18/06/2026
Een kijkje in het archief levert soms leuke beelden op! We gaan terug naar 2016. Met Arjan den Boer bezocht ik de Eneco Centrale Lage Weide. Via de tunnel op de bodem van het Amsterdam-Rijnkanaal liepen we ernaartoe. Dat was een ervaring, en de tunnel is natuurlijk super fotogeniek.
Het gebouw zelf kent iedereen. De centrale is van kilometers afstand te zien. Maar hoe het er vanbinnen uitziet? Dat weten veel mensen niet. Mijn mond viel open van verbazing: wat een ruimte! Arjan valt compleet in het niet.
We gingen ook langs de entreehal. Nu verlaten, vroeger vol met leven. Het prachtige Pegus-mozaiek uit 1956 verwelkomt je. Toch leuk om deze serie foto's weer even met jullie te delen, en Arjan, ontzettend bedankt voor deze mogelijkheid.