13/04/2026
Perhekuvauksia varaavat henkilöt on suurimmilta osin niitä, keiden lapset on pieniä - sanotaan alle 10-vuotiaita.
Ja se on ihanaa, että halutaan ikuistaa sitä ruuhkavuosirallia millon elämän keskiössä on pienet lapset, heidän tarpeet, harrastukset ja perhe-elämä. Sehän on kuitenkin sitä aikaa, kun vuodet vierii nopeesti eteenpäin ja koko ajan tulee kasvua, uusia taitoja ja sellanen dynamiikka perheessä soljuu puolelta toisella. Uniikkeja ajanjaksoja pienine varpaineen 🧡
Mut sit henkilökohtasesti mieltä lämmittää jopa hitusen enemmän se, kun varataan perhekuvaus, jossa lapset onkin jo aikuisia - ehkä heillä on jo omiakin lapsia tai puolisoita.
Asetelma on muuttunu, vanhemman rooli ei oo enää niin selkeesti se ohjaileva osa vaan kanssaeläjä ja tukija siinä oman tien ohella. Elämät on erillisiä, m***a silti se sellanen dynamiikka ja kemia sieltä lapsuudesta saakka on saattanu pysyy ennallaan - vanhemman ja mahollisten sisarusten välillä. Äiti on aina äiti ja isä on isä vaikka ikää ois mittarissa m***a kymmentä vuotta.
Siksi lämmin suositus perhekuvauksille myös silloin, kun lapset on jo aikuisia. Niitä kuvia (eritoten) katselee myöhemmin syvällä lämmöllä 🧡
Perhekuvauksen tiimellykseen voi kuuluu myös yksilöpotretit jos niin halutaan ✨️
Kuviahan pystyy käyttää esim. someen profiilinkuvana, antaa mummolle päivitettyä vitriinintäytettä tai liittää vaikkapa asunto- tai työhakemukseen, mikä tarve kelläkin ikinä onkaan.
🌿🌿🌿
Kevät alkaa etenee aina vauhilla pääsiäisen jälkeen joten muistuttelen jo tässä vaiheessa;
oon jäämässä vanhempainvapaille viimeistään juhannusviikolla, joten jos miun kameran eteen haluat tänä alkukesänä/ennen taukoa, niin suosittelen olemaan lähiaikoina yhteydessä 📸
Kalenteria en pysty täyttämään samalla tavalla kuin aiemmin oman jaksamisen takia, m***a esim. huhtikuun lopulle/toukokuulle on vielä kalenterissa tilaa.
Kesäkuun pari ekaa viikkoa pyrin vielä olemaan kamera kaulassa, m***a varmuuden siitä uskallan sanoo vasta lähempänä.
Tänä keväänä vehreys ja lämpö vaikuttas tulevan aika hyvissä ajoin, joten jo toukokuussa pääsee tod näk. kesätunnelmiin esim. miljöökuvausten suhteen.
Ihana aika taltioida vaikkapa perhe-, lapsi- tai pariskuntakuvia 🌱
Ja monen alan yrityksille tää on myös yks monipuolisin vuodenaika päivittää markkinointikuvia 🔥