20/06/2024
Huomenta päivää sinnekin! Mitä Juhannuksen viettosuunnitelmia sulla on? 🪷❣️🌱☘️🔥
(Pitkä texti joten aihealueet tässä:
• kirjasuositus
• kotisivuni jotka yhäkin ovat, ja tulevat varmaan aina olemaan jollakin tavoin "kesken", mut julkaisin siis ne nyt päivitysten jälkeen taas)
Mulla ei ole mitään tarkkoja suunnitelmia itselläni, mitä nyt toivon että nurmikon saisi leikattua maalla ja oikeasti rentouduttua lukemalla oikeasti jonkun kirjan - vaikkei se ois ees mitään sellaista välttämättä tärkeää tietoa sisältävää, vaan vaikka jotain niinkin kevyttä ja ainakin Amerikassa lähinnä populaarikulttuuriksi oikean kirjailijan sijaan tituleeratun kirjailijan kuin Stephen Kingin teos. Hän kuitenkin mielestäni taitaa hivenen harvinaista psykologista kauhua käsitellä, et monikaan ei edes miellä sitä juuri psykologiseksi. Koska on taitolaji luoda siten älyllistä kirjallista materiaalia että jos se ei ole lukijalle mieleen tai ei herätä ajatuksia - se helposti on VAIN mörköjä ja sitä keksittyä liskokauhua.. jota hänen (ellei ihan alkuaikojen tuotoksia oteta lukuun) nimenomaan ei luo. Vaan hän luo mielenmaisemia, joissa päähenkilön kerrotaan vaikkapa astuvan häntä liiaksi viehättävästä maalauksesta sisään. Taikka että hän alkaa syödä teosta tms.
M***a olisikohan se sittenkin enemmän metaforallinen ilmaisu, sillä eikö esimerkiksi obsessiivinen käytös usein olekin juuri halua vaikkapa nyt "syödä" kohteensa ellei omistamisen kokemus muutoin tunnu tarpeeksi kovalta jutulta?💯😂☕️🙈
No minä nyt en ole mikään psykoanalyysin asian tuntija, mut mulle hänen teokset eivät ole 15 vuoteen harvakseltaan kulutettuina (kuten esimerkiksi aivan hirveä teos nimeltä Naisen raivo, joka kertoo lähisuhdev*kivallan uhrin henkisen selviytymistarinan) ole tuottaneet pettymyksiä - siinä mielessä siis oikeastaan ainut "kioskityylin" kirjailija jonka teoksia olen enemmän lukenut kokematta olevani erehtynyt ostamaan Seiska- tyylisen lehdykäisen.
☆LUKUSUOSITUS:
Stephen King "Naisen raivo" on siis lukusuositukseni mikäli Victor Hugo ja Väinö Linna ovat jo liikaa läpi kahlattu, tai muutoin tekee mieli jotain uutta ja erilaista kokeilla.
Ja tosiaan! Tämä vielä:
♡KOTISIVUT😅🙈☕️😁❣️☘️☘️
• Suuri määrä infoa puuttuu yhä etenkin suomeksi mun kotisivuilta, ja m***a jouduin näkemään yllättäen (siis yllättäen siksi et luulin että tämmöiset asiat olisi pääosin jo ratkottu pohjan tarjoajien toimesta...) hivenen jopa vaivaa että sain noi mun kotisivut, eli tulevaisuudessa online- Studioni/officen, näkymään järkevästi myös mobiiliversiona...
Nykyään kun harvemmin tulee voitua itse koodiin koskea - ainakin WIX, tai siis wix.com ei suoraan sitä tarjoa... ja juuri koodaamisen kautta olen aikoinaan silloin 100 vuotta sitten opetellut kotisivuja toteuttamaan.
Ja yllättäen myös kk- maksut ovat vähintään 37€ / kk (ainakin mikäli haluat että sun domain löytyy siis Googlen haussa helposti+ haluat enemmän kuin osoitteen ja taustakuvan kertoaksesi hiukan siitä mitä teet tai kuka edes olet tai minkä alan ihminen.) Eli ihan sinisilmäinen ei kannata olla mikäli tarvitset kotisivut ja ajattelet ettei ne maksa mitään eikä tartte edes apua tai ulkopuolelta mahdollisesti suunnittelu+toteutusapua.
Kyllä kotisivut on nykyään osa minkäänlaista bisnestä, ja aika tärkeäkin sellainen. Mä oon tehnyt omia sivuja varmaan nyt vuoden aikana aina kun mahdollista eli en kovin usein... m***a etenkin jos sinulla on tarvetta saada aikaan itsellesi sivut niin olen tosiaan graafisen suunnittelun puolen töitä sekä tehnyt työnäni, että myös aikoinaan saanut työssäoppimisen kautta kouluttautua myös alalle.