18/06/2026
Ik krijg regelmatig de vraag waarom ik niet gewoon overdag shoot. En eerlijk gezegd snap ik die vraag wel, want ‘s avonds laat plannen met kinderen is niet altijd makkelijk.
Maar kijk even mee wat er gebeurt als de zon op zijn hoogst staat. Harde schaduwen, dichtgeknepen ogen, een wazig wit gezicht als je de zon in de rug hebt. Niet bepaald wat je wil als je mooie foto’s van je gezin wil hebben.
In het gouden uurtje vlak voor zonsondergang is het licht zacht, warm en valt het precies goed. Dat is waarom ik daar zo’n fan van ben.
Heb jij hier ook weleens aan gedacht bij het plannen van jullie shoot? 😊