22/12/2025
Dank je wel dat je mij in 2025 hebt gevolgd. Voor het lezen, reageren, delen en voor alle mooie verbinding.
Als ik terugkijk, denk ik aan de workshops en lezingen. Dat zijn mijn geluksmomenten. Buiten zijn, samen zoeken en experimenteren, en dan die ogen zien glimmen wanneer iemand ineens iets nieuws ontdekt. Het maakt me altijd blij wanneer ik mensen aan het einde van de dag naar huis zie gaan met glimmende ogen, vol inspiratie en zin om verder te spelen.
Ook bij lezingen raakt het me als mensen na afloop zeggen dat ze weer durven vertrouwen op hun eigen blik en de regels mogen loslaten.
Dit jaar groeide ik. Persoonlijk én zakelijk. Met fijne samenwerkingen, maar vooral dankzij jullie. En wat een avontuur was Het Perfecte Plaatje. De reacties daarna waren overweldigend. Toch werd één ding alleen maar helderder: het echte geluk zit voor mij in het maken en delen. In kleine groepen, met aandacht. In de natuur, spelend met licht en vorm, vanuit gevoel en intuïtie.
En als dit jaar voor jou niet alleen maar licht was weet dan: dat herken ik maar gelukkig mocht dit jaar weer vol licht zijn. In fotografie zie je het ook steeds terug. Zonder schaduw geen diepte. Zonder donker geen g***s. Soms is het juist het contrast dat laat zien waar het licht zit. En op zulke momenten kan de natuur zoveel geven. Even naar buiten, even kijken, even ademen. Al is het maar met je telefoon in je jaszak.
Ik ben dankbaar dat ik dit mag doen. En dat ik daardoor ieder jaar weer zoveel mooie mensen mag ontmoeten, ieder met een eigen verhaal en eigen blik.
Ik wens je kerstdagen vol kleine geluksmomenten, tijd voor mensen die je lief zijn en rust in je hoofd. En voor het nieuwe jaar: gezondheid, veel lichtmomenten en genoeg ruimte om te blijven kijken, ontdekken en verwonderen.
Ik hoop dat onze wegen elkaar in het nieuwe jaar weer kruisen. In een workshop, tijdens een lezing, of gewoon hier, via beelden en verhalen. Tot in 2026.
Liefs
Andrea