Shauni Hartland Fotografie

Shauni Hartland Fotografie Romantisch, spontane foto’s met oog voor detail en sfeer

Gevestigd in Noord-Holland Foto's op locatie naar keuze in Nederland

Het trouwseizoen mag dan in volle gang zijn en ik geniet er volle teugen van, het is niet het enige wat ik op het moment...
11/06/2023

Het trouwseizoen mag dan in volle gang zijn en ik geniet er volle teugen van, het is niet het enige wat ik op het moment doe. Tussen alle bruiloften door heb ik namelijk ook nog veel shoots gepland staan πŸ₯°.

Dat is het leuke van mijn werk, zoveel afwisseling en zoveel verschillende mensen 😊. Zo sta ik vandaag een New Born shoot op de planning staan πŸ˜ƒ. En dit is best een bijzondere. Hij vind namelijk niet thuis bij de ouders plaatst maar buiten! Zo tof! 😊. Ik heb er helemaal zin in!

Ken je de grap van de fotograaf die haar website wilde vernieuwen om erachter te komen dat haar internet het niet doet?H...
03/05/2023

Ken je de grap van de fotograaf die haar website wilde vernieuwen om erachter te komen dat haar internet het niet doet?

Hi, that's me πŸ™ƒ. Deze week stond helemaal in het teken om even achter de schermen te werken aan mijn bedrijf in plaats van in mijn bedrijf. Blogs maken en delen met jullie, vol met tips en bruiloften. Maar mijn router had andere gedachte. Deze gaan jullie dus nog te goed van mij krijgen 😊.

Wat zou jij graag voor blogs op mijn website willen zien?

17/03/2023

D E E L N E M E R . O F W D β€’ Foto’s zijn herinneringen, momenten waar je altijd op terug kan kijken, en je bruiloft is een van de mooiste dagen van je leven πŸ’ Een dag waarvan je elke herinnering vast wilt houden, ook de momentjes die onbewust langs je heen gaan ✨ En dat is de reden dat Shauni Hartland Fotografie fotografeert πŸ“Έ

Ze geeft jullie tijdloze foto's mee waar jullie over 20 jaar nog met liefde naar terugkijken, al die herinneringen en emoties komen meteen weer terug zodra jullie de foto’s zien πŸ₯°

Jullie verhaal wordt verteld in de foto's 🀍 De momenten die op de dag gebeuren worden spontaan vastgelegd, zoals het echt gebeurd in echte frisse kleuren. Kleine momentjes tussendoor die je misschien mist en de knuffels met je opa πŸ₯°

Maak kennis met Shauni Hartland Fotografie op One Fine Wedding Day, de grootste trouwbeurs van NL. Let's meet op 14-15 oktober 2023 ✨ Check ook www.onefineweddingday.nl/deelnemers/ voor nog meer toffe deelnemers!
β€’

27/01/2023

D E E L N E M E R β€’ Foto’s zijn herinneringen, momenten waar je altijd op terug kan kijken, en je bruiloft is een van de mooiste dagen van je leven πŸ’ Een dag waarvan je elke herinnering vast wilt houden, ook de momentjes die onbewust langs je heen gaan ✨ En dat is de reden dat Shauni Hartland Fotografie fotografeert πŸ“Έ

Ze geeft jullie tijdloze foto's mee waar jullie over 20 jaar nog met liefde naar terugkijken, al die herinneringen en emoties komen meteen weer terug zodra jullie de foto’s zien πŸ₯°

Jullie verhaal wordt verteld in de foto's 🀍 De momenten die op de dag gebeuren worden spontaan vastgelegd, zoals het echt gebeurd in echte frisse kleuren. Kleine momentjes tussendoor die je misschien mist en de knuffels met je opa πŸ₯°

Maak kennis met Shauni Hartland Fotografie op One Fine Wedding Day. Let's meet op 14-15 oktober 2023 ✨ Check ook www.onefineweddingday.nl/deelnemers/ via link in bio voor nog meer toffe deelnemers!
β€’

NIEUWE BLOG: Bye '22, hello '23Social media is iets wat bij mij op en aan gaat. Ik ben al even niet meer online geweest ...
21/01/2023

NIEUWE BLOG: Bye '22, hello '23

Social media is iets wat bij mij op en aan gaat. Ik ben al even niet meer online geweest en dat is oke. Ik merkte dat ik namelijk steeds meer moeite had om online te zijn en alles te delen. En elke keer als ik dan weer terug kwam plaatste ik een bericht met 'Ik ben er weer!', maar eigenlijk was ik er niet.

Dat is iets wat ik nu heb los gelaten. Het is gewoon zoals het leven gaat. Soms ben je er wel, soms ben je er niet πŸ€·πŸΌβ€β™€οΈ. Het is iets wat ik heb moeten leren. Maar ik deel veel liever met jullie iets van waarde en wanneer het goed voelt dan altijd maar het moeten. Dus 2023 is al 3 weken oud, maar hier is de nieuwe ik! Unapologetic myself.

2023 keek ik dan ook met nieuwe oog tegemoet. Hierover heb ik dan ook een blog geschreven om met jullie te delen! Ik zou het heel leuk vinden als jullie die lezen en mij vertellen wat je ervan vind. Je vind hem hier: https://shaunihartland.nl/2023/01/04/bye-22-hello-23/

Β‘Feliz Dia de los Mu***os!​​​​​​​​​​​​​​​​Vandaag en morgen is het de dag van de doden, een feestdag die vooral in Mexic...
01/11/2022

Β‘Feliz Dia de los Mu***os!​​​​​​​​
​​​​​​​​
Vandaag en morgen is het de dag van de doden, een feestdag die vooral in Mexico wordt gevierd. De dag na Halloween (maar ondanks dat heeft het niks met Halloween te maken), waar men die dit viert gelooft dat de geesten van onze dierbaren terug keren naar ons als geesten om familie te bezoeken. Hiervoor maakt men altaars met foto’s, spulletjes die ons aan hen doet denken, bloemen en veel lekkers voor de overleden geliefden. Het is een bijzondere en naar mijn mening een mooie manier om de overledenen en het leven te vieren. Om hen nooit meer te vergeten.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Misschien ken je dit verhaal wel een beetje. Een paar jaar terug kwam namelijk Coco uit, een Disney Pixar film waar deze feestdag centraal staat. Ikzelf heb deze feestdag altijd heel mooi en bijzonder gevonden en elk jaar vier ik het steeds een beetje meer zoals ze het vieren in Mexico. Ik heb dan ook mijn eigen mini altaar voor mijn overleden opa. Ik was dan ook heel blij dat Pixar met een film kwam gebaseerd op deze feestdag waardoor er meer aandacht is gekomen voor deze mooie dag.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Zou jij ook mee willen doen aan Dia de los Mu***os?

Een hobby, iedereen heeft er wel eentje. Jij ook toch? Het zal je misschien niet verbazen, maar bij mij stopt het er nie...
26/10/2022

Een hobby, iedereen heeft er wel eentje. Jij ook toch? Het zal je misschien niet verbazen, maar bij mij stopt het er niet bij 1. Nee ik heb zoveel hobby's, dat ik de tel ben kwijtgeraakt πŸ˜…. Van lezen tot zelf schrijven, van schilderen tot bakken.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Het is niet dat ik ze allemaal tegelijk doe, nee ik wissel ze af. Omdat ik er zoveel heb, ben ik helaas er ook snel op uitgekeken. Dus beland de hobby na een maand of 2 weer in de kast. Letterlijk. Want ik heb zelfs een oude kledingkast omgebouwd tot hobby kast. Ook al ben ik er namelijk na een tijdje er even klaar mee, mijn hobby’s keren ook weer altijd terug 😊.​​​​​​​​
​​​​​​​​
De meeste zijn een beetje gelinkt aan een seizoen. Zo heb ik nu de herfst weer is begonnen, enorm veel zin om weer te bakken! De eerste gingerbread cookies zijn dan ook al weer gebakken, en ja ook alweer opgegeten πŸ˜‚.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Maar er zijn ook een hoop bijzondere hobby’s of hobby’s die je niet vaak hoort. Zoals treinsurfen, honden op tutten of Asmr podcast opnemen. Ik ben wel benieuwd, heb jij een hobby die je niet zo vaak hoort of bijzonder is?

Het weekend is misschien weer voorbij maar met mijn hoofd zit ik zeker nog niet op deze maandag! Nee die is nog lekker w...
24/10/2022

Het weekend is misschien weer voorbij maar met mijn hoofd zit ik zeker nog niet op deze maandag! Nee die is nog lekker weekend aan het vieren 😜. Ik had namelijk een heel gezellig weekend met afgelopen vrijdag een release party van het nieuwe album van Taylor swift, Midnights (zeker het luisteren waard!!), waar ik samen heen was met wat vriendinnen en zaterdag was ik op stap naar amsterdam voor een verlovingsshoot in Amsterdam 😊. Het was wel nog een klein uitdagingkje, er was namelijk ADE waardoor het gezellig druk was in de stad. Maar daar zie je op de foto’s nog weinig van 😊. Ik kan dan ook niet wachten om jullie deze foto’s te laten zien!​​​​​​​​
​​​​​​​​
Hoe was jouw weekend?​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Hi! Weten jullie nog wie ik ben? ​​​​​​​​​​​​​​​​Het is even geleden dat ik hier mijn gezicht heb laten zien of iets gep...
18/10/2022

Hi! Weten jullie nog wie ik ben? ​​​​​​​​
​​​​​​​​
Het is even geleden dat ik hier mijn gezicht heb laten zien of iets gepost heb. Soms zit ik even niet in die groove om online te willen zijn. Dan schuif ik dat maar steeds verder weg, β€œoh het komt morgen wel”. (spoiler, het kwam niet morgen 🫒). Ik heb dan gewoon te veel in mijn hoofd zitten met alles wat ik nog wil en moet doen, dat de inspiratie voor hier er ook niet in zit. Helemaal niet erg natuurlijk! Zolang ik maar niet te lang weg blijf πŸ˜…. ​​​​​​​​
​​​​​​​​
Dus ik dacht, laat ik terugkomen met een paar leuke weetjes over mij 😊. ​​​​​​​​
✨Ik ben heel blij dat de herfst er weer is! Herfst en lente zijn namelijk mijn favoriete tijden van het jaar. Al mag het aantal regenbuien van mij wel laag zijn.​​​​​​​​
✨ Ik heb best wel veel lego 🫒. Van Harry Potter en Disney.​​​​​​​​
✨ Vintage camera's, ik heb er een stuk of 20. Dan zou je zeggen dat zijn er genoeg, maar als ik er eentje zie die ik nog niet hebt dan moet ik die hebben!​​​​​​​​
✨ Ik ben een swiftie (Taylor Swift fan) en deze week is dan ook een hele leuke week voor mij en andere swifties. Er komt vrijdag namelijk een nieuw album en ik kan niet wachten! πŸ˜Šβ€‹β€‹β€‹β€‹β€‹β€‹β€‹β€‹
✨ Ik hou echt van ouderwetse film. Je weet wel, die jaren 50 films zoals Singin’ in the Rain. Musicals doen het dan ook altijd heel goed bij mij!​​​​​​​​
✨ Het lijkt mij zo ontzettend tof om een keer naar een balletvoorstelling te gaan of de opera. Ik kijk dan ook elk jaar dat nieuwjaarsconcert, vind dat prachtig!!​​​​​​​​
✨ Stiekem kan ik nu al niet wachten tot het bijna kerst is. De boom, de gezelligheid, alle lichtjes. En vergeet de warme chocolade melk niet! Maar aangezien ik graag altijd een echte boom heb, zal ik nog even moeten wachten met die neerzetten. Wel zijn de eerste kerstfilms al gezien 🀭.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Wat is een leuk weetje over jou? Kijk jij ook zo uit naar kerst of heb je liever dat het alweer zomer is?

let's get real, 2 dingen tegelijk doen.​​​​​​​​​​​​​​​​Het hangt een beetje af aan wat, maar eerlijk dat vind ik soms no...
13/09/2022

let's get real, 2 dingen tegelijk doen.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Het hangt een beetje af aan wat, maar eerlijk dat vind ik soms nog best wel moeilijk. πŸ˜…. Zo ben ik de afgelopen weken enorm veel bezig geweest met het afronden van alle bruiloften van afgelopen seizoen. (nog eentje πŸ₯³). Omdat ik mijn aandacht zo gevestigd heb op deze bruiloft vind ik het soms wel moeilijk om ook de andere aspecten van het runnen van een fotografie bedrijf tegelijkertijd ook aandacht te geven. Er zit namelijk meer achter dan alleen de foto's maken en het bewerken.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Zoals social media die ook om aandacht vraag, instagram die wilt dat je elke dag wat post of wat van je laat horen om relevant te blijven. En dan krijg ik soms een beetje kortsluiting. Het is je vast wel opgevallen dat ik soms opeens wat minder aanwezig ben, dan ben ik dus druk bezig met iets anders of de deadlines die om de hoek liggen. Alleen voel ik mij soms dan wel eens schuldig 🫣. Stom he? Ik deel namelijk graag van alles met jullie. Niet alleen de mooie momenten maar ook de struggels zoals deze. Instagram heeft namelijk nogal de neiging om alleen het mooie te laten zien, maar dat is een post voor een andere keer πŸ˜‰.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen op mijn lange manier is, is dat het soms helemaal niet erg om even pauze te nemen en gewoon te doen wat goed voelt. Je hoeft niet altijd maar online te zijn of aan te staan, geniet van het leven 😊.

Vandaag ga ik weer op stap! Dit keer een bruiloft in de buurt 😊. Maar nou hoop ik wel dat de regen nog even uitblijft 🀞🏻...
09/09/2022

Vandaag ga ik weer op stap! Dit keer een bruiloft in de buurt 😊. Maar nou hoop ik wel dat de regen nog even uitblijft 🀞🏻.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Het is toch altijd wel spannend trouwen in Nederland. Het weer hier is zo onvoorspelbaar! Ook midden in de zomer kan het stortregenen. Ik raad daarom altijd aan om een back up locatie voor de shoot te zoeken voor het geval dat. Natuurlijk is een paar spetters helemaal niet erg, en levert het mooie beelden op. Maar zeiknat worden, daar zit je als bruidspaar niet helemaal op te wachten πŸ˜…. Gelukkig zijn er vele mooie opties, zoals een kas of een hortus. Maar ook industriΓ«le plekken kunnen hele mooie plaatjes opleveren. Het belangrijkste is dat het bij jullie past 😊.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Toch doe ik vandaag nog even een schietgebedje in de hoop dat het droog blijft, doe je mee?​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Nog 2 weken. Nog 2 weken even knallen en dan heb ik eindelijk mijn jaarlijkse paar dagen weg met vrienden. Iets waar ik ...
05/09/2022

Nog 2 weken. Nog 2 weken even knallen en dan heb ik eindelijk mijn jaarlijkse paar dagen weg met vrienden. Iets waar ik al een hele lange tijd enorm naar uit kijk! πŸ₯°.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Dat betekend dus dat ik nog 2 weken heb om alle bruiloften en shoots af te maken. Gelukkig is het einde in zicht πŸ˜ƒ. En dan kan ik jullie na deze weken ook eindelijk alle mooie beelden laten zien die de afgelopen tijd zijn geschoten en blogs maken van alle prachtige momenten van afgelopen seizoen. Ook daarop kan ik niet wachten! 😊.

Adres

Graalstraat
Alkmaar

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Shauni Hartland Fotografie nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Shauni Hartland Fotografie:

Delen