Marianne Ahonen Photography

Marianne Ahonen Photography Elämää linssin läpi. Tunteella ja fiiliksellä - luonnollisesti. Keski-Suomi ja Etelä-Suomi.

Muotokuvat / Voimaannuttavat Hetki naiseudellesi - kuvaukset / Juhlat / Tapahtumat / Yritykset

Kuvausalueena pääasiassa Saimaan alue, m***a myös esim.

Perhekuvauksia varaavat henkilöt on suurimmilta osin niitä, keiden lapset on pieniä - sanotaan alle 10-vuotiaita.Ja se o...
13/04/2026

Perhekuvauksia varaavat henkilöt on suurimmilta osin niitä, keiden lapset on pieniä - sanotaan alle 10-vuotiaita.
Ja se on ihanaa, että halutaan ikuistaa sitä ruuhkavuosirallia millon elämän keskiössä on pienet lapset, heidän tarpeet, harrastukset ja perhe-elämä. Sehän on kuitenkin sitä aikaa, kun vuodet vierii nopeesti eteenpäin ja koko ajan tulee kasvua, uusia taitoja ja sellanen dynamiikka perheessä soljuu puolelta toisella. Uniikkeja ajanjaksoja pienine varpaineen 🧡

Mut sit henkilökohtasesti mieltä lämmittää jopa hitusen enemmän se, kun varataan perhekuvaus, jossa lapset onkin jo aikuisia - ehkä heillä on jo omiakin lapsia tai puolisoita.
Asetelma on muuttunu, vanhemman rooli ei oo enää niin selkeesti se ohjaileva osa vaan kanssaeläjä ja tukija siinä oman tien ohella. Elämät on erillisiä, m***a silti se sellanen dynamiikka ja kemia sieltä lapsuudesta saakka on saattanu pysyy ennallaan - vanhemman ja mahollisten sisarusten välillä. Äiti on aina äiti ja isä on isä vaikka ikää ois mittarissa m***a kymmentä vuotta.

Siksi lämmin suositus perhekuvauksille myös silloin, kun lapset on jo aikuisia. Niitä kuvia (eritoten) katselee myöhemmin syvällä lämmöllä 🧡

Perhekuvauksen tiimellykseen voi kuuluu myös yksilöpotretit jos niin halutaan ✨️
Kuviahan pystyy käyttää esim. someen profiilinkuvana, antaa mummolle päivitettyä vitriinintäytettä tai liittää vaikkapa asunto- tai työhakemukseen, mikä tarve kelläkin ikinä onkaan.

🌿🌿🌿

Kevät alkaa etenee aina vauhilla pääsiäisen jälkeen joten muistuttelen jo tässä vaiheessa;

oon jäämässä vanhempainvapaille viimeistään juhannusviikolla, joten jos miun kameran eteen haluat tänä alkukesänä/ennen taukoa, niin suosittelen olemaan lähiaikoina yhteydessä 📸
Kalenteria en pysty täyttämään samalla tavalla kuin aiemmin oman jaksamisen takia, m***a esim. huhtikuun lopulle/toukokuulle on vielä kalenterissa tilaa.
Kesäkuun pari ekaa viikkoa pyrin vielä olemaan kamera kaulassa, m***a varmuuden siitä uskallan sanoo vasta lähempänä.

Tänä keväänä vehreys ja lämpö vaikuttas tulevan aika hyvissä ajoin, joten jo toukokuussa pääsee tod näk. kesätunnelmiin esim. miljöökuvausten suhteen.
Ihana aika taltioida vaikkapa perhe-, lapsi- tai pariskuntakuvia 🌱
Ja monen alan yrityksille tää on myös yks monipuolisin vuodenaika päivittää markkinointikuvia 🔥

✨️ Uutisia! ✨️Kaiken mennessä toivotusti, heinäkuussa meijän perheeseen saapuisi pikkusisarus 🧡Raskaus on sujunut suht h...
12/03/2026

✨️ Uutisia! ✨️

Kaiken mennessä toivotusti, heinäkuussa meijän perheeseen saapuisi pikkusisarus 🧡

Raskaus on sujunut suht hyvin, tosin erinäisiä liitoskipuja on alkanu välillä ilmaantua - toivon kovasti, että ne olis vaan hetkellisiä hormonien vaikutuksia 🤞🙏

Töiden kannalta tää elämäntilanne vaikuttaa siten, että mikäli vointi sallii sinne saakka, niin ~ juhannuksen tienoilla alottelen vanhempainvapaat ja loput tämän vuoden kesäsesongista pysyn kotosalla totutellen uuteen elämäntilanteeseen.
Syyskuusta eteenpäin mahollisuuksien mukaan pystyn ottamaan 1-2keikkaa/kk.
Isommin töihin palajan tod näk. kesäsesonkina 2027.

Toisinsanoen siis, jos oot tälle vuodelle miettiny miun kameran eteen tulemista/miun kuvauspalveluita jossain muodossa niin lämpimästi suosittelen pistämään savumerkkejä ilmaan tässä lähiaikoina 📸 😊
Kalenteri on auki viikolle 24 saakka, eli kesäkuun puoleen väliin asti.

Päivitetyt, voimassa olevat hinnastot.
16/02/2026

Päivitetyt, voimassa olevat hinnastot.

💫 Kolmen viikon päästä hinnasto uudistuu! 💫Päivitän 16.2. hinnaston, joten mikäli siihen mennessä varaat kuvauksen niin ...
26/01/2026

💫 Kolmen viikon päästä hinnasto uudistuu! 💫

Päivitän 16.2. hinnaston, joten mikäli siihen mennessä varaat kuvauksen niin saat hyödynnettyä tällä hetkellä voimassa olevat hinnat.
Suomeksi sanottuna hinnat hieman nousevat ja valmiisiin paketteihin voi tulla muutoksia (muutokset/hinnat ei vaikuta jo sovittuihin kuvauksiin).
Tän hetken hinnasto löytyy esim. tämän postauksen kommenteista.

Mietitpä sitten perhe-, juhla-, potretti- tai yritykselle personoituja markkinointikuvia niin ota yhteyttä ja pohdiskellaan asiaa yhessä 😊
Mielelläni teen juttelun pohjalta tarjouksen just sille kokonaisuudelle mitä haluat/tarvihet.

Helpoiten miut saa kiinni laittamalla viestiä IG/FB tai soittamalla/viestillä numerosta 050-4054054 📞

Pakkaset näyttäis palailevan tällä viikolla (mikä on ihanaaa, koska nyt on tammikuu) ja sehän tarkottaa usein kuulaita p...
19/01/2026

Pakkaset näyttäis palailevan tällä viikolla (mikä on ihanaaa, koska nyt on tammikuu) ja sehän tarkottaa usein kuulaita päiviä, hyvällä lykyllä auringonsäteitä ja kimaltelevia maisemia - eli aivan loistavia kuvausmiljöitä 😍

Joo, varustautua usein kannattaa hieman enemmän kuin näissä kuvissa (m***a eikö ookkin upee tunnelma myös vähemmissä vaatteissa 😎 oiskohan tässä ollu pakkasta n. -10°C), mut se ei silti tarkota, että kaikista eniten pitää toppavaatteita päälle kuviin laittaa.

Kerrospukeutuminen kunniaan ja päällimäiseks kiva villapaita, pipo ja kauneimmat lapaset mitä kaapista löytyy. Termariin kuumaa juomista, pari pullaa ja pyllyn alle villaviltti mukaan niin avot - siinä on asetelmat niin yksilökuviin kuin vaikka vauhdikkaisiin perhekuviin lasten kanssa. Viimeseks hypitään lumikasaan ja heitetään lunta sylikaupalla ilmaan.
Lupaan, että nauravaisia kuvia tulee perhealbumiin vaikka sormia pitäiskin hitusen lämmitellä kotona 🤭❄️

Vuoden vika päivä ja istun just parhaillaan autossa auringonpaisteessa, samalla auto hurisee, ulkona on pakkanen ja pikk...
31/12/2025

Vuoden vika päivä ja istun just parhaillaan autossa auringonpaisteessa, samalla auto hurisee, ulkona on pakkanen ja pikkuneiti vetelee hirsiä takapenkillä.
Käytiin just perheenjäsenten kanssa laskemassa mäkee ja suunnittelen et paistetaanko nakit uunissa vai takassa 🔥

Tää vuosi meni nopeesti, ehkä nopeiten ikinä. Siitä piti huolen esim. talon osto/muutto sekä tuo reilu 2v neitokainen. Töiden kannalta voi sanoo, että töitä tehtiin - m***a ois voinu tehä huomattavasti enemmänkin.
Maailmanmeno on luonnollisesti vaikuttanu siihen, että monella alalla on tosi tosi tiukkaa.
Valokuvaus on luksuspalvelu, se ei oo elämän kannalta välttämätön kuten vaikka asumisen menot, ruoka, lääkärikulut yms. Ja tietenkin sen ymmärtää.

Onneksi sitä tulovirtaa on kuitenkin ollu sen verran, että yritys on saanu pyöriä, m***a rehellisesti sanoen näin epävarmana en oo vielä yrittäjänä uuteen vuoteen lähteny. Toivotaan, että yrittäjyys kantaa ja suoraan sanoen raha liikkuu. Jos ei, niin sit keksitään muuta.

Edelleen, on etuoikeutettu olo jokaisesta isommasta tai pienemmästä kuvaushetkestä johon meikäläinen on haluttu taltioimaan sen päivän hetkiä talteen.
Edelleen, on sydän läikähtäny ja silmät kostunu palautteista kuvauksen aikana tai kuvien toimittamisen jälkeen.
Edelleen, tätä tekee koko sydämellä parastaan antaen.

Isoista isoin kiitos jälleen kaikille vuoden asiakkaille, yhteistyökumppaneille, tukijoille, läheisille, julkaisujen tykkääjille ja puskaradioissa huutelijoille sekä suositusten antajille - ilman teitä meikäläisen pientä yritystä ei olisi olemassa ❤️

Katotaan mitä ensi vuosi tuo tullessaan!

Perhekuvaus - mikä mainio lahjaidea! 🎁Olipa tuloillaan sitten merkkipäivä, perheenlisäystä, jälleennäkeminen tai läheise...
12/12/2025

Perhekuvaus - mikä mainio lahjaidea! 🎁

Olipa tuloillaan sitten merkkipäivä, perheenlisäystä, jälleennäkeminen tai läheisesi elää muuten vaan esim. kiireistä lapsiperhearkea niin sanoisin, että lähes jokainen ilahtuu lahjasta, jonka arvo vain nousee ajan saatossa ✨️

Valmiita lahjakortteja miulta löytyy niin fyysisenä versioina kuin sähköisenäkin. Summan/paketin voit päättää itse (tai koota sen esim. ystäväporukan kesken) ja joissain tapauksissa lahjansaaja on saattanut laittaa vielä hieman omaa panostusta summaan jolloin kuvauspaketti luonnollisesti suurenee - kaikki on mahollista! Lahjakortit voimassa 12kk ostopäivästä ja kuvaus suunnitellaan lahjan saajan toiveiden mukaisesti.

Paperiset lahjakortit ehtii perille vielä 16.12 ja sähköpostitse toimitan lahjakortteja 22.12 saakka ❄️

" Moikka Marianne,Ihan ensiksi valtavan suuri kiitos ihanista hääkuvista! Ollaan molemmat ihan supertyytyväisiä lopputul...
17/09/2025

" Moikka Marianne,

Ihan ensiksi valtavan suuri kiitos ihanista hääkuvista!
Ollaan molemmat ihan supertyytyväisiä lopputulokseen. Kuvia on niin paljon ja niissä on just se fiilis, mitä toivottiin: iloa, lämpöä ja aitoja hetkiä. Olet onnistunut vangitsemaan tunnelman tosi upeasti, tulee hymy huulille joka kerta kun selaillaan kuvia läpi!

Erityisesti halutaan kiittää siitä, miten hienosti otit kaikki vieraat huomioon ja miten huomaamattomasti, m***a ammattimaisesti olit läsnä koko päivän ajan.
Moni vieras mainitsi jälkeenpäin, kuinka mukava ja luonteva valokuvaaja meillä oli.

Potreteissa on ihanaa aitoutta ja tunnelmaa, ja niistä välittyy tosi kauniisti se hetki, jolloin ne otettiin. Myös ne extrakuvat potrettihetkestä oli tosi ilahduttavia 😀 juuri ne naurunpyrskähdykset ja rennot välitilanteet toivat kuvaukseen lisää eloa ja persoonallisuutta.
Oli ihana saada nekin mukaan!

Vielä kerran kiitos valtavan tärkeästä työstäsi ja siitä että tallensit meille näin rakkaat muistot näin upealla tavalla ❤️

Suosittelemme sinua ehdottomasti lämpimästi eteenpäin, toivottavasti mahdollisimman moni tuleva hääpari löytää sinut ikuistamaan heidänkin tärkeän päivänsä! "

Huhhuh.
Edelleen tulee kyynel silmäkulmaan, kun lukee tälläsen palautteen ❤️✨️

Ei ehkä tähän päivään juhlallisin kuva, m***a yks tän kesän lemppari. En oo ihan varma mikä tässä iskee - miljöö, tuo hä...
24/08/2025

Ei ehkä tähän päivään juhlallisin kuva, m***a yks tän kesän lemppari. En oo ihan varma mikä tässä iskee - miljöö, tuo hännänheilunta, mustavalkosuus, valo, liike, asetelma.
Ehkä se kokonaisuus, pieni hetki.

Kerran yks ihminen kuvaili miun kuvaustyyliä kutakuinkin näin
" Siun tyyli on sellanen, että kuka tahansa ois voinu ottaa sen kuvan, m***a sie oot ottanu sen just oikeessa hetkessä. "
Niinpä. Otin sen suurena kohteliaisuutena.
Sellasta mie haluun just kuvata, hetkiä joista paistaa arki, elämä, tunteet ja se sen hetkinen fiilis. Ei liikaa silottelua, kuvankäsittelyä, poseerauksia vaan ne ohikiitävät sekunnin sadasosat sieltä jostain väliköistä, millon unohetaan kameran olemassaolo ja napataan ne tärkeimmät muistot talteen.

Tästä hyvänä aasinsiltana siihen, että tänään tuli 5 kokonaista vuotta yrittäjänä ✨️
Voisin siis sanoa, että kyllä siitä meikäläisen tyylistä taitaa muutkin tykätä 😅
5 vuotta on nimittäin jo aika m***a. Montako tulossa, sitä ei tiiä kukaan m***a ainenkin kuudes pyörähtää käyntiin.
"Sen näkkee männessä" ois mummo sanonu. Hyvin sopii sanat tähänkin päivään.

Suurin mahollinen kiitos jälleen jokaiselle asiakkaalle, tukijalle ja positiivisen sanan välittäjälle - ilman teitä ei edelleenkään tätä yhen naisen yritystä olis olemassa 🧡

Ootko miettiny, minkalainen tunnelma ja kemia just teijän perheessä on?Toki tunteita ja hetkiä on laidasta laitaan, väli...
14/07/2025

Ootko miettiny, minkalainen tunnelma ja kemia just teijän perheessä on?
Toki tunteita ja hetkiä on laidasta laitaan, välillä jokaisen perheenjäsenen naama ärsyttää ja kinaa tulee niin aikuisten kuin lasten kesken.

Mut sit on ne toiset hetket, joita yleensä on huomattavasti enemmän - ne missä höpsötellään, pussaillaan ja kiehnätään kainalossa. Tai sit vaan pötkötellään yhessä sohvannurkassa.
Ne on niitä hetkiä, mitä kaipaa sitten joskus kun lapset on kasvanu - tai mitä hetkiä lapset muistelee, kun vanhempia ei enää ole.

Siks lähen aina suosittelemaan perhekuvausta koko gallerialla, jos toivot monenlaisia kuvia teijän perheestä - siinä ei tarvii valita tiettyä määrää kuvia vaan saatte kaikki isot ja pienet hetket; hupsuttelut, mummon vitriiniin menevät ja ne, joissa just teijän sen hetkinen elämä näkyy ✨️

Sesonki päällänsä ja kesän kalenteri alkaa täyttymään - heinäkuun 2 viimestä viikkoa (vk 30 & 31) lomailen perheen keske...
12/06/2025

Sesonki päällänsä ja kesän kalenteri alkaa täyttymään - heinäkuun 2 viimestä viikkoa (vk 30 & 31) lomailen perheen kesken joten niihin en ota mitään työjuttuja.
Arkipäiville mahtuu kuvauksia ( varsinkin jos ei oo tietty päivä hakusessa) ja jokunen viikonloppu on vielä tyhjänä.

Kysellä siis kannattaa jos minuu kameran taakse toivoo! 😊

Kuvat on viime alkukesältä, kun kuvattiin Tornatorille ( ) uusia otoksia kuvapankkiin 🌲
Tunnelma oli kuvauspäivänä hiton hyvä ja se kyllä omasta mielestä näkyy varsinaisissa kuvissakin 👌

Moni miettii läheisen hautajaisia suunnitellessa haluaako (varsinkaan tuntematonta) kuvaajaa paikalle? Kannattaako sella...
28/04/2025

Moni miettii läheisen hautajaisia suunnitellessa haluaako (varsinkaan tuntematonta) kuvaajaa paikalle? Kannattaako sellaseen laittaa euroja, kun fakta on se, että niihin ns. pakollisiinkin menoihin menee paljonkin rahaa (arkku, kukat, tarjottavat yms).
Tai ylipäätään tarviiko siitä hetkestä kuvia kun usein on silmät punasena, suru repii sydäntä ja olo on muutenkin huono. Onhan jäähyväisten jättäminen myös erittäin intiimi hetki - viimeinen tervehdys.

Jokainen toki päättää sen asian itsenäisesti omaisten kesken haluamallaan tavalla, m***a kuvaajana ja itsekin läheisiä hautaan saattaneena sitä lämpimästi suosittelen.

Miksi?
Siksi, että usein hautajaispäivä menee sumun keskellä - muistikuvat hälvenee mielestä nopeesti. Usein myöhemmin alkaa miettimään esimerkiksi mitä kukkia arkun päällä oli? Oliko se ja se paikalla? Mitä meillä olikaan tarjottavana? Mitä virsiä niissä yhissäkin hautajaisissa laulettiin?

Ja myös siksi, että ei se suru/sureminen taikaiskusta lopu siihen päivään, varsinkaan jos on menettänyt erittäin läheisen henkilön. Se tulee ja menee, välillä voimakkaampana, välillä ohittaa kuin ohimennen.
Kuvissa on se jännä voima, että niistä saa lohtua - myös niistä, missä näkee itsensä murtuneena. Ja noissa elämän hetkissä eritoten niistä.
Suuri suru kertoo suuresta rakkauden määrästä 💔

Ainii ja se kustannus?
Ammattilainen osaa poimia tyylilleen istuvasti ne ns. perinteiset hetket hyvin talteen (osaten esim. olla oikeessa paikassa oikeeseen aikaan, kunnioittaa tilaisuuden luonnetta olemisellaan, pukeutumisellaan ja liikkumisellaan) ja sen lisäksi luoda sekä tuoda kuviin just sen tilaisuuden tunnelman ja ne pienet hetket - ne joista voi sitten esim. muistutella mitä kukkia oli arkun päällä, minkalainen keli oli tuona päivänä. Kuka piti puheen muistotilaisuudessa tai miten lämpimältä halaus oikeessa hetkessä voikaan tuntua 🤍

Osoite

Savonlinna
57210

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Marianne Ahonen Photography :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Marianne Ahonen Photography :lle:

Jaa

Kategoria