Moments by Michelle

Moments by Michelle Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van Moments by Michelle, Fotograaf, Kruitmolen 46a, Enkhuizen.

Ik blijf een buitenmens hoor… maar deze shoot in de studio was wel echt héél leuk 😅  Normaal sta ik met zwangere mama’s ...
19/04/2026

Ik blijf een buitenmens hoor… maar deze shoot in de studio was wel echt héél leuk 😅

Normaal sta ik met zwangere mama’s lekker buiten (en dat blijf ik ook vooral doen), maar soms is het juist fijn om even die rust op te zoeken. Geen wind, geen gedoe… gewoon een fijne, relaxte setting waarin alles mag ontstaan zonder stress van het weer 😇

En wat deze shoot zo leuk maakte: het vertrouwen wat ik van dit stel kreeg🥰.
Gewoon meegaan, beetje lachen tussendoor, nergens over nadenken. En dan gebeurt het vanzelf.

We hebben afgewisseld met eigen kleding en items uit mijn client closet.
Die jurk die je ziet? Die mag je gewoon lenen. Net als de overhemden en bralettes die hier hangen. Zo kun je verschillende looks creëren zonder dat je zelf van alles hoeft mee te nemen.

En dat maakt het juist zo persoonlijk.
Niet standaard, maar echt iets van jullie samen.

Dus voel je je meer een buitenmens? Helemaal goed, dat blijft ook gewoon mogelijk 🤍
Maar wil je iets intiemers, rustigers… dan is de studio misschien wel precies wat bij je past😁

Wat één jaar!Wat heb ik genoten van deze kerstmini’s. Niet alleen van de terugkerende gezinnen (altijd bijzonder 🤍), maa...
24/12/2025

Wat één jaar!

Wat heb ik genoten van deze kerstmini’s. Niet alleen van de terugkerende gezinnen (altijd bijzonder 🤍), maar dit keer ook van zwangerschapsaankondigingen en zelfs een paar honden.
Nee, ik word geen dierenfotograaf 😉 maar ze horen natuurlijk gewoon bij het gezin en ik vond het oprecht heel leuk om te doen.🥰

Tegelijkertijd lieten deze mini’s me ook even stilstaan. 2025 was een topjaar maar ook een heel vol jaar. Een jaar waarin ik soms vergat om hier te posten, terwijl mijn volgers dat wel verdienen. Niet omdat ik stilstond maar omdat er naast het fotograferen ook een bedrijf, administratie en alles eromheen draaide.

Met en ernaast merkte ik: het was soms gewoon veel in mijn hoofd. En dat is oké. Want het bracht me ook iets goeds. Het besef dat ik keuzes mag (en moet) maken. Dat ik me meer wil richten op de dingen waar mijn vlam nog harder van gaat branden.

Eén daarvan is mijn studio. Daar ben ik zo trots op en daar ga ik in 2026 zeker mee door! Andere dingen zal ik los gaan laten. Wat precies, dat deel ik binnenkort, net als mijn aangepaste website en aanbod.

Voor nu wilde ik vooral heel veel foto's delen van de kerstmini's, iets met slecht keuzes kunnen maken😜
Dank jullie wel voor het vertrouwen, het meedoen, het blijven volgen.
Op naar een nieuw jaar, met nog meer momenten 🤍

Op de valreep voor mijn vakantie nog even een post van dit leuke stel!Marlon liet speciaal voor deze zwangershoot haar m...
01/08/2025

Op de valreep voor mijn vakantie nog even een post van dit leuke stel!
Marlon liet speciaal voor deze zwangershoot haar make-up doen door Annelies van , een topper van een MUAH! En wauw, wat straalde deze mama-to-be 😍
Ik kom Annelies vaker tegen bij bruiloften en we komen toevallig ook nog eens uit hetzelfde dorp. Zo leuk als zulke samenwerkingen weer samenkomen tijdens een shoot! Haar make-up zat zo mooi en natuurlijk🥰

Ondertussen was dit mijn laatste werkweek voor de vakantie. En die is hard nodig. Dit jaar is zoveel gebeurd: een nieuwe studio waar ik mega blij mee ben, gelanceerd met Suzanne, een coachingstraject, en gewoon heel veel shoots en lieve klanten. Allemaal fantastisch en ik geniet met volle teugen, maar het was soms ook veel.

Ik merkte dat ik soms net iets te hard m’n best deed om iedereen tevreden te houden… en mezelf daarin een beetje vergat😬. Alles wat ik maak is handwerk, en ik werk er met liefde aan maar soms lukt het dan gewoon niet om alles binnen no-time klaar te hebben.

Dus: vanaf nu ben ik t/m 18 augustus op vakantie. Even opladen. Geen laptop, wél strand, ijsjes, en hopelijk wat zon.

Wil je een shoot boeken? Dat kan gewoon via m’n website. Kom je er niet uit of heb je een vraag? Dan antwoord ik je vanaf 18 augustus weer. Oh, en wil je zelf je vakantiefoto's extra mooi maken en weten hoe je dit supersnel en makkelijk kan bundelen tot een (digitaal)fotoboek? Check dan even mijn bio voor mijn mobile preset en fotoboek template☀️

Tot snel!

Ooit gehoord van zeedruifjes? Of er weleens per ongeluk eentje (of een stuk of honderd🥲) geplet tussen je tenen? Nou, he...
28/07/2025

Ooit gehoord van zeedruifjes? Of er weleens per ongeluk eentje (of een stuk of honderd🥲) geplet tussen je tenen? Nou, het strand van Hargen lag er vol mee tijdens deze springtij. Glibberig, maar ook een soort van sprookjesachtig. Op de laatste slide kan je de schittering ervan goed zien😍

Maar voordat we onze voeten in het zand zetten, doken we eerst de duinen in. Ik tip het altijd aan klanten: een shoot in Hargen aan zee kun je perfect combineren met dat prachtige duingebied. Deze mama to be ging voor beide en dat gaf zo’n mooie afwisseling! Ze droeg een paar jurken uit de client closet én een kimono met jeans en bralette. Zo simpel, maar zó stijlvol.🤩

Twijfel je nog over een zwangershoot? Weet dan: september is vaak nog heerlijk warm op het strand. Wil je nog die kant op met je mooie buik? Dan is dit hét moment om te boeken. Via mijn online agenda regel je het zo! Ik ben t/m 18 augustus met vakantie, dus dan kan het even iets langer duren voor je reactie krijgt. Maar weet: ik ga met liefde met je mee de duinen in.🥰

Ze zijn zo klein. Maar je agenda is meteen zo vol.😅 Regeldagen, gebroken nachten, kraambezoek, voedingen en ergens nog p...
21/07/2025

Ze zijn zo klein. Maar je agenda is meteen zo vol.😅 Regeldagen, gebroken nachten, kraambezoek, voedingen en ergens nog proberen te genieten.

En dan opeens is het drie weken later. En je kijkt terug en denkt: hoe rook ze ook alweer? Hoe voelde dat lijfje tegen me aan? En hoe klein waren haar handjes nou echt?

Een newbornshoot draait voor mij niet om perfecte foto’s. Maar om vast te leggen hoe het was, van hoe jullie dat hebben gedaan. Van hoe bijzonder en intens het is om een klein mensje op de wereld te zetten en dat daar ineens voor te zorgen.

Voor later, voor jullie, voor haar, voor als je straks even niet meer weet hoe het allemaal begon. Geloof mij, je vergeet het meeste zo ontzettend snel!🥹

Aan het eind van de shoot dacht ik ineens: ik neem de gok gewoon👀.“Zullen we iets proberen met de drone? Geen idee of he...
09/07/2025

Aan het eind van de shoot dacht ik ineens: ik neem de gok gewoon👀.
“Zullen we iets proberen met de drone? Geen idee of het wat wordt hoor…”
En waar ik bang was dat ze zou beginnen over nat haar, kou of zand op plekken waar je het liever niet hebt, kreeg ik meteen een “ja hoor, leuk!”

En daar lag ze dan. Midden op het strand. En het water was echt niet warm, zo ontzettend stoer! Hoog boven haar zweefde dat ding met z’n zoemende wieken (a.k.a. Michelle's irritante mug🦟) en ik stond daar met kippenvel. Echt. Het was zooo mooi🥰.
Zij alleen, klein in beeld maar zo krachtig. En daarna samen met haar man.. alsof je van boven even ziet hoe dichtbij liefde eigenlijk is.

Ik dacht altijd: die drone, dat is misschien te veel gedoe voor dit soort shoots.
Maar nu? Nu denk ik: had ik dit maar veel eerder gedaan. Dit wil je toch gewoon gigantisch groot in je woonkamer hebben?!

Zou jij dit ook aandurven tijdens je zwangerschapsshoot?

Laat het me weten… dan pak ik ‘m met liefde weer in m’n tas.😇

Na jaren met m’n tas vol doeken en rompertjes op zoek naar het mooiste licht bij jullie thuis 👀... is het tijd voor iets...
20/05/2025

Na jaren met m’n tas vol doeken en rompertjes op zoek naar het mooiste licht bij jullie thuis 👀... is het tijd voor iets nieuws. 🥳

Vanaf nu doe ik newbornshoots in mijn daglichtstudio in Enkhuizen.
Alles ligt daar voor jullie klaar: mooi licht, rust, fijne doeken én een rek vol kleertjes en jurken die je kunt passen, voelen en rustig uitkiezen. De studio is ingericht als een soort slaapkamer, huiselijk, warm en vertrouwd.

Geen stress over opruimen. Geen stapels was die stiekem in beeld liggen. Geen gedoe met lampen of licht dat nét niet meewerkt.
Jullie hoeven alleen maar naar de studio te komen (en de baby niet vergeten 😉). Ik zet een kopje koffie of thee voor je klaar.. of twee als het zo’n nacht was 😅

Wil je liever die allereerste dagen thuis laten vastleggen? Dan kom ik graag langs voor een kraamreportage. We nemen de tijd en ik leg vast wat er is: knuffelen, voeden, misschien het eerste badje.

Twee opties dus. Net wat bij jullie past.
En twijfel je? Dan denk ik gewoon met je mee!

Een gezinsshoot in de studio…👀Had je me dat een jaar geleden gevraagd? Dan had ik waarschijnlijk gezegd: “Nee joh, dat i...
18/05/2025

Een gezinsshoot in de studio…👀

Had je me dat een jaar geleden gevraagd? Dan had ik waarschijnlijk gezegd: “Nee joh, dat is niks voor mij… lekker naar buiten!” Maar met alle gezinsshoots die ik heb gedaan, leerde ik ook: niet alle kinderen zijn hetzelfde.

Een locatie in de natuur, zand in je schoenen en kleding, kou of wind.. voor een hooggevoelig kindje kan dat gewoon te veel zijn. En dan biedt mijn studio nét wat meer rust en ontspanning.☺️

Maar hé… het is allesbehalve saai! 😉
Een beetje kletsen, veel knuffelen, lol maken en ondertussen die momenten vangen waar je over vijf jaar nog steeds warm van wordt 🥰

Buiten blijf ik sowieso doen, maar Studio Moments is er nu ook.
Minder zand in je schoenen, meer rust en toch die prachtige herinneringen als gezin 🤎

De eerste zwangerschapsshoot in mijn gloednieuwe studio! Even wennen want als je mij kent, weet je: ik hou van buiten. V...
15/05/2025

De eerste zwangerschapsshoot in mijn gloednieuwe studio! Even wennen want als je mij kent, weet je: ik hou van buiten. Van wind in je haar, voeten in het zand, golden hour licht dat door de bomen valt😍

Maar deze ruimte… dit is een compleet andere maar ook zo'n fijne ervaring! Waarom binnen? Omdat niet iedereen zich buiten op z’n gemak voelt of fysiek in staat is om door het zand te ploeteren. Omdat je hier alleen bent. Geen pottenkijkers. Geen afleiding, gewoon lekker jezelf kunnen zijn in alle rust. 🤎

Studio Moments is er niet in plaats van… maar gewoon ernaast. Buiten blijft magisch. Maar dit voelt ook als iets dat klopt. De verf is nog vers. De puntjes op de i komen nog. Maar mijn nieuwe studio in Enkhuizen is er. En ik ben verliefd 🤎

Studio Moments is warm, rustig en licht met in de ochtend zonlicht dat zacht over de muur strijkt (oké, deze shoot was het precies bewolkt..🫣 ) En zie je dat bloemengordijn? Die is van en hangt er tijdelijk voor mini-shoots die er aankomen🫶🥳

Ben je benieuwd hoe het eruitziet in de studio, en of dit bij jou past?
Je mag me altijd even een DM sturen!

En o ja… die minishoots met het bloemengordijn?
Ze komen eraan. Geen datum nog, maar als je denkt: dit wil ik, laat het dan vooral even weten 🫶

“Wij zijn zó niet fotogeniek…”Dat dachten Charlotte en Ralf dus.Ze vonden het maar spannend, dat hele op-de-foto-gaan — ...
07/05/2025

“Wij zijn zó niet fotogeniek…”
Dat dachten Charlotte en Ralf dus.
Ze vonden het maar spannend, dat hele op-de-foto-gaan — want “wat als het ongemakkelijk is?”.

En daarom deden we eerst een pre-weddingshoot.
Voor hen: om te voelen dat het helemaal niet eng is.
Voor mij: om te zien wat voor ze werkt, hoe ze bewegen, wat hen laat lachen (spoiler: ze zijn hilarisch).

Het werd een avond met knalrood avondlicht, veel lol, en precies dat ongedwongen gevoel dat ik zó belangrijk vind. Nog een leuk detail zijn de kruisende vliegtuigen op de eerste foto, dit is namelijk een stel wat ontzettend van reizen houd!

Vandaag, 7 mei, is het zover! Ze zeggen 'ja' tegen elkaar, en Suzanne en ik van mogen dat vastleggen 🧡
Benieuwd hoe ze eruitzien als bruid en bruidegom?
Binnenkort delen we natuurlijk ook een post van hun grote dag op !

Adres

Kruitmolen 46a
Enkhuizen

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Moments by Michelle nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen