Evelien op weg

Evelien op weg Gevoelsfotograaf & wandelcoach Als gevoelsfotograaf maak ik een combinatie van portretfotografie en wandelcoaching. Samen gaan we op een waardevolle wandeling.

Om jou te vieren op het kruispunt van verandering in jouw leven. De combinatie van wandelcaching en portretfotografie zal je helpen om jezelf te zien zoals je nu bent, met alles dat jij al overwonnen hebt. Zodat je met liefde en voel kracht vooruit kunt, op weg naar jouw hartsverlangen.

20/06/2026

Ik voel de potentie.
Ik voel de weerstand.

Ik zie wat het kan opleveren.
Ik zie wat het me kost.

Terwijl Nederland (blijkbaar) gewonnen heeft - wat ik hoor door de schreeuwende felicitatie beneden op straat - probeer ik mezelf weer los te ru**en.

Uit de onzekerheid.
Uit alles wat moet.
Uit wat ik allemaal verkeerd of niet doe om wel succesvol te zijn.

Mijn hoofd ziet dat het kan werken.
Mijn hart verzucht nog maar een keer: “Wanneer doe je dat ene nu eindelijk eens?”
Mijn ziel wil creëren.

Ik en social media.
Maar niet alleen ik en social media.
Het lijkt of mijn wereld alleen nog maar dit is.
Maar ik voel me levenloos.

En niet de hele tijd, want ik ontmoet ook like minded mensen en ontdek prachtige kunstwerken.

Maar wel wanneer ik alleen maar filmpjes zie van mensen die hetzelfde trucje uitvoeren. Mensen die mij vertellen wat ik verkeerd doe.
Wat ik mis. Wat mijn pijn is.

Ik wil het niet.
Ik wil het niet.
Ik wil het niet.

En mijn systeem denkt blijkbaar dat het nodig is. Onmisbaar als je succesvol ondernemer wil zijn.

Maar ik wil het niet.
Ik wil niet mijn leven laten bepalen door een systeem waar ik het niet mee eens ben.
Ik wil niet elke dag moeten posten. Waarvan 40% reeks moeten zijn.

Kan iemand mij laten zien dat het ook anders kan? Ik heb voorbeelden nodig. Een baken in de digitale draaikolk.

Stuur je mij een bericht als je zo iemand bent of kent? Ik hoor het echt heel graag.

Dit zijn foto’s die ik maakte van Linda. Zij opent binnenkort haar eigen diëtistenpraktijk waarin ze vooral aandacht hee...
20/06/2026

Dit zijn foto’s die ik maakte van Linda. Zij opent binnenkort haar eigen diëtistenpraktijk waarin ze vooral aandacht heeft voor voeding en gedrag. Ook kunnen mensen bij haar terecht die bezig zijn met vruchtbaarheid.

We gingen 1,5 uur op pad in de Amsterdamse Waterleidingduinen . Die tijd is veel te kort om dit stuk natuur echt te ontdekken, maar gelukkig had Linda een plan naar welk stuk ze wilde.

“Wat doe ik met mijn handen?”
“Volgens mij zag ik je eerder frunniken? Blijf dat maar gewoon doen. Als ik wil dat je het niet doet voor de foto zal ik het zeggen."

Omdat ik wil dat je zo natuurlijk mogelijk op de foto gaat, bekijk ik de bewegingen die je maakt wanneer we nog niet zijn begonnen. Maar dus toch al wel zijn begonnen 😉 Ik kan je herinneren aan jouw natuurlijke bewegingen wanneer je van de spanning niet meer weet hoe je ook alweer beweegt.

---
Ben jij een ondernemend mens dat op zoek is naar een puur en natuurlijk portret van jezelf? Voor jezelf of voor je bedrijf?

In de zomer heb ik nog 4 plekken. Bijvoorbeeld voor jou wanneer je een ondernemer bent die nieuwe foto’s nodig heeft waardoor jouw klanten je vertrouwen.

Wil jij één van die drie zijn? Stuur me een DM!

Wanneer ik met mijn camera door het bos loop, zie ik andere dingen. Of nee, ik zie geen andere dingen. Ik ben me bewuste...
19/06/2026

Wanneer ik met mijn camera door het bos loop, zie ik andere dingen. Of nee, ik zie geen andere dingen. Ik ben me bewuster van alles en heb een middel om het vast te leggen. Zoals de ienimini boompjes op de oude boom of de korenbloem tegen een weinig natuurlijke achtergrond.

Ik volg mijn nieuwsgierigheid en die levert altijd wat op. In dit geval hele lekkere natuurplaatjes. - al zeg ik het zelf 🙃 -

Wanneer volgde jij voor het laatst jouw nieuwsgierigheid en wat leverde jou dit op?

PS Had ik al verteld dat ik echt heel blij ben dat er zoveel heerlijk bos bij mij om de hoek is?! Want dat ben ik namelijk heel erg 😍

Op het station maak ik mijn tas open, maar ik weet al dat ik mijn boterhammen daar niet ga vinden.Ik loop naar huis en v...
18/06/2026

Op het station maak ik mijn tas open, maar ik weet al dat ik mijn boterhammen daar niet ga vinden.

Ik loop naar huis en voel dat de tranen mij hoog zitten. Het had namelijk wat voeten in de aarde om mij eindelijk weer naar buiten te krijgen.

Thuis plof ik even op de bank en eet een boterham met Crunchy Speculoospasta die ik een half uur daarvoor nog gesmeerd had.

“Oke, ik kan er nu voor kiezen om het niet nog een keer te vertrekken, maar ik wil het. Ik wil naar de natuur. Hoe maak ik dit mogelijk voor mezelf?”

Ik vind een andere route om te wandelen. En voor ik er te lang over na kan denken, stap ik op de fiets en bel een vriendinnetje.

“Kun je even tegen me zeggen dat het heel knap is dat ik nu naar een bos aan het fietsen ben?”

We kletsen over dingen en voor ik er erg in heb, ben ik bij mijn bos. En heb ik ook nog genoten van het fietsen en bellen.

Links van me zie ik nog steeds een woonwijk, maar door het beekje tussen de oude bomen door voelt het meteen goed.

Nog geen 100 meter verder valt mijn eerste inzicht binnen:

Ik gebruik buiten om naar binnen te gaan.

Op een bankje kijk ik naar een schildpad die zont in een flauw zonnetje. Het voelt alsof mijn wezen een halve meter naar beneden zakt. Ik kan het niet vager en niet duidelijker uitleggen.

Weer voel ik dat tranen zich aandienen. Maar nu omdat ik blij ben. Dat ik mezelf uitlaat en me de kans geef om mezelf te ontmoeten.

Hoi, ik ben Evelien. 🥞 Geboren in Breda🥞 Gek op mooi licht en klimmen in bomen (pas op mijn dertigste ontdekt).🥞 Vroeger...
16/06/2026

Hoi, ik ben Evelien.

🥞 Geboren in Breda
🥞 Gek op mooi licht en klimmen in bomen (pas op mijn dertigste ontdekt).
🥞 Vroeger noemde mijn moeder mij het pannenkoekenmonster
🥞 Van wandelen en kamperen word ik altijd blij.

Maar het belangrijkste stuk van mijn verhaal zit dieper. Angst heeft lang mijn leven bepaald. In 2013 zag ik bij mijn oma waar dat toe kan leiden. Zij zat opgesloten in haar eigen hoofd. Dat was de schop onder mijn kont die ik nodig had.

Ik stapte uit mijn comfortzone en maakte echt van alles mee.
Zo stopte ik met het koken van wortels, omdat ik ze rauw lekkerder vind.
En vertrok ik voor 3 maanden om te reizen door Europa en bleef 15 maanden weg.
Ik woonde in een huis, zonder vaste woonplaats, op een yogacentrum, in kleine tentjes, in hostels en logeerde wat af.
Werkte wel en niet in loondienst en altijd als zelfstandig fotograaf ernaast.

Jammer genoeg liggen depressies bij mij altijd op de loer en was dit ook wat mij drie jaar geleden gebeurde. Ik liet mijn bedrijf uit mijn handen glijden. Mijn hoogste prioriteit was voor mezelf zorgen. Ik vond een baan waar ik mezelf mocht zijn en waardoor ik rustig kon herstellen.

Nu is het weer tijd om te staan voor wie ik ben. Want ik heb de wereld echt wat te bieden. Ik heb jou veel te bieden. Daarover in een volgende post meer 😉.

Ben ik nog iets vergeten te vertellen? Laat het me weten in de comments!

“Sluit je ogen maar even en voel je voeten op de grond."Ze staat daar even met gesloten ogen. In de natuur. Met haarzelf...
10/06/2026

“Sluit je ogen maar even en voel je voeten op de grond."

Ze staat daar even met gesloten ogen. In de natuur. Met haarzelf. Bij haarzelf. Een moment van rust. Stilte. Ruimte voor haar.

Wanneer haar ogen opent, is er een traan. En nog één.

We blijven stil.

Het is een kort moment. Maar oh zo waardevol.
Even bij jezelf komen.

Fijn en eng tegelijk.

----
Op dinsdag 16 juni is er weer een Portretdag. Stuur me een berichtje als jij ook toe bent aan een moment voor jezelf. Ik beloof dat de foto’s groener zullen zijn dan deze die ik in december nam.

10/06/2026

Mijn nieuwe website is online!

“Hoe maak ik daar nou weer een leuke aankondiging van?” zei ik vanochtend terwijl ik naar die nieuwe site keek. Gelukkig zat ik met twee toppers aan tafel die met goede ideeën kwamen. Dank en ❤️

En zo maakten we dit filmpje.

Hoe vind je ‘m geworden? Wij hebben in ieder geval plezier gehad bij het maken en terugkijken. 😂

De website voelt als een nieuw begin voor mezelf als ondernemer. Ik heb afgestoft wat ik een tijd lang heb laten verstoffen.

Op de site staan hier en daar hints naar het systemisch werken. Maar er is nog geen pagina voor. Die komt er nog aan.

Ik wilde eerst de site online hebben. Af is beter dan perfect enzo. Of niet dan?

Ga naar mijn site (link in bio) en neus rond. Ik hoor heel graag hoe je mijn site ziet, of je mij herkent en of je met mij een keer op pad wil.

Deze zomer heb ik plek voor 5 mensen die op een kantelpunt in hun leven staan en dit willen verankeren.

Je bent welkom!

08/06/2026

Morgen ga ik mijn nieuwe website online zetten! Ik kijk er naar uit en het voelt als een kloppende stap.

De oude was niet verkeerd, maar ik was hem wel ontgroeid.

Ik ontdekte vorige week dat mijn nieuwe site aankondigen redelijk gelijk viel met het afronden van de opleiding Systemisch Werken. Leuke toevalligheid :)

Maar goed, om dit heugelijke feit te vieren heb ik een mooie aanbieding.

Als je deze week een Persoonlijk Portret boekt, krijg je 200 euro korting.

Geen idee wat een Persoonlijk Portret is? Ik leg het uit in de video. Of bekijk morgen mijn nieuwe site 🙃

Er gaat iets veranderen op 9 juni.Mijn nieuwe website gaat live! En daarmee worden ook mijn prijzen  hoger.Maar voordat ...
05/06/2026

Er gaat iets veranderen op 9 juni.

Mijn nieuwe website gaat live! En daarmee worden ook mijn prijzen hoger.

Maar voordat dat gebeurt, nog even dit bericht. Want je volgt me misschien al een tijdje en hebt wel eens gedacht dat je met mij op weg zou willen gaan. Maar het moment was er nog niet.

Is het er nu wel?

Want je kunt dus tot 9 juni een Persoonlijk Portret bij mij boeken met korting.
(Dit was eerst de Waardevolle Wandeling, maar die naam bleek bij iets anders veel beter te passen. Daarover in een later bericht meer.)

🌿 Over het Persoonlijk Portret 🌿
Een Persoonlijk Portret is bijna geen fotoshoot meer te noemen. Eerder is het een ritueel. Een afsluiting. Een ontmoeting om een cirkel rond te maken.

🌿 Afstemmen en kennismaken 🌿
We beginnen met een kennismaking. Gewoon bellen, zodat ik weet waar jij staat en jij weet wie je straks naast je hebt lopen. We ontmoeten elkaar op een plaats die voor jou past. Dit kan een plek zijn die voor jou van betekenis is of ik neem je mee in de natuur rondom Arnhem.

🌿 Een dag zijn in de natuur 🌿
Samen struinen we die dag in de natuur rond. Ik loop naast je. Stel vragen. Luister. En ergens onderweg, bijna zonder dat je het doorhebt, maak ik foto’s. Het kan zijn dat we nog een opstelling onderweg doen, maar dit hoeft zeker niet.

🌿 Pure en natuurlijke foto’s + een extraatje! 🌿
Na afloop ontvang je zeker twintig natuurlijke en pure foto’s van jezelf die jou laten zien op het kantelpunt waar je nu staat. Ze laten je zien hoe jij eruit ziet nu je dit hoofdstuk hebt afgerond.

We komen nog 1 keer samen na onze ontmoeting in de natuur. Want van die 20 foto’s laat ik er 1 afdru**en en lijst ik voor je in. En niet alleen jouw foto zit in dit lijstje, maar ook een persoonlijk gedicht gebaseerd op wat ik van jou zag tijdens onze ontmoeting.

🌿 Wat is dan die aanbieding? 🌿

Dit pakket wordt €795. Tot 9 juni boek je het voor €595. We plannen dan een afspraak voor juni, juli, augustus of september.

Is dit jouw moment? Stuur mij nu een DM dan plannen we een kennismaking in.

Al een aantal jaar mag ik fotograferen op festivals en vakanties van de . Elke keer is het weer een feestje om het spele...
04/06/2026

Al een aantal jaar mag ik fotograferen op festivals en vakanties van de . Elke keer is het weer een feestje om het spelen en ontdekken van deelnemers vast te leggen. Maar om het een veilige setting te laten zijn tijdens het event, worden de beelden nauwelijks gedeeld.

Deze beelden mag ik wel delen, omdat ik door was uitgenodigd om beeldmateriaal te maken voor hun eigen promotie. Tijdens de community avond kregen de deelnemers een voorproefje van wat je bij Play allemaal kunt ontdekken.

Zelf word ik altijd erg blij wanneer ik op zo’n plek mag fotograferen. De mensen zijn ontspannen, de sfeer is fijn. De hele avond ben ik op zoek naar waar het mooiste licht is. Stilletjes ren ik rond om net dat ene moment te fotograferen. Of net te laat te komen en zelf te genieten van het moment.

Adres

Arnhem

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Evelien op weg nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Evelien op weg:

Delen