Nicole van Kuijk Fotografie

Nicole van Kuijk Fotografie πŸ“Έ Specialist in actiefotografie. Paarden en honden staan centraal, maar ook andere sporten en evenementen leg ik graag vast.

Van recreant tot wedstrijdsporter, iedereen kan bij mij terecht πŸ’œ

πŸ“ Je vind me voornamelijk in het zuiden van het land.

Komend weekend wordt erg druk maar wel heel erg leuk. Zaterdag ben ik aanwezig bij de selectiewedstrijd dressuur voor po...
10/06/2026

Komend weekend wordt erg druk maar wel heel erg leuk.

Zaterdag ben ik aanwezig bij de selectiewedstrijd dressuur voor pony’s (en paarden Z1/Z2) bij Stal 't Sander en zondag bij de dressuur-vaardigheid bij PSV Ons Genoegen Prinsenbeek

Met meerdere ringen bij de selectiewedstrijd is het niet mogelijk om iedereen te voorzien van foto’s. Dus doe je mee of ken je iemand die meedoet, stuur me een berichtje als je zeker wilt zijn van foto’s.

Voor wat betreft zondag, ook hier geldt: wil je zeker zijn van foto’s (dressuur of vaardigheid), stuur me dan een berichtje.
Ik probeer zoveel mogelijk combinaties te fotograferen maar allemaal gaat niet lukken.

Zaterdag 6 juni, Endurance Tilburg / Goirle, me voorgenomen te blijven totdat alle deelnemers (minstens 1x) voorbijgekom...
08/06/2026

Zaterdag 6 juni, Endurance Tilburg / Goirle, me voorgenomen te blijven totdat alle deelnemers (minstens 1x) voorbijgekomen waren of totdat het zou gaan regen πŸ˜‰

Ik had een mooie plekje gevonden, net voor GP2.
Ik heb mijn best gedaan om iedereen te fotograferen maar dat is niet helemaal gelukt. Op het moment dat er in groepjes gereden wordt, is het niet altijd mogelijk om iedereen erop te krijgen. Sta je er bij mij helaas niet (goed) op, dan hoop ik dat je er wel goed op staat bij een van de andere fotografen.

Ken je iemand die meegedaan heeft en op de foto staat, tag degene dan gerust.

De link naar de foto’s:
https://nicolevankuijk-paardenfotograaf.pixieset.com/endurancetilburggoirle/

Eerstvolgende endurancewedstrijd waar ik aanwezig ben, is die op 2 augustus in Waalwijk.

=========================================

π‘―π’†π’“π’Œπ’†π’π’ƒπ’‚π’‚π’“ 𝒐𝒑 π’†π’π’Œπ’† π’˜π’†π’…π’”π’•π’“π’Šπ’‹π’…: 𝒅𝒆 π’‡π’π’•π’π’ˆπ’“π’‚π’‚π’‡ π’Šπ’ 𝒉𝒆𝒕 𝒑𝒂𝒂𝒓𝒔 πŸ’œ

Fotocollectie door Nicole van Kuijk - Paardenfotograaf

Mooi plekje gevonden!
06/06/2026

Mooi plekje gevonden!

De weersverwachting is dat het morgenochtend in elk geval droog is. Dus wat ga ik doen.....???Ga ik naar Endurance Tilbu...
05/06/2026

De weersverwachting is dat het morgenochtend in elk geval droog is.
Dus wat ga ik doen.....???

Ga ik naar Endurance Tilburg / Goirle om daar (een deel van) de deelnemers te gaan fotograferen?
Of ga ik vroeg het bos in, in de hoop nog wat vogels of reeΓ«n te zien?
Ik zag geen andere wedstrijden met paarden (hoeft namelijk geen mennen te zijn) in de buurt. Dus dat valt verder af.
Of blijf ik misschien maar gewoon thuis???

Zeg het maar, ik weet het even niet.

