23/02/2026
Lieve volgers,
Het is hier de afgelopen tijd wat stiller geweest, en dat heeft een reden. Ik ga een nieuwe weg inslaan. Na jaren met ontzettend veel plezier fotograferen, ga ik me helemaal richten op samenwerken met mijn vader op Camping Tikvah. Voor jullie komt dit misschien uit de lucht vallen, maar achter de schermen is dit een proces van jaren geweest. Afgelopen jaar ben ik eindelijk bij mijn vader in het bedrijf gestapt.
Als 11-jarig meisje verhuisde ik met mijn ouders en broertjes naar een oude boerderij aan de rand van het bos in Hooghalen, Drenthe. Mijn vader kluste zich een g*t in de rondte om het bewoonbaar te maken, en mijn moeder maakte er een sfeervol thuis van. Jaren later begonnen mijn ouders hier een camping. Toen Jelmer en ik een paar jaar getrouwd waren, keerden we terug. Inmiddels wonen we in het voorhuis, en slapen mijn kinderen in de kamer waar ik vroeger zelf sliep. Alles voelt hier verweven en vertrouwd: de ligging direct aan het bos, het leven op het terrein en alles wat mijn ouders ooit zijn begonnen. We kunnen ons niet voorstellen ergens anders te wonen en hopen dit mooie plekje voort te zetten.
Fotografie heeft me ongelofelijk veel gebracht, en elke bruiloft blijft me raken. Toch merk ik dat ik mijn aandacht en energie niet overal tegelijk kan leggen. Daarom kies ik ervoor me volledig te wijden aan deze plek en alles wat deze camping bijzonder maakt. De komende jaren hoop ik alle kneepjes van het vak te leren en mijn energie en creativiteit hier helemaal in te steken.
Alle bruidsparen, families en lieve stellen die ik voor de lens heb gehad, hebben een bijzonder plekje in mijn hart. Fotografie zal altijd een deel van mij blijven, maar mijn hart ligt nu bij deze plek.
Mocht je eens in de buurt zijn, komt gerust even langs! Of neem alvast een digitaal kijkje: www.tikvah.nl.