11 is mijn geboortedatum en dan mag ik vandaag dus de 55 a...
11/11/2025

Dubbele cijfers, ik vind ze toch altijd een soort speciaal.

11-11 is mijn geboortedatum en dan mag ik vandaag dus de 55 aantikken.
Hoeveel dubbele cijfers wil je hebben?

Enne die 55, daar geef ik helemaal niks om.
Zeker niet omdat ze me eigenlijk (zo goed als altijd zelfs) onder de 50 schatten (haha).

Dus kom maar op met dat nieuwe levensjaar……ik ben er klaar voor.
En ga mijn stinkende best doen om er wat moois van te maken.

Met opgeheven hoofd, vol moed en optimisme!

Geloof in jezelf!Want ik ben inmiddels ruim 2 jaar verderTwee jaar van tobben en ellende met flinke consequenties.Ben ee...
14/07/2025

Geloof in jezelf!

Want ik ben inmiddels ruim 2 jaar verder
Twee jaar van tobben en ellende met flinke consequenties.

Ben een paar maanden terug ontslagen bij mijn parttimebaan, na 26 jaar trouwe dienst.
Heb mijn rijbewijs en daarmee mijn vrijheid moeten inleveren, na 36 jaar lekker overal naar toe te hebben gereden.

Heb heel wat onderzoeken gehad, vaak bij de huisarts geweest en verschillende artsen gesproken.
Er is zelfs een operatie geweest omdat ze dachten het juiste spoor te hebben gevonden, maar helaas.

Dus toch weer terug naar de neuroloog want de problemen bleven maar die wilde afschepen met een paracetamolletje en een antidepressiva…….maar ik wist zeker er zit iets NIET goed in mijn lichaam.

Totdat ik na vele omwegen en veel eigen initiatieven eindelijk bij een neuroloog in het LUMC kwam die wel naar mijn klachten luisterde en nog twee “dingen" wilde doen.
Het eerste, was een onderzoek om iets uit te sluiten zodat hij zeker zou weten dat dat het niet zou zijn, en dat klopte…..dus mijn vertrouwen in hem werd gelijk groter.

En het volgende zou een opname worden van 5 dagen in een observatiekliniek. Daar zou een meerdaagse EEG gedaan worden en verbleef ik in een kamer en kliniek die vol hangt met camera’s dus echt ALLES wat je doet (op de badkamer na dan) hielden ze in de gaten op beeld.

De opname is geen 5 dagen maar helaas 22 dagen geworden omdat het in eerste instantie nog niet gelijk helemaal duidelijk was, maar er wel een heel sterk vermoeden en meerdere herkenbare symptomen waren. Dus ze wilden de opname graag verlengen en het langere blijven is “beloond”.

Want ik heb daar twee aanvallen gehad, een wat kleinere en een hele grote…..maar mijn diagnose is bekend, epilepsie.

Maar inmiddels ben ik alweer 3 weken thuis en ook zolang al aan de medicatie.
En dat die medicatie wat doet, dat is me duidelijk…….het is alleen nog niet zo positief helaas want heb enorme last van de bijwerkingen.

Maar ondanks dat ben ik toch blij dat ik na ruim 2 jaar tobben en ellende eindelijk weet wat er aan de hand is.
En dat ik al die tijd toch in mezelf ben blijven geloven……ook al was dat zeker niet altijd makkelijk!

Ps: een van de bijwerkingen van de medicatie zijn “duizelingen” die ik momenteel ervaar als “wiebelbenen”. Dat klinkt onschuldig maar is erg lastig als je buiten loopt. Ben vorige week al een keer op straat uitgescholden voor dronkenlap (’s morgens om 10.15 uur) en dat doet pijn. Zeker omdat je zelf weet hoe het werkelijk zit.

Ben toen zelfs een paar dagen binnengebleven maar dat is ook niet wat ik wil en daar knapt geen mens van op.
Dus…….al mijn trots, mijn echo en schaamte opzij gezet en vrijdagmiddag bij de Kringloop geweest en daar een rollator wezen halen!

En of het zo moest zijn, er stond er toevallig eentje in een gekke roze kleur dus die hebben we gekocht en sindsdien ga ik elke dag “gewoon” lekker even naar buiten.

Voor nu is dat eventjes oké en heb ik ook nu weer het geloof in mezelf, dat ik snel weer op eigen kracht en zonder wiebelbenen de deur uit kan.

Net een beetje meer….Alle zwangerschappen zijn bijzonder.Elke baby die geboren mag worden is echt een geschenk.Maaaaaaaa...
21/04/2025

Net een beetje meer….

Alle zwangerschappen zijn bijzonder.
Elke baby die geboren mag worden is echt een geschenk.

Maaaaaaaaaaaaaar als er dan weer een baby in de familie bij mag komen dan vind ik dat toch nog net nog weer even iets bijzonderder.

Inmiddels alweer bijna twee maanden terug dat ik met mijn eigen nichtje en haar vriend op pad mocht voor de gender reportage.
Bij hun eerste dochtertje hadden we het ook gedaan, en ook nu gingen we weer naar een prachtig plekje in de Soesterduinen.

Dat het nu nog leuker was dan de eerste keer was omdat hun bijna 3 jarige meisje er ook bij was. En dat kind, ach ach ach ze was zo enthousiast aan het roepen.
Ik krijg een zusje, ik krijg een broertje het was zo leuk!

Maar ook dit keer waren het prachtige roze rook wolken……dus we mogen over een paar maandjes weer een klein meisje in de familie verwelkomen.

En de foto’s dat de ouders amper te zien zijn door de rook, ik vind ze altijd zo grappig.

Maar skip even door en je ziet het hele trotse gezinnetje ❤️

Vandaag is het feest!Want mijn aller allerliefste is jarig.De man die er echt altijd voor me is!Die mijn leven zoveel fi...
27/03/2025

Vandaag is het feest!

Want mijn aller allerliefste is jarig.
De man die er echt altijd voor me is!
Die mijn leven zoveel fijner maakt.
De man die naast me staat in deze onzekere periode.
Die me al heel wat ziekenhuisbezoeken heeft bijgestaan.
Maar ook waar ik echt enorm, maar dan ook echt enorm mee kan lachen.
Die me letterlijk en figuurlijk opraapt als ik weeeeeeeeer is gevallen ben.
Die me sinds in mijn rijbewijs kwijt bent altijd op komt halen en me weer thuis brengt.
Waarmee ik samen al uren en uren door de Soesterduinen heb gelopen, eerst altijd met Mack erbij, maar waar we nu samen ook onze draai weer gevonden hebben.
Waar ik samen al zoveel toffe concerten mee bezocht heb.
Waarmee het ook heel fijn is om gewoon even niks te doen...
En we samen al heel wat fijne vakanties hebben gemaakt.

Kan nog wel even doorgaan, maar het lijkt me wel duidelijk zo.
Deze man, die is vandaag jarig!

Hoop dat we nog heel veel verjaardagen mogen vieren samen! ❤

Social media en ik zijn niet altijd de beste vrienden tegenwoordig.Momenteel plaats ik (vanwege mijn eigen gezondheid) w...
24/02/2025

Social media en ik zijn niet altijd de beste vrienden tegenwoordig.

Momenteel plaats ik (vanwege mijn eigen gezondheid) weinig en dan ben je ook gelijk amper meer zichtbaar.
Waardoor wel plaatsen ook niet heel veel nut heeft helaas.

Een soort vicieuze cirkel zeg maar.

Dus mocht je deze huilende baby boy zien, geef dan effe een reactie als je wilt?
En swipe ook zeker eventjes om zijn mooie toetje ook zonder huilbui te zien.
Want het is me daar een knapperd!

Waar en wanneer zie jij dit?

Doe jij het ook?Denken in mogelijkheden?En genieten van hele kleine momentjes?Het is soms makkelijker gezegd dan gedaan ...
10/02/2025

Doe jij het ook?
Denken in mogelijkheden?
En genieten van hele kleine momentjes?

Het is soms makkelijker gezegd dan gedaan maar toch doe ik het (tegenwoordig) dagelijks!

En dat is niet vanzelf gegaan, geloof me…..en valt nog niet altijd mee maar toch doe ik het. Inclusief weer elke middag een powernap op de bank….want ik ben er inmiddels wel achter (en is het me nadrukkelijk geadviseerd) dat mijn lichaam dat helaas echt nodig heeft om halverwege de dag weer even op te laden.

Dit was ook zo’n geniet moment.
Vayenna genoot van haar taartje.
En ik, ik genoot er van om toch weer even een keertje, heel eventjes met mijn camera bezig te zijn……want dat mis ik toch enorm….

Want dit is toch TE schattig?

Adres

Nieuwegein

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Zoals Wendy het ziet nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Zoals Wendy het ziet:

Delen