08/06/2026
Volleybal is letterlijk de reden dat ik als ondernemer niet omval 😂
Ik volleybal al sinds mijn 6e. Met een kleine tussenpauze, maar inmiddels sta ik alweer een paar jaar trouw in het veld. En ja, ik ben ondertussen officieel de "oma" van het team. Maar ik duik nog steeds alsof ik 18 ben, dus laten we daar vooral niet te lang bij stilstaan 😝
Wat ik nooit had verwacht, is hoeveel ondernemerschap eigenlijk lijkt op teamsport.
Je kunt niet elke bal perfect raken.
Je kunt niet elke wedstrijd winnen.
En soms heb je van die dagen waarop werkelijk niks lijkt te lukken.
Dan sla je een bal uit, maak je een fout en denk je even: waarom doe ik dit ook alweer? En eerlijk? Dat heb ik als ondernemer ook.
Soms loopt alles lekker. Komen de aanvragen binnen, zijn de shoots fantastisch en vliegen de ideeën je om de oren. En soms zit je naar je scherm te kijken en denk je: nou... vandaag even niet 😅
Maar wat volleybal mij heeft geleerd, is dat één slechte bal niet bepaalt hoe de wedstrijd eindigt. En één mindere dag bepaalt ook niet hoe jouw bedrijf ervoor staat.
Dus je haalt adem, hebt weer volledige concentratie en pakt de volgende bal weer. Want meestal gebeurt er daarna weer iets waar je alle energie van terugkrijgt 🔥
Swipe vooral even naar rechts voor een zeer geconcentreerde versie van mij uit 2015. Die blik alleen al 😂
Wat is jouw uitlaatklep naast werk?