Margret van der Laan Fotografie

Margret van der Laan Fotografie Welkom op mijn fotografie-pagina, leuk dat je een kijkje wilt nemen. Welkom op mijn fotografie-pagina. Maar ook de winter heeft zo zijn charmes.

Zolang ik mij kan herinneren ben ik gefascineerd door de natuur om ons heen. Hierbij heeft het „Groene Hart” bij mij een zeer bijzonder plekje. Zo ontstond het enthousiasme om al dat moois om ons heen vast te leggen. Er zijn zoveel mooie momenten in dit prachtige stukje Nederland waarbij door de inval van het licht of de verandering van het seizoen het altijd net weer even anders is. Als in het vo

orjaar de natuur ontwaakt uit haar winterslaap, trek ik er graag op uit met mijn camera. Ik ben ook een liefhebber van de herfst zeker wanneer de bomen op een zonnige dag hun herfstkleed met al hun kleuren tonen. Zo heeft elk seizoen wel iets bijzonders. In 2002 heb ik een cursus fotografie gevolgd bij Rien Bloemberg. Hij heeft mij de basiskennis van de fotografie bijgebracht. Mijn enthousiasme en liefde voor fotografie werd alleen maar groter. Vanuit deze cursus is de fotogroep 2x3 ontstaan waarvan ik vanaf het begin lid ben. In 2011 ben ik begonnen met de fotovakopleiding aan de fotovakschool te Rotterdam. In 2013 heb ik deze opleiding met succes afgerond. Tijdens de opleiding heb ik mij vooral toegelegd op het maken van reportages (natuur) en reisfotografie. Foto’s van bijzondere mensen, bijzondere beroepen. Maar ook het maken van foto’s met een boodschap is iets wat ik graag doe. Neem gerust een kijkje op deze pagina. Ben je geinteresseerd in een foto, laat dan een berichtje achter of stuur een mail naar [email protected]
Bellen kan natuurlijk ook 0610664286. De vertoonde foto's kunnen in diverse maten en op diverse materialen worden afgedrukt: hout, canvas, alu dibond, als tuinposter of decodoek (groot formaat) maar ook op gewoon fotopapier. Ben je geinteresseerd stuur mij dan even een pb of mail naar [email protected]

Bad-hairdayTja kan ik er iets aan doen dat mijn föhn vanmorgen ontploft is.
23/06/2026

Bad-hairday
Tja kan ik er iets aan doen dat mijn föhn vanmorgen ontploft is.

Coole PurperGisteren was ik bij de Purperreigers. Deze heb ik al op vele manieren gefotografeerd. Maar nooit zag ik een ...
17/06/2026

Coole Purper
Gisteren was ik bij de Purperreigers. Deze heb ik al op vele manieren gefotografeerd. Maar nooit zag ik een Purper in deze houding. Op deze manier is goed te zien hoe mooi het verenpak van de purper is. Ik heb mijzelf wel eens afgevraagd waarom ze dit doen. Nu blijkt dat dit is om af te koelen.🥵Door deze houding komt er lucht bij de relatief kalere huid. Koelen doen ze ook door hun keelspieren te laten trillen. Dat was wat lastig fotografisch vast te leggen. Daarnaast zoeken ze de schaduw op of gaan ze badderen in ondiep water. Nou was het gisteren nog niet echt heel erg warm maar de komende dagen kan deze Purper zijn lol op. Zullen er dan meer Purpers in deze houding staan? Voor mij in ieder geval een reden om de komende dagen het water en schaduw op te zoeken. Hoewel ik dat niet in deze houding zal doen.😅

Beloofd is beloofd: DE VISARENDTijdens een heerlijke avond afgelopen woensdag, waarvan mijn eerder geplaatste foto's get...
09/05/2026

Beloofd is beloofd: DE VISAREND
Tijdens een heerlijke avond afgelopen woensdag, waarvan mijn eerder geplaatste foto's getuigen, was ik donderdagochtend vroeg weer op pad. Die avond had ik hem al gezien, de Visarend. Ook gefotografeerd maar het licht was toen al een beetje op. Ik hoopte zo dat hij er die donderdagochtend weer zou zitten. En jawel hij zat weer bovenin dezelfde boom. Lekker te koekeloeren naar een mals visje. Hij had mij natuurlijk al lang in de gaten. Maar dit keer ik hem ook. Dus nu kon ik m wel fatsoenlijk op de foto zetten. Ook al was het nog best ver weg. Vorig jaar had ik 'm ook gezien maar toen zag hij mij eerder dan ik hem en was hij al gevlogen voordat ik goed en wel scherp kon stellen. Maar nu was ik op tijd. Ik heb er maar een serie van gemaakt de vlucht van de Visarend. Wat een mooi moment was dat. Ik hoop nog op meerdere ontmoetingen met deze prachtige roofvogel maar deze pakken ze mij niet meer af.

Wat een heerlijke avond.Gisterenavond een rondje gemaakt met de boot op de Nieuwkoopse plassen. Wow wat was dat mooi. Ve...
07/05/2026

Wat een heerlijke avond.

Gisterenavond een rondje gemaakt met de boot op de Nieuwkoopse plassen. Wow wat was dat mooi. Veel dieren gezien in tegenstelling tot de laatste weken/dagen kon ik het nu bijna niet bij kijken. reeën, de Wulp, de visarend (die volgt later) en dat alles met prachtig licht. Tot slot kwam er een prachtige regenboog tevoorschijn. Zo groot dat het niet lukte om deze in het geheel met de camera vast te leggen. Maar toen zag ik ineens dat de regenboog scheen op Pietje potlood. Ik heb pietje al vele keren gefotografeerd maar nog nooit in het licht van een regenboog. Zou daar dan toch ook die pot met goud liggen?? 🤭

Staartmeesje:Ik blijf dit toch echt schattige vogeltjes vinden. Klein maar fijn.
06/04/2026

Staartmeesje:
Ik blijf dit toch echt schattige vogeltjes vinden. Klein maar fijn.

Adres

Ameide

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Margret van der Laan Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Margret van der Laan Fotografie:

Delen