28/03/2019
Het was eindelijk zo ver! “DE PROFESSIONAL IMAGING” in Nijkerk.
Na vol smart gewacht te hebben stond ik daar. Samen met mijn gezellige collega’s van Fujifilm-imaging hadden we een gedeelde stand. Ik stond daar uiteraard namens OYPO, “het verkoop platform voor fotografen”. Samen met mijn collega’s verwelkomde wij de fotografie fanaten aan de deur met de inmiddels beroemde lenzendoekjes van OYPO.
Nadat de grootste mensenmassa binnen was, kwamen de leuke fotografie liefhebbers langs onze stand. Vol passie vertelde ze over hun fotografie en stelde interessante vragen, die ik uiteraard kon toelichten. Na vele gesprekken met zowel de professionele fotograaf als de amateur merk je dat het enorm inspirerend is hoe iedereen er over verteld. Daarbij erg leerzaam om te horen hoe fotografen hun passie zakelijk aanpakken. Ik persoonlijk steek daar niet alleen kennis van op als- OYPO medewerker maar ook als mede fotografisch ondernemer.
Ik kwam in gesprek met fotografen van alle verschillende vakdisciplines in de fotografie. Van een fotograaf die verteld over zijn eigen stijl in het maken van sportfotografie-art, die input geeft over eventuele verbeteringen die wij zouden kunnen toepassen op ons platform.
Tot aan een ervaren schoolfotograaf die toelichting geeft over de moeilijkheden met de nieuwe AVG- privacywetgeving. Uiteraard onderwerpen waar ik en mijn collega’s veel mee in aanraking komen. Erg interessant om ervaringen uit het vakgebied op een persoonlijke manier te kunnen uitwisselen.
Op de beurs kijk je je ogen uit. Uiteraard allemaal stands die gericht zijn op het professionele publiek. Maar ook de amateur kon zich goed vermaken op de beurs. Er werden verschillende creatieve workshops en demonstraties gegeven met als hoofdattractie “het adobe Theater”. Daarbij kwamen er ook interessante sprekers die toelichting gaven in hun manier van aanpak van fotograferen. Zowel in het gebruik van verschillende camera’s tot aan het specialiseren in het gebruik van studio licht.
Eenmaal aan het eind van de beurs, had ik nog de mogelijkheid om zelf een kijkje te gaan nemen bij de verschillende stands. Al snel ben ik in contact gekomen met verschillende inspirerende mensen en aanbieders van producten of diensten. Door op een leuke manier in een gesprek te gaan merk je al snel dat iedereen daar met overtuiging spreekt over zijn product of vakgebied.
In het bijzonder heb ik genoten van de verschillende ontmoetingen met zowel modellen, fotografen, klanten, consumenten en collega’s van verschillende Fujifilm afdelingen.
Op de beurs had ik al een aantal keer erg gelachen met de Cosplay modellen.
Twee hele gezellige dames die regelmatig langs onze stand liepen.
Ik zag ze aan komen lopen en pakte een INSTAX camera.
Ik kon het niet laten een ‘Tonny moment ’ te hebben. Tuurlijk moest ik een aantal foto’s en selfies maken van de meiden.
Al met al een heel leerzame en inspirerende beurs die ik alle fotografie fanaten studenten of professionals volgend jaar ook aan zou bevelen.
Ik wens jullie een Flitsende dag toe
Groetjes Tonny Bogers