Nikita Hendriksen fotografie

Nikita Hendriksen fotografie 📷 Everything that makes me happy
♀️ Female
🇳🇱 The Netherlands

🇳🇱 De eerste keer dat ik serieus vogels wilde fotograferen, had ik er eigenlijk nog helemaal geen verstand van. 😅Toen ik...
20/06/2026

🇳🇱 De eerste keer dat ik serieus vogels wilde fotograferen, had ik er eigenlijk nog helemaal geen verstand van. 😅

Toen ik deze foto maakte, was ik ervan overtuigd dat ik een sperwer voor mijn lens had. Je kunt je voorstellen hoe blij ik was met mijn allereerste "sperwer"! 📸🦅

Pas jaren later ontdekte ik dat het helemaal geen sperwer was, maar een wespendief. 🤦‍♂️😄

Inmiddels kan ik de sperwer ook echt van mijn lijstje afstrepen, maar stiekem ben ik toch blij dat ik destijds een wespendief heb weten te spotten. Soms blijken vergissingen achteraf nóg leuker te zijn! 😊

🇬🇧 The first time I seriously tried photographing birds, I actually knew almost nothing about bird identification. 😅

When I took this photo, I was convinced I had a Eurasian Sparrowhawk in front of my lens. You can imagine how excited I was about my very first "sparrowhawk"! 📸🦅

It wasn't until years later that I discovered it wasn't a sparrowhawk at all, but a European Honey Buzzard. 🤦‍♂️😄

I have since seen and photographed real sparrowhawks, but secretly I'm still happy that I managed to spot a honey buzzard back then. Sometimes mistakes turn out to be even better than the real thing! 😊

🇩🇪 Als ich zum ersten Mal ernsthaft Vögel fotografieren wollte, hatte ich eigentlich überhaupt keine Ahnung von Vogelbestimmung. 😅

Als ich dieses Foto gemacht habe, war ich fest davon überzeugt, einen Sperber vor der Linse zu haben. Ihr könnt euch vorstellen, wie stolz ich auf meinen ersten „Sperber“ war! 📸🦅

Erst Jahre später stellte sich heraus, dass es gar kein Sperber war, sondern ein Wespenbussard. 🤦‍♂️😄

Inzwischen konnte ich auch echte Sperber beobachten und fotografieren, aber insgeheim freue ich mich immer noch darüber, damals einen Wespenbussard entdeckt zu haben. Manchmal sind Irrtümer im Nachhinein sogar noch schöner! 😊





🇳🇱  🐦🦢 Deze zwaan was helemaal alleen. Hij of zij had geen partner bij zich.Zwanen staan erom bekend monogaam te zijn en...
16/06/2026

🇳🇱 🐦🦢 Deze zwaan was helemaal alleen. Hij of zij had geen partner bij zich.
Zwanen staan erom bekend monogaam te zijn en vaak een partner voor het leven te hebben. Toen ik deze zwaan alleen zag, vroeg ik me direct af waarom hij of zij alleen was. Heeft deze zwaan zijn of haar ware nog niet gevonden? Of is de partner misschien overleden? 🤔
Hopelijk komt hij of zij (weer) iemand tegen om het leven mee te delen. ❤️🦢💕

🇬🇧 🐦🦢 This swan was all alone. He or she had no partner by their side.
Swans are known for being monogamous and often having a partner for life. When I saw this swan on its own, I immediately wondered why. Has this swan not yet found its true love? Or has its partner perhaps passed away? 🤔
Hopefully, he or she will find someone (again) to share life's journey with. ❤️🦢💕

🇩🇪 🐦🦢 Dieser Schwan war ganz allein. Er oder sie hatte keinen Partner an seiner bzw. ihrer Seite.
Schwäne sind dafür bekannt, monogam zu leben und oft ein Leben lang mit demselben Partner zusammen zu bleiben. Als ich diesen Schwan allein sah, fragte ich mich sofort, warum er oder sie allein war. Hat dieser Schwan seine große Liebe noch nicht gefunden? Oder ist der Partner vielleicht verstorben? 🤔
Hoffentlich findet er oder sie (wieder) jemanden, mit dem er das Leben teilen kann. ❤️🦢💕




🇳🇱 Ik heb getwijfeld of ik deze foto wilde plaatsen... waarom? 🤷‍♀️ Omdat ik hem niet speciaal of bijzonder vind. Het is...
10/06/2026

🇳🇱 Ik heb getwijfeld of ik deze foto wilde plaatsen... waarom? 🤷‍♀️ Omdat ik hem niet speciaal of bijzonder vind. Het is bloem. 🪻 Niks meer, niks minder. Een vogel beweegt dus is lastiger te fotograferen. Een bloem staat er te staan...

Toch deel ik hem met jullie. Ik vind hem wat hebben. Ik denk dat het de kleuren zijn...

🇬🇧 I hesitated about posting this photo... why? 🤷‍♀️ Because I don't find it special or remarkable. It is a flower. 🪻 Nothing more, nothing less. A bird moves, so it is harder to photograph. A flower just stands there...

Still, I am sharing it with you. I think it has something. I think it is the colors...

🇩🇪 Ich habe lange überlegt, ob ich dieses Foto posten soll … warum? 🤷‍♀️ Weil ich es nicht besonders finde. Es ist nur eine Blume. 🪻 Nicht mehr und nicht weniger. Ein Vogel bewegt sich, deshalb ist er schwerer zu fotografieren. Eine Blume steht einfach nur da …

Trotzdem teile ich es mit euch. Ich finde, es hat etwas. Ich glaube, es sind die Farben …




🇳🇱 Deze oeverloper kwam ik tegen in de meivakantie. De kinderen hadden vakantie. Ze waren moe van school en wilde niet n...
09/06/2026

🇳🇱 Deze oeverloper kwam ik tegen in de meivakantie. De kinderen hadden vakantie. Ze waren moe van school en wilde niet naar buiten. Ik was het binnen zitten zat en snakte na een paar uurtjes fotograferen, dus ik ging naar buiten een wandeling 🚶‍♀️maken richting het stadstrand. Op de terug weg zag ik dit mooie kleine vogeltje.

Met een leeg hoofd en opgeladen batterij ging ik weer naar huis. Het is cliche maar het zijn de kleine dingen in leven die het doen. ✨️

Wanneer had jij voor het laatst een geluks momentje en wat was dat geluks momentje?🤩

🇬🇧 I came across this sandpiper during the May break. The children were on holiday. They were tired from school and didn't want to go outside. I was tired of sitting inside and was craving a few hours of photography, so I went outside for a walk 🚶‍♀️ towards the city beach. On the way back, I saw this beautiful little bird.

With a clear head and recharged batteries, I headed back home. It is a cliché, but it is the little things in life that matter. ✨️

When was the last time you had a little moment of happiness, and what was that moment of happiness?🤩

🇩🇪 Ich habe diesen Strandläufer in den Maiferien entdeckt. Die Kinder hatten Ferien. Sie waren müde von der Schule und wollten nicht raus. Ich hatte es satt, drinnen zu sitzen und sehnte mich nach ein paar Stunden Fotografie. Also ging ich spazieren 🚶‍♀️ Richtung Stadtstrand. Auf dem Rückweg sah ich diesen wunderschönen kleinen Vogel.

Mit klarem Kopf und neuen Energie machte ich mich auf den Heimweg. Es ist ein Klischee, aber es sind die kleinen Dinge im Leben, die zählen. ✨️

Wann hattest du das letzte Mal einen kleinen Glücksmoment, und was war dieser Moment? 🤩




🐦

🇳🇱 De fazant...In de woonplaats waar ik woon zie je ze weinig. Tijdens het fietsen 🚴‍♀️ met mijn man wat verder op kwame...
08/06/2026

🇳🇱 De fazant...
In de woonplaats waar ik woon zie je ze weinig. Tijdens het fietsen 🚴‍♀️ met mijn man wat verder op kwamen wij ze tegen. HO, STOP!! ✋️‼️Ik moet even een foto nemen. Elke keer als wij daar nu fietsen komen wij wel fazanten tegen...

De laatste keer zagen wij een paartje. Helaas heb ik die nog niet kunnen "schieten" 📷

Ga jij wel eens fietsen voor je plezier?

🇬🇧 The pheasant... You don't see them often in the town where I live. While cycling 🚴‍♀️ with my husband a bit further away, we came across them. WHOA, STOP!! ✋️‼️ I just have to take a picture. Every time we cycle there now, we come across pheasants...

The last time, we saw a pair. Unfortunately, I haven't been able to "shoot" them yet 📷

Do you ever go cycling for pleasure?

🇩🇪 Der Fasan...

In meiner Stadt sieht man sie nicht oft. Als ich mit meinem Mann etwas weiter weg mit dem Fahrrad unterwegs war, entdeckten wir sie. Wow, halt an! ✋️‼️
Ich musste einfach ein Foto machen. Jedes Mal, wenn wir jetzt dort Rad fahren, sehen wir Fasane...

Beim letzten Mal sahen wir sogar ein Pärchen. Leider konnte ich sie noch nicht fotografieren. 📷

Fahren Sie manchmal zum Vergnügen Rad?




🇳🇱 Een moment van stilte hoog in de lucht. De torenvalk laat zien dat kracht niet altijd in snelheid zit, maar juist in ...
07/06/2026

🇳🇱 Een moment van stilte hoog in de lucht. De torenvalk laat zien dat kracht niet altijd in snelheid zit, maar juist in geduld, focus en het perfecte moment afwachten.

Wat zou jij zien als je de wereld even vanuit zijn perspectief kon bekijken? 👀

🦅❤️

🇬🇧 A moment of silence high in the sky. The kestrel shows us that strength is not always found in speed, but in patience, focus, and waiting for the perfect moment.
What would you see if you could view the world from its perspective for just a moment? 👀

🦅❤️


🇩🇪 Ein Moment der Stille hoch am Himmel. Der Turmfalke zeigt uns, dass Stärke nicht immer in Geschwindigkeit liegt, sondern in Geduld, Konzentration und dem Warten auf den perfekten Augenblick.
Was würdest du sehen, wenn du die Welt für einen Moment aus seiner Perspektive betrachten könntest?👀

🦅❤️

🇳🇱 🐦❤️ Dit roodborstje ging er mooi voor zitten. Alsof hij wist dat hij op de foto moest. 😍🇬🇧 🐦❤️ This robin sat perfect...
03/06/2026

🇳🇱 🐦❤️ Dit roodborstje ging er mooi voor zitten. Alsof hij wist dat hij op de foto moest. 😍

🇬🇧 🐦❤️ This robin sat perfectly for the camera. Almost as if it knew it was about to have its picture taken. 😍

🇩🇪 🐦❤️ Dieses Rotkehlchen hat sich perfekt hingesetzt. Fast so, als hätte es gewusst, dass es fotografiert werden würde. 😍


🌿❤️

🇳🇱 Foto 📷 van een aantal jaren geleden uit de oude doos 😬Even iets totaal anders dan macrofotografie en vogels.🐦Deze fot...
28/05/2026

🇳🇱 Foto 📷 van een aantal jaren geleden uit de oude doos 😬
Even iets totaal anders dan macrofotografie en vogels.🐦

Deze foto maakte ik tijdens zonsopkomst.
De stilte, het eerste licht en die lege schommel gaven het voor mij iets mysterieus. 🌅

Waar denken jullie aan als je deze foto zien? 👀

🇬🇧 Photo 📷 from a few years ago from the old archives 😬
Something completely different from macro photography and birds for once.🐦

I took this photo during sunrise.
The silence, the first light and that empty swing gave it a mysterious feeling for me. 🌅

What does this photo make you think of? 👀

🇩🇪 Foto 📷von vor einigen Jahren aus der alten Kiste 😬
Mal etwas ganz anderes als Makrofotografie und Vögel.🐦

Dieses Foto habe ich während des Sonnenaufgangs gemacht.
Die Stille, das erste Licht und die leere Schaukel gaben dem Bild für mich etwas Geheimnisvolles. 🌅

Woran denkt ihr, wenn ihr dieses Foto seht? 👀

🇳🇱 Op het eerste gezicht lijkt het een gewone honingbij, maar dit is eigenlijk een bijvlieg (Eristalis). Een zweefvlieg ...
27/05/2026

🇳🇱 Op het eerste gezicht lijkt het een gewone honingbij, maar dit is eigenlijk een bijvlieg (Eristalis). Een zweefvlieg die de kunst van vermommen perfect beheerst 😄

Door op een bij te lijken blijven veel vijanden liever uit de buurt, terwijl hij zelf totaal ongevaarlijk is en niet eens kan steken.
Van dichtbij vallen vooral die grote ogen en korte antennes op. En terwijl hij rustig tussen de bloemetjes🌺🏵🌸 hangt, zou je bijna vergeten dat je hier gewoon naar een vlieg kijkt.

🇬🇧 At first glance it looks like an ordinary honeybee, but this is actually a drone fly (Eristalis). A hoverfly that has mastered the art of disguise 😄

By looking like a bee, many predators prefer to stay away, even though it’s completely harmless and can’t sting at all.
Up close, the huge eyes and short antennae really stand out. And while it calmly hovers between the flowers🌸🏵🌺, you almost forget you’re actually looking at a fly.

🇩🇪 Auf den ersten Blick sieht sie wie eine normale Honigbiene aus, doch eigentlich ist es eine Mistbiene (Eristalis). Eine Schwebfliege, die die Kunst der Tarnung perfekt beherrscht 😄

Weil sie wie eine Biene aussieht, halten viele Feinde lieber Abstand, obwohl sie völlig harmlos ist und gar nicht stechen kann.
Aus der Nähe fallen vor allem die großen Augen und kurzen Fühler auf. Und während sie ruhig zwischen den Blüten 🌺🏵🌸 schwebt, vergisst man fast, dass man eigentlich nur eine Fliege betrachtet.




🇳🇱 Normaal ben ik vooral bezig met vogels fotograferen, maar macrofotografie blijft toch ook geweldig om te doen. 🐞📸En n...
25/05/2026

🇳🇱 Normaal ben ik vooral bezig met vogels fotograferen, maar macrofotografie blijft toch ook geweldig om te doen. 🐞📸
En natuurlijk…

precies op het moment dat ik alleen mijn macrolens bij me had, vloog er een lepelaar over en liet de ijsvogel zich meerdere keren horen. Dat is typisch zo’n moment waarop je nét de verkeerde lens op je camera hebt zitten. 😅🌿

🇬🇧 Normally I spend most of my time photographing birds, but macro photography is something I really enjoy too. 🐞📸
And of course…

the one moment I only brought my macro lens, a spoonbill flew overhead and a kingfisher kept calling nearby. Typical moment to have exactly the wrong lens on the camera. 😅🌿

🇩🇪 Normalerweise fotografiere ich vor allem Vögel, aber Makrofotografie macht mir auch richtig viel Spaß. 🐞📸
Und natürlich…

genau an dem Tag, an dem ich nur mein Makroobjektiv dabeihatte, flog ein Löffler vorbei und der Eisvogel ließ sich mehrmals hören. Typisch so ein Moment, in dem man genau das falsche Objektiv auf der Kamera hat. 😅🌿
🐞



Adres

Hoorn
.

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Nikita Hendriksen fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen