Puur Licht Fotografie

Puur Licht Fotografie Fotograaf van mens, dier en mooie herinneringen
Regio Drenthe, Groningen en heel Nederland

Afgelopen week was het tijd voor een mini shoot met een mini hond tussen de mini bloemen 🌼Dit was een goede herinnering ...
20/05/2026

Afgelopen week was het tijd voor een mini shoot met een mini hond tussen de mini bloemen 🌼

Dit was een goede herinnering dat fotografie niet altijd draait om grandioos en opvallend. Soms kan je beter klein kijken en dingen simpel houden.

En wat paste de kleine setting goed bij Benji. Dit móét wel het schattigste model zijn die ik ooit voor mijn lens heb gehad. En wat hem aan grootte ontbreekt, heeft hij aan energie in overvloed!

Aan het einde van de shoot hadden we nog wat tijd over, en Benji was nog lang niet klaar met buitenspelen. Dus dan ook maar even met zijn allerliefste baasje knuffelen. Wat een genot 💕

Zie jij dit en denk jij "Mijn hond is nóg schattiger!"? Stuur me dan vooral een berichtje, want ik leg jullie graag samen vast 🌷

Foto's maak je voor later 🕊️We hopen op meer tijd. Meer jaren, meer maanden. meer dagen. Maar het enige wat echt zeker i...
11/05/2026

Foto's maak je voor later 🕊️

We hopen op meer tijd. Meer jaren, meer maanden. meer dagen. Maar het enige wat echt zeker is, is dat tijd ooit op raakt.

Soms zie je dat van ver aankomen. Omdat iemand ouder wordt, omdat je gaat verhuizen, of omdat kinderen ineens groter lijken dan gisteren. Dan heb je tijd om je erop voor te bereiden, herinneringen bewust vast te leggen, en langzaam afscheid te nemen.

Soms raakt het je plotseling. Van de een op de andere dag. Zonder voorbereiding, soms zelfs zonder afscheid. Dan blijven alleen de herinneringen nog over.

Daarom is het beste moment om foto's te maken altijd NU. Dat is het enige moment waarvan je zeker weet dat het er is.

Gelukkig kwam 'nu' nog net op tijd voor dit duo. Kleine meiden groeien op tot grote dames, maar kleine pony's blijven klein. Beide zetten hun avonturen voort met een ander – en de foto's zullen er altijd zijn om de herinneringen op te halen 💕

Soon to be walking off into the sunset together 🌅Over minder dan twee maanden zeggen deze twee prachtige mensen “ja” op ...
03/05/2026

Soon to be walking off into the sunset together 🌅

Over minder dan twee maanden zeggen deze twee prachtige mensen “ja” op elkaar.
“Ja” op samen lachen en huilen;
“Ja” op samen stilstaan en vooruitgaan;
“Ja” op de mooie en moeilijke dagen;
“Ja” op een team zijn, elke dag opnieuw.

Jouw bruiloft is één van de meest bijzondere momenten in je leven. Een dag vol emotie, kleine en grote gebaren, en 10.000 unieke momenten die nooit meer terug komen. Momenten die je later weer wilt voelen zoals ze écht waren.

Daar begint onze rol als fotograaf. Jij zoekt net zo lang tot je iemand vindt wiens stijl jou raakt en wiens aanpak bij jullie als koppel past. Maar dat alleen is niet genoeg. Want een trouwdag heeft een eigen ‘flow’, en dat vastleggen vraagt niet alleen om gevoel en timing. Maar ook om heel veel oefening.

Daarom ben ik eindeloos dankbaar dat ik bij hun speciale dag aanwezig mag zijn als ‘second shooter’. De kans om te leren en te groeien, terwijl .photography de vertrouwde kwaliteit borgt.

Afgelopen zondag ontmoetten we elkaar tijdens deze pre-wedding shoot, met een prachtige zonsondergang aan het strand.
Wat een mooi stel. En wat wordt dit een bijzondere dag 💕

“Maar mijn paard/hond kan niet goed stil staan, dus mooie foto’s maken lukt nooit!”Die hoor ik vaker. Veel mensen denken...
10/03/2026

“Maar mijn paard/hond kan niet goed stil staan, dus mooie foto’s maken lukt nooit!”

Die hoor ik vaker. Veel mensen denken dat hun dier eerst perfect moet kunnen poseren of alle commando’s moet kennen. En sommige fotografen overigens ook. Maar eerlijk? Mooie foto’s zitten ook vaak in de beweging, het spelen en de kleine momenten tussendoor.

Natuurlijk is een shoot met een onrustig of gespannen dier soms wat anders. Misschien blijven we op een bekende plek, doen we het wat rustiger aan of houden we de shoot wat korter. En dat is helemaal oké.

Gisteren heb ik dat weer geoefend met Yasmijn en Teddie. Teddie had door spanning haar dag niet, dus we zijn gewoon op het terrein gebleven en hebben het kort gehouden. Minder controle over poses, maar juist daardoor spontane en mooie momenten.

Dus denk je: mijn dier kan niet stil staan? Geen probleem — daar kunnen we gewoon mee werken. 🐾

Afgelopen weekend heb ik weer eens wat anders (maar toch ook weer niet zó anders) mogen fotograferen: de producten van E...
21/01/2026

Afgelopen weekend heb ik weer eens wat anders (maar toch ook weer niet zó anders) mogen fotograferen: de producten van Een Pootje Vooruit!

Samen met Renske (de gouden hand achter Een Pootje Vooruit) en haar geweldig mooie hond Saga heb ik een ommetje gemaakt onder begeleiding van een paar winterse zonnestralen. Al enkele jaren maakt Renske hondentuigjes en -dekjes, voor bijvoorbeeld hulphonden (in opleiding) en hondenscholen, maar ook voor de allerdaagse viervoeters die graag comfort willen hebben aan de riem.

Saga was het ideale fotomodel: perfect gehoorzaam en eeuwig enthousiast. Het gepruts met de dekjes op-en-af-en-op-en-af vond ze geen probleem, zolang ze ook maar rond mocht rennen - om dan vervolgens met de kleinste commando's van Renske weer geduldig te gaan zitten voor de lens. Het was me een genot om met deze twee dames op pad te gaan.

Ben jij ook op zoek naar een tuigje voor jouw hond? Kijk dan eens op deze website: https://eenpootjevooruit.nl/
En wil je nou óók zo'n mooie fotoshoot met jouw beste maatje? Kijk dan eens hier 😉 https://www.puurlichtfotografie.nl/

Wauw, wauw, WAUW! Het internet staat er al vol mee, wat een ervaring om het Noorderlicht zo in ons toch-niet-heel-noorde...
20/01/2026

Wauw, wauw, WAUW! Het internet staat er al vol mee, wat een ervaring om het Noorderlicht zo in ons toch-niet-heel-noorderlijk-gelegen landje te kunnen zien. Groepsapps stroomden vol met berichten en bovenal foto's, de ene nog mooier dan de andere.

Maar als je dan buiten staat, wat zie je dan echt? Een (toch wel unieke) rood-achtige vlek. Een band vaag, groen licht alsof de zon op een mistige dag achter de wolken probeert te verschijnen. Bijzonder was het zeker, maar zó erg was ik nou ook niet onder de indruk.

Totdat ik mijn camera erbij pakte en met een lange sluitertijd foto's ging maken. Tóén verschenen de kleuren. Mijn camera kan langer licht vangen dan ik. Beter kijken in het donker. Meer tijd nemen om details te zien. En dat heeft 'ie dus ook gedaan. Waar ik maar een beetje stom naar (wat leek op) de allereerste ochtendgloren stond te kijken om elf uur 's avonds midden in de hemel, zag mijn camera de mysterieuze rijkheid van dit bijzondere natuurfenomeen. En dat alleen omdat hij langer stil kon staan om erover na te denken.

Zit hier een boodschap in? Geen idee, maak er zelf maar wat leuks van ;)

Gelukkig nieuwjaar! 🥳🎇🎉 Moge al jullie doelen bereikt worden en het geluk zich in alle onverwachte hoekjes tonen!
01/01/2026

Gelukkig nieuwjaar! 🥳🎇🎉 Moge al jullie doelen bereikt worden en het geluk zich in alle onverwachte hoekjes tonen!

Terugblik op 2025 🎀 – en vooruitblik op 2026 🌟2025 was hét jaar voor mij: ik heb de ‘deep dive’ genomen en ben begonnen ...
23/12/2025

Terugblik op 2025 🎀 – en vooruitblik op 2026 🌟

2025 was hét jaar voor mij: ik heb de ‘deep dive’ genomen en ben begonnen met professionele fotografie. Een droom die ik al met me meedraag sinds ik mijn allereerste camera had in 2011 – een afdankertje van mijn zus, maar toch een apparaat waar ik wel vijf jaar lang van genoten heb.

En nu was het dan zo ver, mijn eerste betaalde photoshoots voor bekenden, maar ook voor wildvreemde mensen. Wat was dat spannend zeg! En bij die spanning horen natuurlijk fouten 🙃. Magere instructies, eventjes suboptimale instellingen, onhandige weersomstandigheden. Maar toch heb ik altijd foto’s kunnen opleveren waar ik tevreden mee was – en mijn modellen ook.

Maar wat was het vooral ook gaaf. Iedere shoot is weer anders, al is het maar omdat bij ieder persoon en ieder dier een ander karakter op de foto’s naar voren moet komen. Ieder model heeft me weer wat geleerd over compositie en connectie met elkaar en met de foto. Ik blijf me iedere keer vereerd voelen om de liefde vast te leggen, tussen mensen onderling, met hun dieren, of zelfs met hun passie. Dat is wat ik zoek in mijn shoots, en dat is wat ik vastleg 😻.

Wat heeft 2026 dan in petto voor mij? Nou hopelijk nog heel veel meer photoshoots! Ik heb al het een en ander in het vooruitzicht staan (waaronder cadeaubonnen – als je nog op zoek bent naar een leuk kerstcadeau, dit is je kans 😉) en hoop daar nog een hoop aan toe te kunnen voegen. Waaronder feestjes… en zelfs bruiloften?👀

Maar eerst nog moet er nog het een en ander gebeuren. Mijn website is hoog nodig aan een update toe (“hallo, algemene voorwaarden, ben je er al?”) en er moeten nog wat groei- en ontwikkelingsstrategieën uitgewerkt worden. Ik heb besloten dat ik nog niet aan een prijsverhoging toe ben; hoewel ik onder aan de streep nauwelijks iets over hou op het moment, hoeft dat ook niet. Fotografie is voor mij immers nog een ‘uit de hand gelopen hobby’ en er is nog flink wat ruimte om mijn positie in de markt te versterken én mijn kennis-door-ervaring te verhogen, voordat ik richting professionelere prijzen ga.

Ik kan niet anders zeggen dan dat 2025 een geweldige start was en dat ik sta te popelen om 2026 in te gaan. Maar nu eerst even genieten van een welverdiende vakantie! 🥱

Hiermee wens ik jullie allemaal de fijnste feestdagen, een gelukkig nieuwjaar, en ook voor jullie een prachtige voortzetting van al jullie initiatieven!🎄🎉🎈💫

Op de thee bij de buurvrouw... Om met de kitten te knuffelen natuurlijk 🤫
17/12/2025

Op de thee bij de buurvrouw... Om met de kitten te knuffelen natuurlijk 🤫

De feestdagen komen weer snel dichterbij, het perfecte moment om jezelf eens te verwennen met een cadeautje - zoals een ...
30/11/2025

De feestdagen komen weer snel dichterbij, het perfecte moment om jezelf eens te verwennen met een cadeautje - zoals een mooie nieuwe camera lens!

Uiteraard moet deze dan wel even goed getest worden voordat je die in een shoot kunt gebruiken. En het lot wilde dat ik tijdens mijn test-wandeling twee prachtige en leuke modellen tegen kwam.

Het eerste model liep met zijn snuffert op de grond. Hij moest zeker weten dat hij alle geuren die de hazen, reeën en eekhoorns achter hebben gelaten wel goed geroken had. Een heerlijke, energieke en jonge knaap met prachtige expressieve ogen.

Het tweede model was niet zo'n fan van mijn camera. Hij en zijn baasjes moeten goed beschermd worden van al het kwade. En beschermen doet hij even goed als dat zijn gouden lokken glinsteren in het zonlicht!

Dank aan hun lieve baasjes, die een rustmomentje van hun dag even wilden onderbreken hiervoor. Het was me een waar genoegen! Het nieuwe glaswerk is helemaal goedgekeurd en staat te popelen om veel gebruikt te worden 🤩

Adres

Nieuwedijk 1
Eexterzandvoort
9464TD

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Puur Licht Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen