Femke Kruize Photography

Femke Kruize Photography Heeft u vragen of wilt u graag een shoot boeken? Mail dan naar: [email protected] Ik ben Femke. Het draait om jezelf mogen zijn.

Fotograaf uit de Achterhoek die graag een deel van jou of jullie herinnering wil vastleggen. Al op jonge leeftijd pakte ik de camera's erbij of dit nou een lege wegwerpcamera was om mee te spelen of een echte waar eerst nog een rolletje in ging, die later werd vervangen door een digitale camera. Fotografie begon bij mij niet met perfecte camera's of technische regels, maar het kijken. Het kijken e

n dus ook vastleggen van momenten die ik belangrijk of mooi vond om vast te leggen. En nu doe ik dat nog steeds, ik leg de lach vast die eruit springt wanneer jij veilig genoeg voelt, hoe een hand automatisch de ander opzoekt, hoe een moment soms maar één seconde duurt en daarna nooit meer precies zo terug komt. Elke foto verteld een verhaal van dat moment en het mooie aan die ene foto kan zijn dat iedereen er een ander verhaal bij heeft. Tijdens de shoot draait het bij mij niet alleen om 'mooi staan'. Je hoeft niet te weten wat je met je handen moet doen, want tijdens de shoot begeleid ik, laat los waar kan en geef ook ruimte voor de spontane momenten. De spontane momenten vind ik het leukste, want vaak zitten daar de beelden tussen die blijven hangen! Ik leg dan ook graag de foto's vast in de verschillende seizoenen op een mooie buiten locatie. Zo ontstaan er niet alleen unieke beelden, maar ook een bijzonder moment. Wat mensen vaak over mijn shoots zeggen? Dat het ontspannen voelde. Dat het meeviel (of zelfs leuk was). Ze zien zichzelf terug op de foto's zoals ze zijn. Dat is voor mij het grootste compliment. Ik maak foto's om vast te houden wat nu belangrijk is. Voor later, voor herinneringen, voor jullie verhaal!

Fijne Moederdag! ❤️
10/05/2026

Fijne Moederdag! ❤️

Op een zondag werd ik opgebeld door mijn neef(je) met het nieuws dat er op een maandagochtend getrouwd ging worden en of...
07/04/2026

Op een zondag werd ik opgebeld door mijn neef(je) met het nieuws dat er op een maandagochtend getrouwd ging worden en of ik daar toch bij wilde zijn om foto's voor hun te mogen maken, daar heb ik natuurlijk geen nee tegen gezegd, want hoe leuk en bijzonder is dat, dus hup planning omgegooid en gaan!

Inmiddels mogen ze zichzelf alweer een aantal maanden man en vrouw noemen, maar zo vlak voor de feestdagen trouwen was alvast een mooie afsluiter van het jaar en één van mijn laatste opdrachten van het jaar 2025!

Ik ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uitgaat, dus laat het me vooral weten in de reacties! Ben jij team kleur 🩵🩷of ...
31/03/2026

Ik ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uitgaat, dus laat het me vooral weten in de reacties!

Ben jij team kleur 🩵🩷of toch team zwart-wit 🤍🖤

Een klein uurtje op pad met de camera afgelopen week toen het zonnetje nog scheen en wat ben ik blij dat ik niet heb gew...
29/03/2026

Een klein uurtje op pad met de camera afgelopen week toen het zonnetje nog scheen en wat ben ik blij dat ik niet heb gewacht, want zoveel bloesems zijn nu al minder 'mooi' door de harde wind en regen die volgden.

Voor iemand met hooikoorts was het nogal een uitdaging om dichtbij genoeg te komen zonder teveel last te krijgen en voor degene die mij wat beter kennen weten ook dat 'beestjes' zoals ik ze noem niet mijn favoriet zijn en liever bij mij weg mogen blijven, maar zo samen met de bloemen op de foto vindt ik het dan toch weer een mooi beeld geven!

Leuk weetje over mij: Toen ik ooit begon met fotograferen waren bloemen het eerste object die bij mij de klos waren en dan vooral die in de tuin bij mijn ouders, maar ook die bij onze opa's en oma's 🌷

© 2026, Femke Kruize Photography

Vanochtend een mooie zwangerschapsshoot mogen doen in een mistige omgeving (wat voor mij ook de eerste keer was). Hun wo...
08/11/2025

Vanochtend een mooie zwangerschapsshoot mogen doen in een mistige omgeving (wat voor mij ook de eerste keer was). Hun woorden waren dan ook: "Altijd als je met ons op pad bent maak je dingen mee die je nog niet eerder hebt meegemaakt, haha!" En daar kan ik ze zeker geen ongelijk in geven. Vandaag ben ik al even snel met de selectie bezig en als je dan toch zulke plaatjes kunt schieten op zo'n bijzondere ochtend, dan ook even een paar voor mijzelf! Ik blijf het dan ook altijd bijzonder vinden hoe het bewerken gaat en hoe een kleurenfoto heel anders kan overkomen als een zwart wit bewerking. Ik vind beiden erg gaaf, maar ik ben benieuwd naar jullie voorkeur?

✨ Terugblik ✨Rond deze periode vorig jaar mocht ik onder andere deze foto maken van mijn prachtige zwangere vriendin.Nog...
17/08/2025

✨ Terugblik ✨

Rond deze periode vorig jaar mocht ik onder andere deze foto maken van mijn prachtige zwangere vriendin.

Nog steeds zo dankbaar dat ze gek genoeg was om “ja” te zeggen tegen mijn idee om in het water te gaan staan met die mooie buik. 🌊🤍

Het blijft één van mijn favoriete shoots en ik kijk er dan ook met trots op terug💕

Ze komen eraan...nog even geduld!
01/07/2025

Ze komen eraan...nog even geduld!

20 mei 2016Mijn allereerste bruiloft ooit die ik mocht fotograferen… en wat was ik zenuwachtig!Zweet in m’n handen, knop...
20/05/2025

20 mei 2016
Mijn allereerste bruiloft ooit die ik mocht fotograferen… en wat was ik zenuwachtig!
Zweet in m’n handen, knopen in m’n buik, maar ook zóveel zin. Geen idee waar ik aan begon, alleen dat ik het zó graag goed wilde doen, want je hebt natuurlijk maar 1 kans.

Ik weet nog dat ik aan het eind van de dag met een grote glimlach bij mij moeder die mij in Bathmen kwam ophalen in de auto stapte, maar ook was ik moe van alle indrukken wat die dag met zich mee had gebracht. Zo bijzonder dat het mij werd toevertrouwd om dit vast te mogen leggen zonder enige ervaring! En vooral de spontane momenten op zo'n dag trekt mij aan om vast te leggen, want dat zijn de herinneringen voor later!

Nu staat mijn camera even wat vaker op de plank – bewust, maar vandaag neem ik toch even de tijd om terug te blikken. Wat een mooie start dat was. En wie weet doen we het ooit weer!

(De foto die ik erbij plaats is niet van deze dag, maar een dag van onze vrienden die gingen trouwen in klein gezelschap waar ik bij aanwezig mocht zijn als fotograaf afgelopen jaar!)

Om de reeks af te sluiten van onze Flo 🐾 Als pup kroop hij maar al te graag bij ons onder de bank en kon zich daar prima...
24/11/2024

Om de reeks af te sluiten van onze Flo 🐾

Als pup kroop hij maar al te graag bij ons onder de bank en kon zich daar prima een paar uur vermaken, haha! Al snel lukte dat niet meer wat dus resulteerde in vastzitten onder de bank met paniek in zijn ogen. Daarna heeft die het ook nooit meer gedaan 🙊

---------------------------------------------------------------

Ondanks dat ik wat meer post nu (zeker gezien de lange stilte), betekent het niet dat ik weer volledig tijd heb voor foto's maken. Zo heb ik de afgelopen maanden nog mooie shoots mogen doen met o.a. een bruiloft van mijn lieve vriendin, familieshoot, zwangerschapsshoots en ook sinds lange tijd weer newbornshoots, maar dan voor mij in een compleet 'nieuw jasje'. Ik was de mandjes en de attributen 'gewend', dus enorm dankbaar dat ik dit weer even mocht proberen en vooral dat ik daarvoor gevraagd werd 🙌

Voor nu staat de agenda zo goed als leeg voor de fotografie, op een afronding van een huiselijke cakesmash (met eigen speculoos taart),en een aankomende newborn shoot na, en dat heeft alles te maken met de verbouwing van ons nieuwe huis 🏡 Wij zijn dan ook heel benieuwd hoe onze Floki het zometeen gaat vinden in het nieuwe huis. Hij is al een paar keer meegeweest kijken, maar snapt hier natuurlijk nog weinig van 🤭

Ook al stroomt mijn hoofd soms over van leuke ideeën die ik zou willen doen en waardoor in geïnspireerd wordt door andere fotografen, zal dit toch echt moeten wachten tot in het nieuwe jaar en ook daar kijk ik heel erg naar uit! 📸

Deze foto is de achtergrond op mijn computer en telkens als ik dan de laptop open dan krijg ik weer een 'Aah, kijk nou! ...
19/11/2024

Deze foto is de achtergrond op mijn computer en telkens als ik dan de laptop open dan krijg ik weer een 'Aah, kijk nou! 😍' momentje.

Dat vind ik zo mooi aan foto's, ze brengen je terug naar een vastgelegd moment waarop jij en een ander samen op kunnen terug kijken en soms zelfs verhalen erbij vertellen.

Ik laat dan ook zeker af en toe nog foto's afdrukken om de lijstjes in huis te veranderen en ook op andere werk hebben we gezorgd voor een 'wall of fame' met allemaal foto's van ons team. Niet alleen leuk, maar ook waardevol!

Hoe bewaren jullie je foto's? Laat je ze afdrukken? Maak je een mooi album? Of heb je misschien een digitaal fotolijstje waar je ze op zet? Laat het mij weten in de reacties, want ik ben reuze nieuwschierig! 🙌

Adres

Borculo

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Femke Kruize Photography nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Femke Kruize Photography:

Delen