05/07/2024
Dia’s! Zo leuk! Zo verrassend. Wat een liefde zat er vroeger nog in het maken van foto’s. Rolletje in de camera doen was al een feestje en moest in alle rust. Goed nadenken en kijken waarvan je die 12, 24 of 36 foto’s wilde maken. Rolletje vol? dan bracht je hem naar de fotozaak. Een kleine week later kon je dan eindelijk het resultaat zien…. Spannend!
Met dia’s kwam er dan nog meer werk bij kijken. Je knipte ze en stopte ze in het diaraam. En zo kon je ze met een diaprojector bekijken op de muur of een scherm.
En dan staan er ineens twee dozen vol met dia’s bij mij op kantoor. Dia’s van mijn lieve opa, foto’s van mooie momenten in zijn leven, van prachtige vakanties en van lieve familie die er helaas lang niet allemaal meer zijn. Foto’s die hij met liefde heeft geschoten, dia’s met alle liefde ingeraamd en de foto’s met zijn diaprojector misschien wel vol trots bekeken. Hij hield van zijn familie, de natuur, van bloemen, zijn tuin, vogels en zijn zaak met mooie auto’s. En niet te vergeten zijn hond Blacky.
Lieve opa, ik zal de dia’s met liefde bekijken…. 1 voor 1. En zal de mooiste digitaliseren. Zodat de hele familie nog even kan genieten van de mooie momenten in uw leven, met liefde vastgelegd ❤️
📷 Astrid de Wilde