Peter Geluk fotografie

Peter Geluk fotografie Reclamefotografie, bedrijfsfotografie en portretfotografie. Voor bruidsfotografie kijk op:
http://lo Ik denk mee, geef suggesties en neem initiatief. Integendeel.

Betekent dat dat ik niet goed kan luisteren? Duidelijke opdrachten voer ik met evenveel liefde en plezier uit. Maar ik voel me als een vis in het water als ik meedoe in het creatieve proces. Met frisse ideeën, tomeloze energie en 100% inzet genereer ik samen met u het het beste beeld.

Ik houd niet zo van schelpdieren, maar dit ziet er toch wel heel lekker uit…En wat creëer ik toch graag dit soort sfeert...
29/07/2022

Ik houd niet zo van schelpdieren, maar dit ziet er toch wel heel lekker uit…

En wat creëer ik toch graag dit soort sfeertjes voor de foto (nee, niets wat je ziet in dit beeld is toeval 😉).

Coquilles! Deze schelpdieren zijn heerlijk zacht van smaak. We bereiden de coquilles met soja honing sesamsaus, bacon crunch, pastinaak en zwarte knoflook. Nog een leuk feitje: zwarte knoflook is qua smaak amper te onderscheiden van witte knoflook alleen geeft het minder geur af. Perfect dus als je met je date bij ons komt eten ;).

12/05/2022

De meeste tijd zijn we natuurlijk bezig met werk voor onze klanten en werk voor onszelf komt altijd op de laatste plaats. Maar net als voor onze klanten, is het ook voor ons belangrijk om steeds na te blijven denken over de communicatie en presentatie. Zo zijn er wat ideeën ontstaan over veranderingen in onze fotografie en vanmorgen zijn daarvoor de eerste foto's geschoten. Het resultaat ga je binnenkort terugzien op onze website.

Een aantal keer per jaar maak ik foto's voor Woonboulevard Poortvliet. En altijd weer wordt er door stylisten Stephanie ...
03/04/2022

Een aantal keer per jaar maak ik foto's voor Woonboulevard Poortvliet. En altijd weer wordt er door stylisten Stephanie en Romy een geweldige set gemaakt. Kijk nu naar deze heerlijke terracotta scene! Je wordt er helemaal blij en zomers van.

Wat mijn werk zo leuk maakt vraag je? Nou, je komt op plaatsen waar je normaal gesproken niet zo gemakkelijk terecht kom...
31/03/2022

Wat mijn werk zo leuk maakt vraag je? Nou, je komt op plaatsen waar je normaal gesproken niet zo gemakkelijk terecht komt...

Bijvoorbeeld in een oude schuur vol boktorren. Boktorren dienen bespoten te worden voordat ze zo'n schuur helemaal opvreten. doet dat en riep mijn hulp in om dat adequaat in beeld te brengen.

Ik word hier erg blij van, zowel vanwege de foto, het fijne licht én omdat ik eruit zag als een marsmannetje).

Vorig jaar mocht ik voor EW Magazine een portret maken van Frits van Eerd, de CEO van Jumbo op het hoofdkantoor in Veghe...
28/03/2022

Vorig jaar mocht ik voor EW Magazine een portret maken van Frits van Eerd, de CEO van Jumbo op het hoofdkantoor in Veghel. Wat een aimabele man! In alle rust kon ik mijn portret maken en hij gaf me de tijd die ik nodig had.

Erg blij met het resultaat en het was heel bijzonder om dit ook een keer te kunnen doen!

Food fotografie: een grote liefde... want goed eten is zó belangrijk. Voor Bij Petit leg ik regelmatig gerechten vast di...
24/03/2022

Food fotografie: een grote liefde... want goed eten is zó belangrijk. Voor Bij Petit leg ik regelmatig gerechten vast die op hun kaart komen staan en wat geniet ik daar altijd van...
Ja, van het fotograferen; maar opeten doen we daarna ook 😂 🙈.

Oude liefde...Eind 2006 ging ik werken voor PTMD Collection. Ik herinner me nog mijn sollicitatiegesprek: in een fantast...
06/01/2021

Oude liefde...

Eind 2006 ging ik werken voor PTMD Collection. Ik herinner me nog mijn sollicitatiegesprek: in een fantastisch gedecoreerd kantoor in Oud Gastel keek ik mijn ogen uit. Wát een mooi bedrijf met prachtige producten!

Na mijn start bij PTMD begon ik al vrij snel te fotograferen. Vooral toen we voor PTMD 2 jaar in Zuid-Spanje (vlakbij Marbella) woonden heb ik ontzettend veel producten, maar ook complete interieurs mogen fotograferen voor PTMD. Een heerlijke en avontuurlijke tijd met ontzettend veel vrijheid.

Ik kreeg dat gevoel weer een beetje terug toen ik binnenliep bij Het Katshuis voor een shoot met een bruidspaar. Zowel buiten, maar vooral binnen heb ik voortdurend met mijn mond open rondgelopen. Smaakvol, speels en rijk gedecoreerd met vooral brocante artikelen is het echt een lust voor het oog.

Na de shoot sprak ik meteen één van de eigenaars, Elly, aan en sprak mijn bewondering uit. Van het een kwam het ander en al snel hadden we het over fotografie. Elly nodigde me uit om een shoot van het landhuis te doen voor hun social media kanalen. Dat is vrij snel daarna gebeurd en deze foto is een van de resultaten van die shoot: zicht op hun tuinkamer met dat fantastische licht.

Oude liefde roest echt niet...

Mijn vak bestaat eigenlijk uit het voortdurend in een andere omgeving zijn. En dat voedt mijn nieuwsgierige geest enorm!...
18/12/2020

Mijn vak bestaat eigenlijk uit het voortdurend in een andere omgeving zijn. En dat voedt mijn nieuwsgierige geest enorm! ⠀

Als creatieveling floreer ik als ik steeds weer opnieuw visueel wordt geprikkeld (iets wat ik soms nog wel eens onderschat als ik weer een week kantoorwerk heb). Ik kan er echt van genieten om onderweg te zijn naar een bijzondere locatie waar ik dan iets mag vastleggen wat je niet dagelijks tegenkomt.⠀

In dit geval was ik onderweg voor Weekra schoonmaak, in opdracht van Vivars communicatie. En ik mocht bovenop het dak van Quooker (inderdaad, die van de kokend-waterkranen) vastleggen hoe Weekra het enorme veld zonnepanelen daar schoonmaakte.⠀

Los van het uitzicht én het visueel erg aantrekkelijke beeld van heel veel zonnepanelen achter elkaar is het ook gewoon leuk om een hoog gebouw op te klimmen 🤷 🏢 .⠀

Heb je ook mooie klussen op bijzondere plekken? Ik leg ze graag voor je vast!

Ken je dat? Je bent met een geweldig project bezig, maar in de drukte en focus van je eigen werk vergeet je foto's te ma...
08/12/2020

Ken je dat? Je bent met een geweldig project bezig, maar in de drukte en focus van je eigen werk vergeet je foto's te maken. Project klaar, geen beeldmateriaal. Sh*t.

Stel je voor dat je op afroep een fotograaf tot je beschikking hebt, die altijd goed beeldmateriaal voor je kan verzorgen? Gewoon even een appje sturen en je socials kunnen weer gevuld worden, of die potentiële klant overgehaald.

Laten zien waar jij goed in bent, daar ben ik goed in.

Het zakelijk foto abonnement. Meer weten? -> https://petergeluk.com/foto-abonnement

Altijd actueel beeldmateriaal voor een vaste prijs per maand. Zodat je weet waar je aan toe bent.

Heb je wel eens met 90 km/uur uit een auto gehangen met een camera? Nee?Ik wel. Want ik wilde deze foto maken voor Snepv...
03/12/2020

Heb je wel eens met 90 km/uur uit een auto gehangen met een camera? Nee?
Ik wel. Want ik wilde deze foto maken voor Snepvangers Glas.

Kijk, het maken van een toffe foto van een bedrijfsbus kan op veel manieren - en meestal is het statisch. De bus geparkeerd voor het pand en hatsiekadee! Een prima foto.

Dat kan beter. Zo'n bus is bedoeld om onderweg te zijn naar klanten. Op de weg is waar hij zich thuis voelt en vaak gezien wordt.
Dus stelde ik voor om met de bus over de snelweg te gaan rijden, om zo vanuit de auto een foto te maken. En zodra dan de camera voor mijn oog gaat vergeet ik eigenlijk alles en manoeuvreer ik mezelf gewoon in de allerbeste positie voor die foto... en dat was achterstevoren op de voorstoel, uit het raam hangend 🙈 . Ik weet het, zou ik niet moeten doen natuurlijk. Maar het is zo verleidelijk soms om nét even dat stapje extra te doen voor de perfecte foto.

En zeg nou zelf: dit is top! Het licht supermooi, de bus scherp, de weg en berm in beweging. Alles klopt aan deze foto!

En dat komt door je vak te verstaan en goed te plannen. De juiste sluitertijd om die beweging van de weg te zien, maar nog steeds de bus scherp te houden.

Hebben jullie ook zulke toffe foto's van de bedrijfswagens? Laat het me weten in de comments!

25/11/2020

4 jaar geleden, een uur of 7 's avonds. Met een klein knoopje in mijn maag rijd ik naar de locatie van de fotoshoot die avond. Het is mijn eerste opdracht voor Woonboulevard Poortvliet, de grootste meubelboulevard van de Benelux!

Echt zenuwachtig ben ik niet; ik ken de opdracht, weet wat er van me verwacht wordt én wat ik kan. Voorbereiding en vakkennis is heel belangrijk als er 10 man om je heen staan die allemaal afwachtend naar jou kijken.

Nadat de set is opgebouwd ga ik aan de slag met mijn licht. We willen sfeer; met vuur, kaarsjes en lampions. Dat is licht-technisch uitdagend, maar het lukt. Na verloop van tijd ontstaat er een sfeervol beeld waar we allemaal enthousiast over zijn.

Het is het begin van een lange samenwerking met de Woonboulevard. In de afgelopen 4,5 jaar hebben we samen enorm veel beelden gemaakt, die gebruikt zijn in folders, op billboards en op vrachtwagens.

Oh, en wat Woonboulevard Poortvliet ervan vond?

“We hadden hoge verwachtingen en die heeft Peter meer dan waargemaakt. Locatie fotografie zit altijd vol met verrassingen en Peter weet het maximale er uit te halen. Professioneel, oog voor detail, creatief en flexibel zijn woorden die Peter kenmerken.”
— HERMEN BOUMAN, WOONBOULEVARD XXL POORTVLIET

https://buff.ly/365A8w6

Adres

Oudestraat 2
Bruinisse
4311AW

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Peter Geluk fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen