Janica Karasti Photography

Janica Karasti Photography Valokuvaaja (VAT) (VEAT)

Kun haluat helpon ja rennon kuvauskokemuksen - laadusta tinkimättä. Valokuvausta roihuavalla liekillä!

Oikeus tulla kuulluksi ja nähdyksi. Tämä toive taideteoksessa eräällä kehitysvammaisten osastolla pysähdytti minut paika...
12/08/2025

Oikeus tulla kuulluksi ja nähdyksi. Tämä toive taideteoksessa eräällä kehitysvammaisten osastolla pysähdytti minut paikalleen viime viikolla ja otin siitä kuvankin. Olin juuri toteuttamassa yhtä lehtikuvausta ja tämä jysähti – sitä juuri tässä teen. Ajatus jäi pyörimään ja jalostumaan – ja siksi nyt tämä postaus.

Haluaisin hoksauttaa ehkä juuri sinulle, joka mietit, että voiko valokuviin tuoda kehitysvammaisen tai erityispiirteisen lapsen tai aikuisen: kuvaisin hänetkin mitä suurimmalla arvonannolla ja ilolla.

Vuosien varrella muutamia olen toteuttanutkin – m***a nyt ajatellen aivan liian vähän. Heitä ihania, arvokkaita, itsenään niin kauniita on enemmänkin, minä tiedän sen. M***a valokuvaajan asiakkaina he loistavat poissaolollaan.

Lapsuudenperheessäni olen saanut jakaa elämää kehitysvammaisen henkilön kanssa saman katon alla lähes koko 40 vuoden taipaleeni viime kesään saakka. Olen itsekin ihan diagnosoitu "nepsy" ja minulla on myös lapsi, joka kaikella rakkaudella on myös niin adhd, kuin joku voi vaan olla. Minulle siis jonkun toisen "epänormaali" on jo luonnostaan vain yksi versio normaalista.

Osaan siis kohdata erilaisia ihmisiä lämmöllä ja luontevasti. Mitään ei tarvitse hävetä, pelätä, nolostella tai olettaa, että minun työni ei onnistuisi jostakin syystä. En tuomitse, arvostele tai ajattele yhtään mitään muuta kuin sitä, että on ihana jälleen ikuistaa joku merkityksellinen ihminen – kuten me kaikki olemme. Varmoin ammattilaisen ottein osaan kyllä auttaa ihan jokaista onnistumaan kuvassa. Tulemaan sitä myöten kuulluksi ja nähdyksi.

Olisi ihanaa, jos näkisin siis kuvattavana erilaisia persoonia. Mitä lämpimimmin tervetuloa kameran eteen – juuri sellaisena kuin kukainenkin ollaan. ❤️

Kesän miljöökuvauskausi on taas aloitettu! Heinäkuun lomailen, m***a elokuulle ja juhannuksen jälkeiselle viikolle löyty...
12/06/2025

Kesän miljöökuvauskausi on taas aloitettu! Heinäkuun lomailen, m***a elokuulle ja juhannuksen jälkeiselle viikolle löytyy vielä joitakin aikoja niitä toivoville. Tässä rippikuvat, jotka toteutettiin maanantaina. Näin hevosihmisenä näitä oli enemmän kuin mielekästä toteuttaa... Upea nuori neito ja upeat tammat! Kiitos luottamuksesta! 🥰

Tasaisin väliajoin kysytään, että vieläkö täällä kuvaillaan!No todellakin kuvaillaan! Ehdin muutamat kuvaukset joka kuuk...
05/03/2025

Tasaisin väliajoin kysytään, että vieläkö täällä kuvaillaan!

No todellakin kuvaillaan! Ehdin muutamat kuvaukset joka kuukausi toteuttaa edelleen. Ja onkin ihanaa hypätä tänne "mukavuusalueelle" kuvausasiakkaiden pariin. Hirveästi en mainosta, koska mahdolliset kuvausajat tuntuvat menevän näinkin. Ei tarvitse myydä sitten ei-oota. Joten siksi somenkin pidän hiljaisena.

Viime aikoina teemoissa ovat olleet kovasti vaali- ja henkilöbrändikuvat. Mm. kansanedustaja Jessi Jokelainen kävi jälleen mun kameran edessä ja saatiin ihan timanttista jälkeä. Tässäpä mun lempiotos siitä setistä! 😍

🎅🏻 Hyvää joulua! Kiitos ihanille asiakkailleni kuluneesta vuodesta! 🎅🏻Meille kuuluu vauhdikasta ”lapsiperhearkea”, kun K...
21/12/2024

🎅🏻 Hyvää joulua! Kiitos ihanille asiakkailleni kuluneesta vuodesta! 🎅🏻

Meille kuuluu vauhdikasta ”lapsiperhearkea”, kun Keksi-pentu tuli kotiin sopivasti jouluksi.

Tervetuloa ensi vuonnakin kuviin, karvaiset ja karvattomat, yhdessä tai erikseen! Tammikuun puolivälistä eteenpäin taas kuvaillaan. ❤️

Valokuvausta Posiolla! 🥰Posiolaisille hoksautuksena, että koska olen paikkakunnalla yleensä kuukausittain, ovat myös mun...
01/08/2024

Valokuvausta Posiolla! 🥰

Posiolaisille hoksautuksena, että koska olen paikkakunnalla yleensä kuukausittain, ovat myös mun valokuvauspalvelut tällöin saatavilla ilman erillisiä matkakustannuksia – eli ihan samaan hintaan kuin Oulussa kävisit. Kannattaa siis ehdottomasti kysyä, jos mielessäsi on kuvaustarpeita. Saatanpa joskus tehdä extempore-reissun teidänkin aikataulujenne mukaan, jos sattuu sopivasti kalenteriin onnistumaan.

Ikuistan usein myös hautajaiskuvauksia Posiolla, yhteistyökumppaninani on Posion Hautauspalvelu.

Lisäksi esimerkiksi vuokramökkien kuvaukset onnistuvat ammattitaidolla. Minulta löytyy myös drone, joten ilmakuvat/videotkin onnistuu. Hyvillä kuvilla erotut ja myyt paremmin!

Tässä kuvassa kummityttöni, jonka yksivuotiskuvat toteutettiin vastikään. Posion keskustasta löytyy hauskoja lapsikuvausmiljöitä – puhumattakaan, jos lähtee vähän kauemmas! Kukkaset oman mummoni kukkapenkistä... Rakkaudella kasvatetut!

Anna-Kaisa ja Mikko. ❤️ Tämä pari kuvattiin kotipihallaan. Minulle tärkeintä on saada kuvaan niitä aitoja tunteita, siks...
29/07/2024

Anna-Kaisa ja Mikko. ❤️ Tämä pari kuvattiin kotipihallaan. Minulle tärkeintä on saada kuvaan niitä aitoja tunteita, siksi suosin paikkoina yleensä yksinkertaisempia miljöitä, jossa parilla on hyvä ja helppo olla. Kuvaustilanteeseen toivon kiireettömyyttä ja rauhaa, jotta voin ohjata parin luonnollisesti itsensä näköisiin, heidän keskinäistä kemiaansa ikuistaviin kuviin. Tästä syystä käymme aiemmin jo hyvän tutustumispalaverin, jossa kuvaustekniikkani ja tyylini tulee parille tutuksi ja puolestaan minulle pari läheiseksi – on ihan erilaista ikuistaa ihmisiä, jotka jo tuntee ja joihin on luonut siteen.

Olen niin kiitollinen, että kävin vuonna 2011 Lontoossa huippukuvaaja Jesh de Roxin Beloved-työpajasta oppeja, joilla pääsee pintaa syvemmälle. Se mullisti ajatteluni hääkuvista, vaikka sainkin syödä silloin kuukauden puuroa siitä ilosta, koska se maksoi minulle yli kuukausipalkkani verran...

Toivon, että hääkuvaan jäisi parille talteen joku niin tärkeä tunne, että kotiin kehystettynä se toisi voimaa niihin vaikeisiin päiviin, joita pitkiin liittoihin aina mahtuu. Muistuttamaan, että tästä tässä oli kysymys. Kiiltokuva kauniissa maisemassa on sekin hieno, m***a haen aina jotain syvempää. Siksi kuvien takana on usein pieniä tehtäviä ja ohjaan parin kommunikoimaan kuvausten aikana heille sopivilla tavoilla. Silloin kuvaan voi tarttua ajatus kuten "juuri tätä hän minussa arvostaa" tai "tällaisen elämän haluaisimme yhdessä viettää". Niissä on paljon enemmän lupausta kuin kauniissa hymyssä.

Välillä se on sitten sitä, että kuvauksissa itkevät kaikki, kuvaajaa myöten. M***a voi, kuinka ihanaa ja ikimuistoista se on. Arvokasta kerrassaan.

Olen sen tänä kesänä moneen otteeseen ääneen todennut, ja totean jälleen kerran. Ei ole mitään hienompaa kuin valokuvaajan työ. Todistaa rakkautta ja elämää sen kaikissa muodoissaan, olipa kyseessä hääkuvaukset, ristiäiset, hautajaiset tai lapsi/perhekuvaukset.

Kesän hääkuvasatoa vähän näytille yhden ihanan parin verran. 🥰
19/07/2024

Kesän hääkuvasatoa vähän näytille yhden ihanan parin verran. 🥰

Parasta kesässä? Kun ei tarvitse valita, että missä kuvaisi. Itse kun olen sellainen "more is more" -tyyppi, niin on kiv...
18/06/2024

Parasta kesässä? Kun ei tarvitse valita, että missä kuvaisi. Itse kun olen sellainen "more is more" -tyyppi, niin on kiva tehdä m***a erilaista settiä ja samalla asiakas saa kuvia pidemmäksi aikaa ja monenlaisiin tarpeisiin. Samalla kertaa onnistuu siis vaikka toimistolla, miljöössä kuin studiollakin, otamme vain aikaa hitusen enemmän.

Sain vastikään jälleen kuvata Candeo Consulting Kristiina Lampelaa, joka on ollut asiakkaanani jo vuosia. Onpa suhde toiminut toisinkin päin – kun olen tarvinnut tarkkanäköistä, ammattitaitoista ja viisasta työpsykologia niin olen käynyt vuorostani Kristiinan penkissä. Aivan huikea ammattitaito hänellä ja voin sanoa, että keskustelumme olivat yksi iso osatekijä, kun palauduin nopeasti palkkatöissä saadusta burn outista. Kristiinan kanssa käydyt johtamispohdiskelut saivat jättämään menneen taakse ja suuntaamaan kohti tulevaa vapautunein mielin. ❤️

Kristiinan sivut löydät www.candeo.fi

Ihanan Jennan kymmenvuotista uraa pappina juhlistettiin valokuvauksella! 🤩 Kuvia otettiin sekä tuomiokirkolla että studi...
06/06/2024

Ihanan Jennan kymmenvuotista uraa pappina juhlistettiin valokuvauksella! 🤩 Kuvia otettiin sekä tuomiokirkolla että studiolla. Oisko sullakin mielessä hyvä syy astua kameran eteen? Viikoille 29, 31 ja 32 on vielä kuvausaikoja jäljellä. 👌🏻

Kävin tuossa muutama viikko sitten kuvaamassa Tiia Parikalle uusia kuvia hänen tuoretta valmennusbisnestään varten. Mm. ...
29/05/2024

Kävin tuossa muutama viikko sitten kuvaamassa Tiia Parikalle uusia kuvia hänen tuoretta valmennusbisnestään varten. Mm. ihanista joogatunneistaan tunnettu Tiia on kouluttautunut myös Life Coach -valmentajaksi ja auttaa nyt ihmisiä etenemään kohti heidän haluamiaan tavoitteita etenkin elämän muutos- ja epätasapainotilanteissa.

Tiialla etsinnässä kesäksi pari valmennettavaa kesätarjouksella. Jos muutos kutkuttelee, niin otahan Tiiaan yhteyttä! ☺️Tiian löydät nimellä Tiiamente sekä täältä Facesta että Instagramista.

📸Nyt on aika varata kesän kuvaukset! Tänä kesänä kuvaan viikot 29, 30 ja 31. Eli heinäkuun loppupuoliskolla ja elokuun a...
21/05/2024

📸Nyt on aika varata kesän kuvaukset! Tänä kesänä kuvaan viikot 29, 30 ja 31. Eli heinäkuun loppupuoliskolla ja elokuun alussa olen "kesätöissä" kameran takana. Toukokuun aikana näille viikoille varatuille kuvauksille lisätään nopean varaajan etuna -10% alennus!

Esimerkiksi tämän oheisen perhekuvauksen hinnaksi jää silloin 292,5 euroa (norm. 325 €) – sisältää noin 1,5-2 tuntia kiireetöntä kuvausaikaa miljöössä ja/tai studiolla. Lopputuloksena saatte valita runsaasta määrästä koevedoksia 15 digitiedostoa, jotka toimitan teille käsiteltyinä ja vapain käyttöoikeuksin.

Kuvataan siis koko perhe yhdessä ja erikseen ihaniin, aikaa kestäviin potretteihin! 🥰

Varaukset sähköpostilla: [email protected]

Tuore asiakaspalaute: "Hienoa, että saimme sinut kuvaajaksi. Toimit niin luonnollisesti ja mukavasti, ohjaten tarpeen mu...
19/04/2024

Tuore asiakaspalaute: "Hienoa, että saimme sinut kuvaajaksi. Toimit niin luonnollisesti ja mukavasti, ohjaten tarpeen mukaan koko tilaisuuden ajan. Kuvat ovat upeita, kiitos paljon!"

Olen kuvaillut viime vuosina aika paljon siunaustilaisuuksia. Tykkään pysähtyä näihin hetkiin, vaikka aina ei silmät säily näissä itselläkään kuivana. Se rakkauden määrä, joka näissä on läsnä on pysäyttävää, koskettavaa ja lämmittävää. On kunnia saada ikuistaa se.

Osoite

Pikisaarentie 17
Oulu
90100

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Janica Karasti Photography :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa

Kategoria