En dan is het alweer juni. De tijd vliegt voorbij.Na een maandje bewust niet op wedstrijden gefotografeerd te hebben, pa...
01/06/2026

En dan is het alweer juni. De tijd vliegt voorbij.
Na een maandje bewust niet op wedstrijden gefotografeerd te hebben, pak ik deze maand de draad weer op.

Ik heb in de agenda staan:
6 juni Endurance Tilburg (onder voorbehoud of ik vervoer heb)
14 juni Dressuur & Vaardigheid Prinsenbeek

Voor de andere twee weekenden ben ik nog aan het kijken. Wel het een en ander gezien maar nog geen keuze gemaakt.

Sommige mensen hebben een hobby, ik noem het liever een passie.Met elke uitdaging leer ik iets nieuws, met elke stap kom...
30/05/2026

Sommige mensen hebben een hobby, ik noem het liever een passie.

Met elke uitdaging leer ik iets nieuws, met elke stap kom ik dichter bij wat ik echt wil. Niet altijd de makkelijkste weg, maar wel eentje waar ik energie van krijg, zeker wanneer iets lukt.

Ondanks de faalangst toch de stap zetten.
Want eerlijk? Wachten tot alle twijfels weg zijn, betekent vaak dat je nooit begint. En ze zeggen dat de mooiste dingen ontstaan wanneer je gewoon begint.

Dus ik kies ervoor om het toch te doen. Met knikkende knieΓ«n en een hoofd vol vragen (wat als…….). Niet omdat ik geen angst voel, maar omdat mijn passie groter is dan mijn angst.

Elke stap die ik zet, hoe klein ook, is een overwinning. Want groeien begint niet wanneer je nergens meer bang voor bent, maar wanneer je besluit om toch vooruit te gaan.
Durven is niet geen angst hebben. Durven is het doen ondanks de angst.

Ik leer steeds meer dat groeien niet betekent dat ik voortdurend over mijn grenzen heen moet gaan.

Voor mij zit de echte uitdaging in het verlengen van mijn grenzen (zowel fysiek als mentaal), niet in het overschrijden ervan. Een stapje verder dan gisteren, zonder mezelf voorbij te lopen. Luisteren naar wat goed voelt, terwijl ik mezelf toch blijf uitdagen.

Want groei ontstaat niet alleen buiten je comfortzone, maar ook door jezelf genoeg ruimte te geven om die zone rustig te vergroten.


25/05/2026

De maand mei was (is, want de maand is nog niet voorbij) voor mij bewust een wedstrijdloze maand.
Juni komt eraan en dus ga ik rustig kijken welke wedstrijden ik mee wil pakken.

Tips / suggesties (of uitnodigingen πŸ˜‰) zijn altijd welkom.

Hier kun je toch uren naar blijven kijken πŸ₯°
21/05/2026

Hier kun je toch uren naar blijven kijken πŸ₯°

De weersvoorspelling voor vandaag was regen, in de ochtend een beetje en in de middag veel. Dus uit voorzorg alles ingep...
17/05/2026

De weersvoorspelling voor vandaag was regen, in de ochtend een beetje en in de middag veel. Dus uit voorzorg alles ingepakt (regenbroek, poncho, regenhoes voor de camera, noem het maar op). Je krijgt wat je verdient zeggen ze toch, nou op drie druppels regen in de ochtend na was het de hele dag droog met prachtig zacht licht, ideaal weer om te fotograferen.

Veel foto's kunnen maken, ik hoef me de komende dagen niet te vervelen πŸ˜‰

Morgen ga ik een dagje roofvogels (en uilen) fotograferen. De weersverwachting is helaas niet al te best maar goed, niks...
16/05/2026

Morgen ga ik een dagje roofvogels (en uilen) fotograferen.
De weersverwachting is helaas niet al te best maar goed, niks aan te doen.

Regenbroek en poncho mee, regenhoes voor mijn camera mee ingepakt en verder duimen dat het meevalt met het aantal mm’s dat gaat vallen.

=====================================

Archieffoto van enkele jaren geleden.

Adres

Etten-Leur

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Nicole van Kuijk Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Nicole van Kuijk Fotografie:

Delen