Momentum Vivum Photography

Momentum Vivum Photography I'll capture moments of life.

23/06/2026

Want voor je het weet, knipper je twee keer met je ogen en is je baby ineens bijna 3 jaar.

Natuurlijk heb ik genoten van ieder moment. Maar juist omdat ik zo bezig was met moeder worden en zijn, vergat ik soms de foto’s en filmpjes te maken. Of om zelf ook eens voor de camera te gaan staan.

Nu ben ik een plakboek aan het maken en merk ik dat ik sommige beelden mis. Vooral van dat allereerste begin. Niet omdat die momenten er niet waren… maar omdat ik dacht dat er later nog genoeg tijd zou zijn.

Die tijd komt niet terug.

Dus dit is je herinnering: maak die foto. Film dat kleine moment. En vraag af en toe iemand om jou er ook op te zetten.

Later zijn dat misschien wel de beelden die je het meest koestert.

Vandaag viert papa Joey zijn 3e Vaderdag. ❤️(Of eigenlijk zijn 4e, als je die dag meetelt toen Viënne nog veilig in mijn...
21/06/2026

Vandaag viert papa Joey zijn 3e Vaderdag. ❤️
(Of eigenlijk zijn 4e, als je die dag meetelt toen Viënne nog veilig in mijn buik zat.)

Ik weet nog precies dat ik hem toen een knuffeltje en een rompertje gaf met de tekst: I love papa.

Die romper heeft Viënne zó vaak gedragen, maar inmiddels past hij al lang niet meer.

Sindsdien probeer ik ieder jaar weer iets persoonlijks te bedenken. Niet alleen voor Joey, maar ook voor mijn eigen vader. Juist die cadeautjes waar aandacht en liefde in zitten, vind ik het allerleukst om te geven.

Gisteren versierde ik samen met Viënne de Vaderdagkaart. Ze vindt het fantastisch om te “knutselen” (of zoals zij zegt: kustelen 🥹). En vandaag mocht ze eindelijk alle cadeautjes geven.

Papa Joey had thuis al een cadeautje gekregen (gemaakt door Houten Cadeaus • Sensorisch Spel • Gepersonaliseerd), maar daar kwamen vandaag nog een paar mooie verrassingen bij: een knutsel van de peuterspeelzaal, een zelfversierde kaart én een bbq-tang. Want papa Joey en barbecueën… dat is gewoon een gouden combinatie. 🥰

Ook mijn eigen vader kreeg weer een paar lieve cadeautjes. Op de kaart stond: “Fijne Vaderdag voor een lieve vader en een superopa.” En dat is precies wie hij is. Viënne is dol op hem.

En alsof dat nog niet bijzonder genoeg is, vieren mijn ouders vandaag ook dat ze alweer 35 jaar getrouwd zijn. ❤️

Én het is de langste dag van het jaar. ☀️

Fijne Vaderdag voor alle vaders. En voor iedereen bij wie deze dag gemis of verdriet met zich meebrengt: een extra dikke knuffel. ❤️

Ben jij vandaag ook verrast?

Wat ooit begon als iets voor erbij, is nu mijn werk geworden.Al voelt het eerlijk gezegd nooit echt als “werk”.Want in d...
20/06/2026

Wat ooit begon als iets voor erbij, is nu mijn werk geworden.

Al voelt het eerlijk gezegd nooit echt als “werk”.

Want in de praktijk ben ik vooral fulltime mama.
En fotografeer en werk ik in alle momenten daartussen.

Hoe ik dat combineer met een peuter in huis?
Daar kom ik later nog eens op terug. Spoiler alert: het gaat lang niet altijd vlekkeloos.

Sinds ik zelf moeder ben, is mijn blik veranderd.
Ik weet hoe bijzonder en kwetsbaar die eerste momenten zijn.
Hoe snel de tijd gaat, en hoe graag je soms even zou willen vasthouden wat er nu is.

Maar ik weet ook hoe waardevol het is om herinneringen te maken die je later samen als gezin weer tot leven brengt.

De liefde, de tederheid, de verbondenheid,
van die eerste dagen tot alle jaren die volgen,
vang ik met mijn camera.

Zodat die kostbare momenten altijd een beetje dichtbij blijven.

