31/05/2026
Vaakakuva instagramissa näyttää yhtä hyvältä kuin minihame minulla, tällaisella matala- ja tanakkajalkaisella.
Toisaalta, minihameella ei niin ole väliä, m***a vaakakuvalla ehdottomasti ja todellakin on väliä.
On niin paljon, mitä pystykuva ei pysty kertomaan ja kyllä toki, kääntäen sama juttu, eli vaakakuva missaa paljon sellaista, minkä vain pystykuva voi kertoa.
Kumpiakin siis tarvitaan, mikä nykysomen myötä on huono. Alkaako pystykuvien somesopivuus määrittää sitä, miten kuvamme sommittelemme ja asettelemme? Vähenevätkö vaakakuvat sen takia, että ne hukkuvat pystykuvien vyöryyn?
Jos näin on, on se tosi sääli. Onnekseni huomaan, että paljon aiempaa enemmän näen asioita vaakakuvana. Miksi, en ole varma.
M***a sen tiedän, että näiden kuvien, mitkä kuvasin valokuvaaja Marissa Tammisalon järjestämässä hääkuvausworkshopissa, oli vaakasuuntainen kuva ainoa vaihtoehto just näille hetkille.
Nämä eivät ole alkuperäisessä sommittelussaan, vaan survottu malliin, missä ne edes jollain tavoin pääsevät nähtäväksi täällä instassakin.
Kiitos vielä kerran ihastuttaville ihmisille, joita minulla oli kunnia kuvata. Sen lisäksi, että mahdollistitte ja toitte näkyviksi kuviksi nämä, mitä mielessäni oli, sen lisäksi annoitte palautetta, jota aarteenani kannan.
Kiitos, että piditte siitä, millainen kuvaajana ja kuvatessa ja ihmisenä olen. Arvostan, suunnattomasti ❤️
molsa (1. ja 4. ja 5. kuvassa)
(2. kuvassa)
(1. ja 4. kuvassa)
(2. kuvassa)
(3. kuvassa)young92