27/05/2026
[Voetje, voetje, voetje]
Het blijft iedere keer weer verrassend hoe vrouwen hun bevalling ingaan. De één zit tussen de weeën door nog rustig haar nagels te lakken of een laagje mascara aan te brengen, alsof ze onderweg is naar een brunch in plaats van een bevalling. De ander kijkt je vanaf de eerste wee aan alsof zelfs ademhalen al een irritant achtergrondgeluid is.
Wat ik in al die jaren geboortefotografie heb geleerd? Je kunt vooraf een heel geboorteplan hebben, alle scenario’s bedenken en precies weten hoe je dénkt dat je gaat reageren… maar zodra die eerste wee zich meldt, neemt de natuur het stokje toch echt zelf over.
En nu de grote vraag: wat denken jullie… is het een jongen of een meisje geworden?