27/03/2023
האירועים של 3 חודשים האחרונים במדינה שלנו מזכירים לי, מעת לעת, קטעים מספרות קלאסית, היפה והמוכרת, ומיום ליום אני מוצאת את עצמי מזדהה יותר ויותר עם התחושות של אליס, אשר תוארו בצורה כל כך נפלאה על ידי לואיס קרול לפני יותר מ 150 שנה :
" ...הִגִּיעָה אַלִיס עַד מְהֵרָה לַמַּסְקָנָה שֶׁזֶּהוּ אָכֵן מִשְׂחָק קָשֶׁה עַד מְאֹד.
הַשַּׂחְקָנִים שִׂחֲקוּ כֻּלָּם בְּבַת אַחַת בְּלִי לְחַכּוֹת לְתוֹרָם, מִתְקוֹטְטִים כָּל הַזְּמַן, וְרָבִים עַל הַקִּפּוֹדִים; וְעַד מְהֵרָה נִתְקְפָה הַמַּלְכָּה בְּחָרוֹן וְזַעַם, וְהֵחֵלָּה רוֹקַעַת בְּרַגְלֶיהָ כֹּה וָכֹה, וְצוֹעֶקֶת ״עִרְפוּ אֶת רֹאשׁוֹ!״ אוֹ ״עִרְפוּ אֶת רֹאשָׁהּ!״ פַּעַם בְּדַקָּה בְּעֵרֶךְ.......לַמַּלְכָּה הָיְתָה רַק דֶּרֶךְ אַחַת לְיַשֵּׁב כָּל קֹשִי, גָּדוֹל אוֹ קָטָן.
״עִרְפוּ אֶת רֹאשׁוֹ!״ אָמְרָה, בְּלִי לְהִסְתּוֹבֵב אֵלָיו אֲפִלּוּ.......הִתְנַהֵל שָׁם וִכּוּחַ בֵּין הַמּוֹצִיא לְהוֹרֵג, הַמֶּלֶךְ וְהַמַּלְכָּה, שֶׁדִּבְּרוּ כֻּלָּם בְּבַת אַחַת, בְּעוֹד כָּל הָאֲחֵרִים הָיוּ דּוֹמְמִים לְמַדַּי, וְנִרְאוּ מֻטְרָדִים עַד מְאֹד.
בָּרֶגַע שֶׁאַלִיס הוֹפִיעָה, פָּנוּ אֵלֶיהָ כָּל הַשְּׁלוֹשָׁה לְיַשֵּׁב אֶת הַבְּעָיָה, וְהֵם חָזְרוּ בְּאָזְנֶיהָ עַל טַעֲנוֹתֵיהֶם, אִם כִּי, מֵאַחַר שֶׁכֻּלָּם דִּבְּרוּ בְּבַת אַחַת, הָיָה לָהּ קָשֶׁה בְּיוֹתֵר לְהָבִין מָה בְּדִיּוּק אָמְרוּ.
טַעֲנָתוֹ שֶׁל הַמּוֹצִיא לְהוֹרֵג הָיְתָה שֶׁאִי אֶפְשָׁר לַעֲרוֹף רֹאשׁ אִם אֵין בַּנִּמְצָא גּוּף שֶׁיֵּעָרֵף מִמֶּנּוּ: שֶׁמֵּעוֹלָם לֹא הִכְרִיחוּ אוֹתוֹ לַעֲשׂוֹת דָּבָר כָּזֶה עַד כֹּה, וְהוּא לֹא מִתְכַּוֵּן לְהַתְחִיל בְּכָךְ בְּגִילוֹ.
טַעֲנָתוֹ שֶׁל הַמֶּלֶךְ הָיְתָה שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲרוֹף אֶת רֹאשׁוֹ שֶׁל כָּל יְצוּר שֶׁיֵּשׁ לוֹ רֹאשׁ, וְשֶׁלֹּא צָרִיךְ לְדַבֵּר שְׁטוּיוֹת.
הַטַּעֲנָה שֶׁל הַמַּלְכָּה הָיְתָה שֶׁאִם לֹא יִפְתְּרוּ אֶת הַבְּעָיָה בְּפָחוֹת מֵהֶרֶף עַיִן, הִיא תְּצַוֶּה לַעֲרוֹף אֶת הָרֹאשׁ לְכֻלָּם, לְפִי הַתּוֹר.
(הֶעָרָה אַחֲרוֹנָה זוֹ הִיא שֶׁגָּרְמָה לְכָל הַחֲבוּרָה לְהֵרָאוֹת קוֹדְרִים וַחֲרֵדִים כָּל־כָּךְ.)
😦🤦♀️🤷♀️
ונשאר רק לקוות שגם במציאות שלנו זה יסתיים כמו בסיפור הנפלא:
"...אֲנִי חַיֶּבֶת לַחְזוֹר וּלְטַפֵּל בְּכַמָּה הוֹצָאוֹת לְהוֹרֵג שֶׁפָּקַדְתִּי לְבַצֵּעַ״;
וְהַמַּלְכָּה הִסְתַּלְּקָה מִשָּׁם... "
🙏💛