11/06/2026
WIE BEN IK
Zoals de meesten van jullie wel weten, waren de laatste jaren op persoonlijk vlak 'geen picknick' 😉 Het was heel fijn om door te kunnen werken, maar er was naast het zorgen weinig ruimte voor onszelf. Voor andere en vooral nieuwe dingen. Na een ruim jaar wennen, voelen, huilen, bijkomen en weer opkrabbelen is er meer ruimte. Of zoals een vriendin van me zei: 'Het verdriet wordt niet minder, de ruimte er omheen wordt groter'. So true!
En alsof het zo moest zijn, kwam ik juist toen op Instagram een oproep van Marijn Fidder tegen. Een fantastische documentair fotografe, net terug van de eerste door haar begeleide fotoreis langs sociale projecten in Oeganda. Een unieke reis waarbij je als fotograaf de kans krijgt om contact te maken met lokale gemeenschappen daar, hun dagelijkse leven vast legt en de kracht van mensen en organisaties, die zich inzetten voor hun omgeving kunt laten zien.
Dat proberen te vangen in mooie foto’s, die zij vervolgens kunnen gebruiken voor hun communicatie & fondsenwerving.
Waar ik 2 jaar terug nog ietwat jaloers dacht 'Ooooooooo dat zou me zooooo leuk lijken, maar het kan gewoon niet' dacht ik nu meteen JA!
Ik overlegde kort met Jakob (Nou ja , meer een mededeling "Schat dit wordt sparen en heel gaaf" 🙃, maar hij zei gelukkig meteen ook DOEN).
Ik appte daarna Marijn of er nog plek is voor de reis van 2027 en belde die mee geweest was met de eerste reis voor haar ervaringen. En ik werd steeds enthousiaster.
Dit ben ik, dit past bij mij. Ik hou van Afrika. Ik hou van fotografie. Ik hou van reizen & avontuur. Ik beteken graag iets voor een ander. En het lijkt me geweldig om Marijn aan het werk te zien en met andere fotografen op te trekken.
Dus nu GA ik (als de kleine groep compleet is, er is nog 1 plekje vrij) waarschijnlijk begin 2027 twee weken naar Oeganda!!!!!
Nog ‘even afwachten’ hoe het gaat lopen met het Ebola virus, want we gaan natuurlijk alleen als het veilig is.
Nu al zo’n zin in.
Om jullie een beeld te geven plaats ik bij deze post wat foto’s van Marijn (natuurlijk met haar goedkeuring). Check ook echt even haar pagina voor nog veel meer prachtige foto’s en projecten.
En ben je fotograaf en wil je mee naar Oeganda? Stuur Marijn Fidder een DM. Er is nog een plekje vrij (Je hoeft geen professional te zijn, maar gevorderde kennis van fotografie is vereist)
Foto's: Marijn Fidder