Mevrouw KiekkieK

Mevrouw KiekkieK “ it’s about moments, memories and magic “
Een fotoshoot doe je niet wekelijks en hoort i

Ik weet niet hoe het bij jou is? Maar de weken vliegen hier voorbij. Nog maar twee weken tot aan de zomervakantie. De da...
17/06/2026

Ik weet niet hoe het bij jou is? Maar de weken vliegen hier voorbij. Nog maar twee weken tot aan de zomervakantie. De dagen zijn gevuld met heel veel fotografie: veel mooie bruiloften, leuke snuitjes op de schoolfoto en familieshoots.

Maar ergens knaagt het ook. Ik zie overal de pioenen naar me lonken. Ze roepen me bijna. Vorige week al een bos gekocht. Maar die hadden kennelijk geen zin in een shoot met mij. Die kwamen gewoon hun knop niet uit.

Dus gisteren in de uitverkoop een bos gekocht die wel al lekker uit zijn knop gebarsten was. Na het harde werken om een school op tijd klaar te hebben gunde ik mij vanmorgen even een uurtje samen met deze pioenen.
Even een moment de tijd stil zetten. Mijn eigen momentje “stil de tijd”. Want als ik wacht tot al mijn andere werk af is zijn de pioenen alweer voorbij.

Zijn ze niet prachtig?

Als je na een mooie bruiloft van 14 uur ‘s morgens wakker wordt en je dan in je mail dit bericht leest;“Als trouwambtena...
14/06/2026

Als je na een mooie bruiloft van 14 uur ‘s morgens wakker wordt en je dan in je mail dit bericht leest;

“Als trouwambtenaar werk ik met verschillende fotografen samen. Tamara springt er voor mij uit door haar rustige manier van werken, haar prettige persoonlijkheid en haar prachtige foto’s. Ik zie dat ze oog voor details heeft en op het juiste moment de lach en emotie vastlegt.”

Dat is toch heel fijn wakker worden? Ik was er even stil van. Dank je wel!

En lieve Guusta, andersom waardeer ik jouw manier van werken ook enorm. Vol aandacht, humor en oprechte interesse. En niet te vergeten jouw mooie ritueel. Ik ben daar fan van. Maar dat wist je al!

Hoe start jouw week?Bij mij heerlijk rustig. Gisteren de foto’s opgeleverd van de bruiloft van Kinyi & Roeland. Vandaag ...
08/06/2026

Hoe start jouw week?

Bij mij heerlijk rustig. Gisteren de foto’s opgeleverd van de bruiloft van Kinyi & Roeland. Vandaag weer verder met de prachtige dag van Mia & Harm Mark.

De rest van de week ben ik weer op pad. Drie dagen op scholen, morgen een mooi album nog afleveren op de terugweg. En aanstaande zaterdag is het de dag van Sven en zijn mooie Daphne.

Wat een mooi vooruitzicht!

En dan is er weer een jaar voorbij. Ik zie ze gewoon elk jaar weer: die leuke kids van HappyKids. Dankbaar dat ik daar a...
26/05/2026

En dan is er weer een jaar voorbij. Ik zie ze gewoon elk jaar weer: die leuke kids van HappyKids. Dankbaar dat ik daar al zoveel jaar de schoolfoto’s mag maken.

Donderdag nog een gezellige ochtend en dan ga ik al die leuke toetjes selecteren. Een hele fijne klus!

Behind the scenes! Deze week is de fotograaf bij HappyKids Floriande om alle kinderen van het kinderdagverblijf op de 📷 te zetten!😍

Gisteren vierden we de liefde tussen Kinyi & Roeland. Ze trouwden bij mijn geliefde trouwlokatie  Het was een dag vol li...
24/05/2026

Gisteren vierden we de liefde tussen Kinyi & Roeland.
Ze trouwden bij mijn geliefde trouwlokatie

Het was een dag vol liefde, zon, mooie rituelen, lieve mensen en gezelligheid. Ik had de taak om al dat moois vast te leggen.

En ook weer gezellig dat jij er was als babs .veldman

Afgelopen week had ik een branding shoot in de binnenstad van Haarlem en wat blijft het toch bijzonder om daar te zijn. ...
17/05/2026

Afgelopen week had ik een branding shoot in de binnenstad van Haarlem en wat blijft het toch bijzonder om daar te zijn. Want daar heeft Sharonne van haar eigen winkel en atelier.

In één van de mooiste straatjes van de stad maakten we beelden die helemaal passen bij haar en haar mooie studio. Want als je zo’n mooie plek hebt om te werken en je klanten te ontvangen, dan horen daar ook goede foto’s bij.

We dronken koffie, kletsten over ondernemen, verhuisplannen en dromen. En tussendoor maakten we de mooiste foto’s. Precies zoals een branding shoot voor mij mag voelen: ontspannen, echt en vol verbinding.

Nu eerst alle foto’s bij haar afleveren en dan laat ik later nog wel wat meer zien van haar mooie plek en werk.

Nog even stilte voor de dag begint.Een blik naar buiten, richting de plek waar straks “ja” gezegd wordt.Ik hou van deze ...
13/05/2026

Nog even stilte voor de dag begint.
Een blik naar buiten, richting de plek waar straks “ja” gezegd wordt.

Ik hou van deze momenten. De tussendoor momenten. Even rust & stilte. Maar wat ik nog mooier vind is dat het contact vaak verder gaat dan alleen die ene trouwdag. Het contact vooraf. Maar ook erna is het voor mij van grote waarde om af en toe nog iets te horen van bruidsparen.

Zo had ik gisteravond contact met Josien via de app, omdat ze erachter kwam dat ik volgende week bij haar op school kom fotograferen in Velserbroek. Dit soort berichten maken mij oprecht heel blij!

Voor de vrouwen die moeder mogen zijn,voor de vrouwen bij wie die wens onvervuld blijft,en voor iedereen die vandaag haa...
10/05/2026

Voor de vrouwen die moeder mogen zijn,
voor de vrouwen bij wie die wens onvervuld blijft,
en voor iedereen die vandaag haar moeder moet missen.

Deze bloemen zijn voor jullie allemaal!

With love,
Tamara

Geloften op een bruiloft, ook trouwbeloften of huwelijksgeloften genoemd, zijn persoonlijke beloftes die jullie tijdens ...
04/05/2026

Geloften op een bruiloft, ook trouwbeloften of huwelijksgeloften genoemd, zijn persoonlijke beloftes die jullie tijdens de ceremonie of op een ander moment naar elkaar uitspreken. Het is een mooi moment waarop je vertelt wat je voor elkaar betekent en wat je belooft voor de toekomst.

Ik ben benieuwd… hebben jullie ze naar elkaar uitgesproken? En zo ja, dan tijdens de ceremonie of op een moment samen?

💍

Dit beeld “Stil de tijd” is heel speciaal voor mij. Het is gemaakt met, van en voor mijn vader. Het idee onstond op oudj...
30/04/2026

Dit beeld “Stil de tijd” is heel speciaal voor mij. Het is gemaakt met, van en voor mijn vader.

Het idee onstond op oudjaarsavond toen ik even rondsnuffelde in zijn schuur. Een klein museum noemde ik het. Het leek me mooi, met al zijn oude gereedschappen en andere spullen die voor hem van waarde zijn, een stilleven te maken.

Op de vraag waar hij heel veel van houdt kwam onder andere naar voren; reizen, de jaargetijden maar ook het werken in de tuin.

Samen keken we wat er allemaal in zijn schuur stond dat we konden gebruiken in combinatie met de wereldbol en de Verkade boeken.

Eind januari maakten we samen heel veel beelden, waaronder deze hierboven. Vandaag is een mooi moment om het hier te laten zien; zijn verjaardag.

Van harte, pap! Het was fijn om dit samen te kunnen maken. Ik hou van al je oude troep in de schuur!

Adres

Www. Mevrouwkiekkiek. Nl
Koog Aan De Zaan

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Mevrouw KiekkieK nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen