09/06/2022
Gisteravond kregen we een melding dat er iemand bij de klipperaak in Kamperveen liep met een grote rugzak, die wat zoekend rondliep. Omdat we helaas al te maken hebben gehad met diefstal en dat soort dingen is Denny erheen gegaan om het gereedschap weg te zetten. Daar aangekomen trof hij niemand meer aan. Maar heel toevallig kwam Denny de betreffende jongeman tegen in de Jumbo Elburg! Hij sprak hem aan, wat hij bij de boot te zoeken had? Nu bleek dat deze jongeman in vier dagen van Meppel naar Rotterdam aan het lopen was, om donaties op te halen voor de voedselbank! Op zijn eerste dag was hij helemaal verregent en had hij onder de klipperaak even een droog plekje gezocht! Denny heeft hem meegenomen naar het woonhuis waar hij een kop soep, een warme do**he en een droog paar sokken kreeg. Vandaag is hij weer met frisse moed verder gewandeld. Wij als Drijvende Ambachtsschool hebben een bescheiden donatie mogen doen om hem dichter bij zijn doel te brengen. Wij weten dat veel van onze clienten een krap budget hebben en dat de voedselbank, vooral tegenwoordig, voor zoveel gezinnen, van essentieel belang is om een (gezonde) maaltijd op tafel te kunnen zetten. Nu bleek dat deze jongeman ook nog eens technisch onderlegd was, en hij heeft beloofd ons eens te komen helpen als vrijwilliger! Hoe mooi is het als je elkaar de hand kunt reiken. Een bijzondere ontmoeting die we graag met onze volgers wilden delen! 😎
Inzamelingsactie - Lieve mensen. De datum waarop ik in eerste instantie zou lopen heb ik ivm privé omstandigheden niet gehaald. Nu de vlag er weer anders bij hangt heb ik weer nieuwe moed om deze uitdaging aan te gaan! Wat ga ik doen? Ik ga lopen van Meppel naar Rotterdam in 4 dagen. H..