02/04/2026
Met trots deel ik dat ik sinds maart coördinator Buurtgezinnen in Diemen ben!
Buurtgezinnen is een geweldig initiatief dat gezinnen die extra hulp kunnen gebruiken koppelt aan een stabiel gezin in de buurt. Als coördinator zorg ik voor het leggen van verbindingen tussen de gezinnen én werk ik samen met (sociale) partijen in Diemen. Ons gezin is sinds kort ook steungezin, daardoor ervaar ik van binnenuit dat je met een relatief klein gebaar - een kind een middagje mee laten draaien in jouw gezin - van grote waarde kan zijn.
Wat dit betekent voor mijn andere werkzaamheden?
De functie voor buurtgezinnen voer ik een dag per week uit, wat betekent dat ik nog steeds actief ben als maatschappelijk fotograaf, docent én projecten vormgeef voor Stichting Magneet. Met nog meer focus op wat er echt toe doet. Ik zie Buurtgezinnen als een mooi verlengde van wat ik het belangrijkste vind in mijn werk: kinderen/mensen een kans geven te bloeien én samen bouwen aan een hechtere gemeenschap waarin we naar elkaar om blijven kijken. Het doel van Buurtgezinnen sluit hier goed bij aan: It takes a village to raise a child!
Foto 1: Diemer Nieuws: samen met wethouder Matthijs van den Berg en een nieuw steungezin vieren we de start van Buurtgezinnen in Diemen!
Foto 2: Huisbezoek bij een van de vele liefdevolle gezinnen die ik afgelopen maand heb ontmoet
Foto 3: Lente in Diemen
Foto 4: Artikel Diemer Nieuws
Interesse? Stuur mij een berichtje of volg mij via:
Instagram: https://lnkd.in/eZEbdcSd
Facebook: https://lnkd.in/eSwx2nUT
of neem een kijkje op: www.buurtgezinnen.nl