Gonnie Bax emotiefotograaf

Gonnie Bax emotiefotograaf Mijn naam is Gonnie Bax. Fotograaf, met een liefde voor mensen en échte momenten.

Gediplomeerd afscheidsfotograaf

Je kunt me bereiken:
Via deze pagina
Mail: [email protected]
Telefoon 06-30077713
www.emotiefotograaf.nl

Een week geleden had ik de kans om met Andrea de Groot van Memoriam Uitvaart te praten tijdens een themagesprek voor “Bi...
17/06/2026

Een week geleden had ik de kans om met Andrea de Groot van Memoriam Uitvaart te praten tijdens een themagesprek voor “Bites & Business Radio” 🎙️

Het was super leuk om te vertellen over mijn passie en om te praten over de uitvaartsector. 💬

Nu, een week later, staat de opname online! 🎉

👉 https://www.podbean.com/ew/pb-di2np-1ae2395

.nuijten Geslaagd 🎉
11/06/2026

.nuijten Geslaagd 🎉

𝗢𝗽𝗻𝗮𝗺𝗲 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗲𝗲𝗻 𝗽𝗼𝗱𝗰𝗮𝘀𝘁🎙️ Een paar maanden geleden kreeg ik de geweldige kans om mee te werken aan de podcast *Bites and...
09/06/2026

𝗢𝗽𝗻𝗮𝗺𝗲 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗲𝗲𝗻 𝗽𝗼𝗱𝗰𝗮𝘀𝘁

🎙️ Een paar maanden geleden kreeg ik de geweldige kans om mee te werken aan de podcast *Bites and Business*. Wat een eer om te kunnen vertellen over mijn werk als uitvaartfotograaf en de bijzondere meerwaarde die fotografie kan bieden tijdens een afscheid.

Vandaag was het eindelijk zover! Samen met Andrea van werd ik geïnterviewd door , terwijl achter de knoppen zat.

Ik kan niet wachten tot de aflevering aanstaande maandag online komt! Spannend!

Liefs Gonnie 💜

𝗛𝗲𝗿𝗲𝗻 💜Soms plan je een gewone dag in en loopt die totaal anders.Ik had een computerdag ingepland. Inclusief planning, w...
05/06/2026

𝗛𝗲𝗿𝗲𝗻 💜

Soms plan je een gewone dag in en loopt die totaal anders.

Ik had een computerdag ingepland. Inclusief planning, want ik ken mezelf inmiddels wel een beetje 😅 Zodra ik achter mijn scherm zit, vergeet ik niet alleen de tijd, maar ook regelmatig eten en drinken. Gelukkig is daar Neo 🐶, die mij normaal gesproken dwingt om even achter mijn beeldscherm vandaan te komen.

Halverwege de dag kreeg ik een appje van Ilona uit het verpleeghuis waar Neo vrijwilliger is als knuffeldier.

“Wil jij mij even bellen voor een verzoek vanuit het verpleeghuis?”

Er wonen in het verpleeghuis twee heren: Peter (63) en Nils (78).
Al jaren ontzettend hecht.
Vrijdag zal Peter euthanasie ondergaan.
Hun wens? Nog één keer samen op de foto.
Oei… die kwam even binnen.

Later die middag rijd ik naar het verpleeghuis. Ilona bereidt me alvast voor: Peter heeft beginnende dementie en Nils… tja… Nils kan een uitdaging zijn 😉

En eerlijk?
Dat was hij ook een beetje.

Bij binnenkomst had hij direct een lijstje:
We gaan niet naar buiten.
We gaan niet staan.
We gaan niet dit.
We gaan niet dat.

Dus ik deed anders dan maar op zijn Gonnie's.
Geen camera.
Gewoon zitten.
Praten.
Luisteren.
Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

Vanaf dat moment veranderde alles.
Verhalen over vakanties met de caravan door Europa. Duitsland. Wijnreizen. Herinneringen waar je de liefde bijna tussen de woorden door kon voelen.

Hierop stelde ik voor of het een idee zou zijn om samen een glas wijn te drinken om samen te proosten. Nils twijfelt want er valt niets om op te proosten. Maar hij gaat er toch in mee. Ilona regelt snel de glazen.

En langzaam vergaten ze mij én mijn camera.
Wat er tijdens die shoot gebeurde vind ik lastig onder woorden te brengen.
Maar de foto's vertellen het verhaal.
Over liefde.
Over afscheid.
Over samen een leven delen.

Na afloop vertelde ilona wat ik eigenlijk al voelde.
Deze twee mannen hadden een relatie.
Maar naar de buitenwereld bleven ze altijd ‘vrienden’.
Misschien de generatie.
Misschien de tijd waarin ze opgroeiden.
Misschien hun achtergrond.

Ik vraag met dan af:
Hoe zou hun leven eruit hebben gezien als ze openlijk als partners door het leven hadden kunnen gaan?

Thuis stuurde ik alvast een paar beelden door zodat ze samen konden kijken.

Want soms zijn foto's meer dan foto's.
Soms zijn ze herinneringen.
En soms leggen ze een liefdesverhaal vast dat jarenlang stil bleef 💜

𝘎𝘦𝘱𝘭𝘢𝘢𝘵𝘴𝘵 𝘮𝘦𝘵 𝘵𝘰𝘦𝘴𝘵𝘦𝘮𝘮𝘪𝘯𝘨 𝘷𝘢𝘯 𝘣𝘦𝘵𝘳𝘰𝘬𝘬𝘦𝘯𝘦𝘯, 𝘯𝘢𝘮𝘦𝘯 𝘨𝘦𝘸𝘪𝘫𝘻𝘪𝘨𝘥 𝘪𝘷𝘮 𝘱𝘳𝘪𝘷𝘢𝘺.

𝗘𝗲𝗻 𝗱𝗿𝘂𝗸𝗸𝗲 𝘇𝗮𝘁𝗲𝗿𝗱𝗮𝗴 𝗲𝗻 𝟯𝟬 𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲𝗻 ☀️Afgelopen zaterdag was een intense dag voor mij. Ik had namelijk de eer om twee uitva...
24/05/2026

𝗘𝗲𝗻 𝗱𝗿𝘂𝗸𝗸𝗲 𝘇𝗮𝘁𝗲𝗿𝗱𝗮𝗴 𝗲𝗻 𝟯𝟬 𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲𝗻 ☀️

Afgelopen zaterdag was een intense dag voor mij. Ik had namelijk de eer om twee uitvaarten te fotograferen. Een uitdaging op zich, vooral gezien het weer dat alles behalve meewerkte. De hitte maakte het voor mij moeilijk om me te concentreren. Het fotograferen is dan alles waar ik de aandacht opleg, maar ik kan dan helaas ook wel iets laten liggen zoals een lenskapje of zo iets dergelijks.

Eenmaal thuis, heb ik alles eerst uitgestald. Voor mijn hoofd is altijd een goed idee om te controleren of ik alles nog heb - tussentijds worden de batterijen 🪫 weer opgeladen, zodat ik voorbereid ben voor de volgende opdracht. Bovendien heb ik twee backups gemaakt; je weet maar nooit wat er kan gebeuren! Ook mijn cameratas was te vol met allemaal verzameld papierwerk, zoals planningen en notities. Tijd om die eens goed op te ruimen! 😝 Maar zeker ook om te kijken of dat ik alles nog heb.

Terwijl ik bezig was, begon er een verlangen te borrelen in mijn hoofd. Wat als ik deze lens erbij had? Of iets dat andere? Het blijft soms een echt wenslijstje!

Hoe gaan jullie om met de hitte en focus tijdens drukke dagen? Hebben jullie tips om gefocust te blijven in uitdagende omstandigheden? Ik ben benieuwd.

Liefs Gonnie

𝗞𝗿𝗮𝗸𝗲𝗻𝗱𝗲 𝘄𝗮𝗴𝗲𝗻𝘀 𝗹𝗼𝗽𝗲𝗻 𝗵𝗲𝘁 𝗹𝗮𝗻𝗴𝘀𝘁Op 5 april 2002, inmiddels 24 jaar geleden, verloor ik mijn vader – mijn beste vriend en...
29/04/2026

𝗞𝗿𝗮𝗸𝗲𝗻𝗱𝗲 𝘄𝗮𝗴𝗲𝗻𝘀 𝗹𝗼𝗽𝗲𝗻 𝗵𝗲𝘁 𝗹𝗮𝗻𝗴𝘀𝘁

Op 5 april 2002, inmiddels 24 jaar geleden, verloor ik mijn vader – mijn beste vriend en kameraad. Een grote, sterke man die nooit ziek was… maar helaas maakt kanker geen onderscheid.

Mijn moeder daarentegen is zo’n echte “krakende wagen”. Haar medisch dossier is indrukwekkend en meerdere keren heeft ze op het randje gestaan. En toch… 24 jaar later is ze er nog steeds. Misschien wat krakend hier en daar, maar mentaal ijzersterk.

Afgelopen weekend mochten we haar 80e verjaardag vieren 💜
Soms vraag ik me af: hoe dan? Maar bovenal ben ik ontzettend dankbaar dat ze er nog is. Hopelijk mogen we nog lang van haar genieten.

💬 Herkennen jullie dit? Hebben jullie ook zo’n “krakende wagen” in je leven die maar door blijft gaan?

Keuzes….Aanstaande maandag hadden we een dag vrij gepland. Een lang weekend om samen even helemaal tot rust te komen. He...
18/04/2026

Keuzes….

Aanstaande maandag hadden we een dag vrij gepland. Een lang weekend om samen even helemaal tot rust te komen. Het idee alleen al gaf me een gevoel van vreugde. Maar dat gevoel verdween snel toen ik een telefoon kreeg. De vraag was of ik de uitvaart van een dierbare kon fotograferen, op precies die maandag, onze geplande vrije dag.

Ik wist dat deze situatie eraan zat te komen, want er was eerder gevraagd of ik de uitvaart zou willen vastleggen als het zover zou komen. Nu stond ik voor een dilemma: twee afspraken, twee belangrijke momenten, maar slechts één dag.

Ik ben een pleaser en wil graag iedereen het naar zijn zin maken maar deze doet me beseffen hoe ingewikkeld de balans tussen werk en persoonlijke leven soms kan zijn. De noodzaak om er te zijn voor anderen versus de noodzaak om voor jezelf te zorgen. Uiteindelijk gaat het om kiezen, om afwegingen maken en om de waarde van de momenten die ons na aan het hart liggen. 💜

Ik ben benieuwd hoe anderen met dergelijke situaties omgaan. Hebben jullie vergelijkbare keuzes moeten maken? Hoe balanceren jullie werk en privé?

Liefs Gonnie

𝗗𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗮𝗿 𝗼𝗽 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝘀𝗼𝗸𝗸𝗲𝗻Ik heb slecht geslapen. Mijn hoofd was al bij de uitvaart die ik vandaag mocht vastleggen — van e...
09/04/2026

𝗗𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗮𝗿 𝗼𝗽 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝘀𝗼𝗸𝗸𝗲𝗻

Ik heb slecht geslapen. Mijn hoofd was al bij de uitvaart die ik vandaag mocht vastleggen — van een jonge man. Echtgenoot, vader, zoon… een leven dat veel te vroeg stopte.

Voor de dienst merkte ik dat mijn schoenen geluid maakten. Iets kleins, maar het voelde niet goed. Dus ik heb ze uitgetrokken en ging verder op sokken.

Voor mij is dat belangrijk: er zijn, zonder op te vallen.
De dienst was intens en liefdevol tegelijk. Blikken, stiltes, handen die elkaar zoeken… momenten die alles zeggen. Ik beweeg me dan zo onzichtbaar mogelijk, om vast te leggen wat later helpt herinneren.

n de koffiekamer fotografeer ik verder. De uitvaartondernemer komt nog even naar me toe om afscheid te nemen. Lachend pakt ze mijn hand en zegt dat ze dit nog niet eerder heeft meegemaakt: een fotograaf op sokken, puur om geen geluid te maken. Ze had me niet gehoord, niet opgemerkt.

“Missie geslaagd,” zeg ik. Want dat is precies de bedoeling.

Wanneer ik afscheid neem van de familie, kijkt de weduwe me vragend aan.
“Liep jij nou op je sokken?”
“Heb je me gezien dan?” vraag ik.
“Nee,” zegt ze, “maar ik hoorde het. En ik vond het heel bijzonder.”

We moeten er allebei even om lachen. Een klein, licht moment op een zware dag.

Liefs Gonnie

Rouw is niet alleen een emotie, maar ook een proces in je brein. Volgens Erik Scherder veranderen hersenprocessen bij ve...
23/03/2026

Rouw is niet alleen een emotie, maar ook een proces in je brein. Volgens Erik Scherder veranderen hersenprocessen bij verlies, wat invloed heeft op hoe je denkt, voelt en functioneert.

Adres

De Vuurdoorn 6
Hoogerheide
4631DJ

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Gonnie Bax emotiefotograaf nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen