04/09/2019
S**t happens! Joku on saattanut jo huomatakin, että meidän instagram-tili on ”poistettu”. 🙈 Tilanne lähti liikkeelle noin viikko sitten, jolloin löydettiin jokunen meiksi tekeytynyt instagram-tili, jotka olivat kopioineet kuvat, profiilikuvauksen, kuvatekstit, hashtagit ja jopa profiilikuvan. Näiden tilien nimetkin olivat lähestulkoon suoria kopioita, ehkä korkeintaan joku kirjain oli muutettu numeroksi tai erikoismerkki lisätty johonkin väliin.
Ei jääty katselemaan moista, joten tehtiin siltä istumalta instagramille tukipyyntö ja tilit hävisivätkin suht nopeasti. Pisteet installe. 👍 Tämän jälkeen tilanne meni vähän huvittavaksi, sillä saatiin heti perään ilmoitus, että ”käyttäjätilinne on poistettu käytöstä toiseksi tekeytymisen vuoksi...” Tehtiin tästä tukipyyntö ja jäätiin odottelemaan. Mitään ei tapahtunut, joten tehtiin pari tukipyyntöä lisää. Tätä jatkui muutamia päiviä, jonka jälkeen alettiin selvittämään, että voiko instagramille laittaa jotain muuta kautta viestiä. Ei muuten pystynyt, ainakaan kovin helposti. Onneksi löydettiin lopulta instan tukisivuilta joku vapaa kenttä, johon pystyi jopa kirjoittamaan ongelmasta. Laitettiin viestiä siis periaatteessa väärää kautta ja jäätiin odottelemaan vastausta. Suureksi yllätykseksi instagramilta jopa vastattiin! Vastauksessa tosin ohjattiin käyttämään juurikin tuota samaa tukisivua, jonka kautta asialle ei voi tehdä mitään. Kokeiltu on.
Tilanne näyttää siis vahvasti siltä, että vanhaa tiliä ei saa mitenkään takaisin tulille ja uuden tilin perustamiseen ei yksinkertaisesti riitä mielenkiinto. Tiliä rakennettiin vuosikausia ja oli ihana huomata, että niin moni otti sen omakseen. Kiitokset kaikille 14 000 seuraajalle siitä! 🙏Kuvausharrastukseen tällä ei ole vaikutusta eli kuvaustouhut ja -projektit jatkuvat taustalla kyllä ihan normaalisti, m***a uusia kuvia ei varmaan julkaista toistaiseksi missään. Ellei tuo tili herää henkiin, niin varmaan joskus myöhemmin kehitellään joku muu paikka mihin laittaa kuvia, esim. 500px tai Flickr. Onko kellään suosituksia? Ja tosiaan, jos löytyy joku vinkki tilanteen ratkaisemiseksi, niin laittakaa ihmeessä tietoa.
Päätä seinään hakkaavin terveisin,
Elisabet & Janne