Sophie Terluin - Fotografie

Sophie Terluin - Fotografie foto - kunst & educatie Les in fotografie en fotobewerking .

Fotografie: familieportret, familie, gezin, zwanger, baby, new born, foto, kunst, trouwen, bruiloft, bruidsreportage

Reflecteren op je eigen foto’s is een belangrijke stap om te groeien als fotograaf. Hier zie je me dit doen tijdens een ...
12/03/2026

Reflecteren op je eigen foto’s is een belangrijke stap om te groeien als fotograaf. Hier zie je me dit doen tijdens een fotosessie maar ook tijdens de cursus ga je reflecteren op wat je hebt gemaakt om beter te worden.

📷 Vanavond start de eerste les bij artiancealkmaar
Je mag de eerste twee lessen gratis als proefles meedoen:
– vanavond
– donderdag 26 maart

Lijkt het je leuk om mee te doen? Je bent van harte welkom! Stuur me gerust een berichtje.

📸 deze leuke foto is gemaakt door evaformerfotografie Eva Former met het prachtige achterhoofd van rontromp
Later meer over deze fotosessie !

Wil je net als ik met plezier écht mooie foto’s maken? 📷Van de automatische stand af en meer grip krijgen op je foto’s?O...
11/03/2026

Wil je net als ik met plezier écht mooie foto’s maken? 📷
Van de automatische stand af en meer grip krijgen op je foto’s?

Op donderdag 12 maart start mijn fotografiecursus voor beginners bij Artiance in Alkmaar. Je leert je camera beter kennen, de basis van fotografie (diafragma, sluitertijd en ISO) én hoe je sterkere beelden maakt met compositie, scherpte en licht.

Elke les bestaat uit een stukje theorie, veel praktijk en een opdracht om thuis verder te oefenen.

✨ Twijfel je nog?
De eerste twee lessen kun je volgen als proefles, zodat je kunt ervaren of de cursus bij je past.

Wil je meedoen of meer info? Stuur me gerust een berichtje!

En evaformerfotografie Eva Former bedankt voor deze toffe foto 🩷

Zie je mijn smile ?! Deze geweldige foto van mij in mijn element maakte evaformerfotografie van mij terwijl ik bezig was...
10/03/2026

Zie je mijn smile ?! Deze geweldige foto van mij in mijn element maakte evaformerfotografie van mij terwijl ik bezig was.

Fotograferen is voor mij één van de leukste dingen die er is. 📷

Het moment zien, spelen met licht, en soms precies dat ene beeld vangen.

In mijn fotocursus die donderdagavond start ga ik je helpen om meer uit je camera te halen én meer vertrouwen te krijgen in hoe jij kijkt. Niet alleen techniek, maar ook plezier, ontdekken en oefenen.

Lijkt het je leuk om mee te doen? Misschien een proefles als je nog twijfelt ?
Stuur me gerust een berichtje voor meer informatie.

Dichtbij komen.Niet alleen met de lens, maar vooral met aandacht.Even blijven.Kijken zonder haast.Ik ontdekte dat dichtb...
08/02/2026

Dichtbij komen.
Niet alleen met de lens, maar vooral met aandacht.
Even blijven.
Kijken zonder haast.

Ik ontdekte dat dichtbij komen niets te maken heeft met afstand.
Het vraagt om vertragen.
Om voelen wanneer je moet blijven
en wanneer je juist niets moet doen.

Binnenkort deel ik een verhaal dat hier begon 🤍

Nieuwsgierig ?!

Foto gemaakt door

Fotografie begint niet met een camera.Het begint met kijken.En met echt zien.De komende cursus “fotografie verdieping “ ...
06/02/2026

Fotografie begint niet met een camera.
Het begint met kijken.
En met echt zien.

De komende cursus “fotografie verdieping “ heeft als thema “kleur & creativiteit “ en daarin ga ik je uitdagen om anders of nóg beter te kijken en daardoor sterkere foto’s te maken !

En dit alles met een lach, enthousiasme en feedback passend bij jouw niveau.

Foto gemaakt door

Zin om weer plezier te voelen tijdens het fotograferen? Met fotogenieke , bijzondere modellen op een toffe locatie ?!Om ...
05/02/2026

Zin om weer plezier te voelen tijdens het fotograferen? Met fotogenieke , bijzondere modellen op een toffe locatie ?!
Om te spelen, te proberen en te falen — zonder dat het “goed” hoeft?

Tijdens de workshop “fotospeeltuin portretfotografie” nemen we de tijd om te experimenteren. Je leert over poseren , over licht maar ook de techniek van het fotograferen.
Je leert om beelden te maken die niet perfect zijn, maar wél kloppen.

Je gaat naar huis met nieuwe inzichten, frisse energie en portretten waar je blij van wordt .

Stuur me een DM of 👆 als je zin hebt om mee te doen!

“Ongehobbyde hobby”In november kocht ik hardloopschoenen.Niet omdat ik rende — maar omdat ik het weer wilde doen. Mijn l...
29/01/2026

“Ongehobbyde hobby”
In november kocht ik hardloopschoenen.
Niet omdat ik rende — maar omdat ik het weer wilde doen.

Mijn laatste keer rennen was in 2020.
Ik stelde het uit. Vond dat ik eerst “serieus” moest beginnen.
En dus gebeurde er niks.

Tot vandaag.
2,98 km. Niet perfect. Wél begonnen.
En ineens stroomt alles weer.

Ik moest denken aan iets wat noemde :
de “ongehobbyde hobby” Die ene hobby waar je zo enthousiast aan starte. Alle spullen in huis haalde…maar vervolgens niet doet. (of na twee keer niet meer)

Fotografie is er zo vaak één van.
De camera ligt klaar. De wens is er.
Maar je gunt jezelf geen start.

Je hoeft nog niet goed te zijn.
Je mag gewoon beginnen.
Met kijken. Met voelen. Met oefenen.


Wil jij jouw ongehobbyde hobby weer oppakken?
Ik geef fotografielessen voor mensen die willen starten — zonder prestatiedruk, mét aandacht.

Stuur me een DM of kijk via de link in bio 📸

📸 Het kleine groots in beeld.Tijdens de lessen fotografie is oefenen in de praktijk onderdeel van de les. Ik hou wel van...
25/01/2026

📸 Het kleine groots in beeld.
Tijdens de lessen fotografie is oefenen in de praktijk onderdeel van de les. Ik hou wel van een beetje experiment en daag je uit om creatieve foto’s te maken !
Hier zie je Leo en Marcel die het kleine groots in beeld brengen: in dit geval een roestige nijptang op een spiegel. 🪞
En in de achtergrond Willem met de waterpomptang 🛠️

Gisteren had ik weer zo’n leuke fotografie les . We begonnen in de bibliotheek met een   . Heb je dat wel eens gedaan ?!...
24/01/2026

Gisteren had ik weer zo’n leuke fotografie les . We begonnen in de bibliotheek met een . Heb je dat wel eens gedaan ?!
Het was de laatste keer voor deze groep, maar Amrit en Inge, die je ziet op deze foto, ook wel de “harde kern” van de groep, doen gezellig mee aan de volgende cursus “fotografie verdieping”.

Doe je ook mee ?

📸 Zin om weer even te spelen met je camera, een avondje dingen uit te proberen met mij als enthousiaste coach aan je zij...
23/01/2026

📸 Zin om weer even te spelen met je camera, een avondje dingen uit te proberen met mij als enthousiaste coach aan je zijde ?
De volgende “fotospeeltuin” zal zijn op een toffe locatie in Alkmaar op maandag 23 maart om 19:30 uur. Het thema is "portret"

Doe je mee ?!
👆

Fotocredits Wendy Weijers

Adres

Alkmaar
1824HW

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Sophie Terluin - Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Sophie Terluin - Fotografie:

Delen