Dit was het laatste deel van mijn verhaal.

Het verhaal dat me bracht naar waar ik nu sta: succesvol fotograaf, mama én een grote liefde om kostbare momenten vast te leggen.

Soms moet je eerst helemaal vastlopen voordat je durft te kiezen voor jezelf.Na mijn opleiding MBRT ging ik fulltime aan...
18/06/2026

Soms moet je eerst helemaal vastlopen voordat je durft te kiezen voor jezelf.

Na mijn opleiding MBRT ging ik fulltime aan het werk in het ziekenhuis, op de afdeling Radiologie. ☢️🧲

Ik kreeg de kans om me te specialiseren in de MRI en dat vond ik fantastisch.

Tegelijkertijd groeide mijn fotografiebedrijf. De aanvragen namen toe en langzaam ging ik steeds minder uren in het ziekenhuis werken.

Totdat mijn lichaam op de rem trapte.

Ik belandde in een burn-out.

Het was een rottijd.
Eentje die ik niemand zou wensen.

Na een periode van herstel ging ik weer volledig aan het werk in het ziekenhuis.

Maar datzelfde jaar veranderde er opnieuw iets ingrijpends: ik kreeg een auto-ongeluk.

Ik was net weer een paar weken terug op mijn werk, maar belandde opnieuw in de ziektewet.

En ineens kwamen er weer zoveel dingen uit mijn burn-out naar boven.

Dat werd mijn kantelpunt.

Ik voelde heel duidelijk: zo wil ik niet verder.

En daar, in die periode, ontstond iets anders.

Iets wat ik misschien anders nooit had durven doen.

Ik sprong in het diepe en koos volledig voor de fotografie.

Achteraf gezien de beste keuze die ik ooit heb gemaakt.

Dit was deel drie van de weg die me bracht naar waar ik nu ben: succesvol fotograaf, mama én een grote liefde om kostbare momenten vast te leggen.

Ben jij ook ergens opnieuw begonnen?

Ik had nooit gedacht dat die ene vraag zoveel zou veranderen.In het begin richtte ik mijn lens vooral op de wereld om me...
12/06/2026

Ik had nooit gedacht dat die ene vraag zoveel zou veranderen.

In het begin richtte ik mijn lens vooral op de wereld om me heen. De natuur, kleine details, alles wat stil was en gewoon “kon”. Mensen fotograferen deed ik eigenlijk nog nauwelijks.

Totdat, ongeveer 3 jaar later (in 2015), ineens die vraag kwam: of ik een gezinsshoot wilde doen.

Ik weet nog hoe spannend ik dat vond. Mensen in plaats van bloemen en landschappen.

Dat voelde toch echt als iets heel anders. Maar ergens voelde ik ook: dit wil ik proberen.

Voor €25,- fotografeerde ik mijn allereerste gezinsshoot.

Als ik nu terugkijk naar die beelden, moet ik glimlachen. Niet omdat ze perfect waren, maar juist omdat je daar het begin ziet. De eerste stap. De groei die toen nog moest komen.

In de jaren daarna ben ik blijven leren. Ik volgde cursussen, probeerde van alles uit, maakte fouten en ontdekte wat wél werkte.

Maar vooral: ik bleef doen.

Want van doen, leer je het meest.

Dit was deel twee van de weg die me bracht naar waar ik nu ben: succesvol fotograaf, mama én een grote liefde om kostbare momenten vast te leggen.

Op de middelbare school begon het te kriebelen. Fotografie trok me steeds meer, al wist ik toen nog niet precies waarom....
10/06/2026

Op de middelbare school begon het te kriebelen. Fotografie trok me steeds meer, al wist ik toen nog niet precies waarom. Bij een vriendin van toen hield ik voor het eerst een échte spiegelreflexcamera vast en dat moment bleef hangen.

Vanaf dat moment groeide de wens. Zo’n camera wilde ik ook.

Dus begon ik met sparen, stapje voor stapje, met dat ene doel in mijn hoofd.

Bijna 14 jaar geleden was het zover. Tijdens een vakantie in Limburg liep ik samen met mijn ouders de Mediamarkt binnen. Met mijn gespaarde geld in mijn hand kocht ik daar mijn allereerste “echte” camera: een Canon 600D, met een standaardlens.

Ik weet nog precies hoe het voelde: trots, blij, een beetje onwerkelijk misschien. Alsof er een nieuwe wereld voor me openging.

Ik was 16 jaar toen mijn fotografie-avontuur begon.

En ik heb er geen moment spijt van gehad.

Soms begint iets groots met een klein moment. Waarvan je op dat moment nog niet weet hoeveel het gaat betekenen.

Dit was deel één van de weg die me bracht naar waar ik nu ben: succesvol fotograaf, mama én een grote liefde om kostbare momenten vast te leggen.

09/06/2026

De komende dagen deel ik iets wat ik nog niet eerder zo heb verteld.

Mijn weg naar waar ik nu sta als fotograaf.

In vier delen neem ik je mee van het allereerste begin tot het nu.

Het is niet een mooi uitgestippeld plan, want het leven had een hoop andere dingen in petto.

Maar het is mijn verhaal.

Als je nieuwsgierig bent naar hoe mijn verhaal begon, begin bij deel 1 💛

“Misschien op een later moment.”Of…is dit moment te waardevol om uit te stellen?Want dit moment komt niet meer terug.En ...
03/06/2026

“Misschien op een later moment.”

Of…
is dit moment te waardevol om uit te stellen?

Want dit moment komt niet meer terug.

En later wil je niet denken:
“Had ik maar…”

Niemand heeft ooit spijt gehad van een fotoshoot.

De spijt zit hem in alle momenten die níét zijn vastgelegd.

Je hoeft niet te wachten.

Voel je dat je de fotoshoot werkelijkheid wilt maken? Reageer met “SHOOT” en ik stuur je een vrijblijvend bericht om kennis te maken.

Een zwangerschapsshoot… maar eigenlijk ook gewoon een gezinsshoot 🤍Wist je dat bijna al mijn zwangerschapsshoots automat...
01/06/2026

Een zwangerschapsshoot… maar eigenlijk ook gewoon een gezinsshoot 🤍

Wist je dat bijna al mijn zwangerschapsshoots automatisch ook gezinsmomenten worden?

Heb je al kindjes?
Dan horen zij natuurlijk ook bij het verhaal dat we vastleggen.

We maken niet alleen foto’s van jouw buik,
maar ook van:

✨ knuffels met papa en/of mama
✨ kleine handjes op je buik
✨ jullie samen als gezin, precies zoals jullie nu zijn

Geen stijve poses,
maar echte momenten.

En ja, ik help jullie natuurlijk wel een beetje 😉
Zodat het ontspannen voelt en jullie gewoon jezelf kunnen zijn.

Het resultaat?
Foto’s waarin je niet alleen een zwangerschap ziet…
maar een herinnering aan deze fase van jullie leven samen.

Lijkt dit je mooi?
Ik vertel je graag meer over de mogelijkheden, stuur je een berichtje?

26/05/2026

En eerlijk?
Ik snap die gedachte. Echt.

Want een fotoshoot is niet iets wat je iedere dag doet. Net als die ene vakantie die al jarenlang op je lijstje staat. Of een kledingstuk waar je lang voor spaart.

Een fotoshoot hoeft niet te voelen als ‘dat doe ik even’.

Want door te investeren in een fotoshoot, zeg je eigenlijk tegen jezelf: ‘mijn gezin, de mensen die ik liefheb, zijn me alles waard.’

Het vastleggen in foto’s is dé manier om te vereeuwigen wie jullie zijn voor elkaar.

Want geen één klant zei ooit: ‘ik heb er spijt van dat ik foto’s heb laten maken.’

Want ik hoor ook vaak:
“Ik wil eerst nog even afvallen…” (eerlijk, dit zei ik ook altijd)
“Ik wacht tot de kinderen wat ouder zijn…”

En toch…
over een paar jaar kijk je hierop terug.

En voor je kinderen ben jij nu al precies goed.
Zoals je bent.

Geen perfecte versie later.
Maar hoe het nu is.

En dat is onbetaalbaar. ✨

Wil je herinneringen die blijven?
Stuur me gerust een berichtje 🤍

Adres

Aalst
5308LN

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Momentum Vivum Photography nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen