03/06/2024
Wat een groot feest was het dit weekend bij mijn expositie 'Je weet niet wat je ziet!' Vrienden, buren, mijn oudste broer, kennissen en bezoekers kwamen op 1 juni naar de opening door Kees de Jong, jarenlang mijn wijkpredikant geweest en nu met emeritaat. Met gitaar door Kees en blokfluit door mijn lieve vriendin Corrie Quant, samen een lied zingen (zuivere vlam, verdrijf met je licht, de angsten van ons hart) (kippenvel). Daarna zong Kees met gitaar het laatste couplet van Bridge over troubled water van Simon and Garfunkel, een lied wat voor mij persoonlijk veel betekent en betekend heeft. Het enthousiasme van de bezoekers voor mijn werken, was ontroerend. Ik liep het hele weekend over een roze wolk! En ook 2 juni was geweldig. Ik ben dit weekend geholpen door vele mensen, die ik in mijn woordje vooraf heb bedankt, maar ik noem nog wel Ad Jekel, die mij hielp met ophangen en uitruimen van de expositie en die voor mij tijdens de opening foto's maakte, mijn buurmand Rob die een paar filmpjes maakte en enkele dames van de stepgroep: Elise Kunnen, Maud Branderhorst en Lydia van Tuyl voor de catering en het verkopen van kaarten en boeken. Alles liep gesmeerd. Ook mocht ik in dit weekend een groot aantal werken verkopen! Ik wilde mijn 67e verjaardag vieren met een expositie en ik mocht dat doen in Galerie P'Arts, Gehoorzaal in Den Dolder, een prachtige grote locatie. Hier zit iemand nog met een brede grijns, dankbaar en beduusd door alles.