Bent Kamal Etman

Bent Kamal Etman can u tell me da truth?

18/07/2024

حبايبي ولاد اخواتي و صاحباتي اللي في ثانوية عامة🐣🐣🙏🏻عارفة ان النتيجة طلعت بس النتيجة دي مش محدد لأي حاجة في الدنيا و لسة الحياة قدامكم بالطول و العرض تقدرو تحققو فيها { ناجاحات كتييير اوي } ( اكبر و أبعد و أعلى بكتير من الثانوية العامة ) 🙏🏻 بقولكم الكلام ده لإنه حقيقة و مالقتش حد يعرفني الحقيقة دي لما كنت في ثانوية عامة🙏🏻اما بالنسبة لاخواتي و صاحباتي اللي عندهم عيال في ثانوي خصوصا ( ولاد بلدي المصريين)🙏🏻الثانوية العامة (( سنة زي اي سنة دراسية )) مش مقياس لأي حاجة خالص قولوها للعيال و احضنوهم كتير و طبطبو عليهم و خليهم ياخدو كورسات في كل المجالات اللي بيحبوها و مهتمين يعرفو عنها☮️💟مفيش حاجة مستاهلة تكسرو ولادكم🙏🏻النتيجة دي مالهاش اي معنى ولا ليها اي علاقة بتحديد مصير ولادكم ولا ليها اي علاقة بالنجاح في حياتهم اللي جاية🙏🏻 افرحو بولادكم لإنهم كللهم يستحقو الفرحة ♥️♥️♥️♥️♥️الف الف مبروك حبايبي انتو الأمل و المستقبل يا عيال افرحووووو🐣🎉🥳🐣🎉 🥳

الصورة دي شدتني شوية و لقيت نفسي كل شوية ارجع أتأمل أميتاب باتشان فيها و افتكر بابا الله يرحمه ماعرفش ليه؟؟؟ ولا ايه الش...
13/07/2024

الصورة دي شدتني شوية و لقيت نفسي كل شوية ارجع أتأمل أميتاب باتشان فيها و افتكر بابا الله يرحمه ماعرفش ليه؟؟؟ ولا ايه الشبه؟؟؟ لكن بعد شوية اكتشفت ان الشبه مش شرط دايما يكون في الشكل او الستايل او الدقن او الشعر الشبه في الكاريزما و الحضور 😭😭♥️بابا الله يرحمه كان عنده حضور و كاريزما مش طبيعية و اما يبقى في اي مكان او اي صورة تلاقيه من شدة الكاريزما الطاغية و كإنه هو لوحده الموجود في المكان او في الصورة دي 😭♥️الله يرحمك و يجعلك في الفردوس الاعلى من الجنة يارب و يجمعني بيك في الجنة

اكتشفت إني بجد غبية و مش بعرف اعبر عن حبي وامتناني بشكل صريح للناس اللي انا بحبهم و الناس الطيبين اللي في حياتي و اللي ح...
11/07/2024

اكتشفت إني بجد غبية و مش بعرف اعبر عن حبي وامتناني بشكل صريح للناس اللي انا بحبهم و الناس الطيبين اللي في حياتي و اللي حقيقي عمري ما شوفت منهم غير كللل خير و حب ♥️انا بجد آسفة اني اتأخرت كتير اني أقولكم الكلام يمكن انا ماتعودتش اعبر عن مشاعري لكن والله بحبكم اوي♥️و ليكم غلاوة في قلبي غير اي حد♥️و عمري ما هنسى انه في عز ما كان الكل بيلطش فيا انتو عمركم ما شاركتو في ده بالعكس كنتو في منتهى اللطف و الطيبة و الحنية معايا دايما و كنت حقيقي بحس في وجودكم بمنتهى الأمان و فعلا اي وقت كنتو بتبقو معايا فيه ماحدش كان يقدر يقربلي طول مانتو حاضرين♥️و بجد يمكن انا ماقدرتش أشكركم قبل كدة لإن كلمة شكرا مش كفاية ابدا و للأسف انا فعلا مش لاقية كلمة اكبر منها

a wise man once said☺️
09/07/2024

a wise man once said☺️

07/07/2024

ربي إني مقصرة فإهديني و ردني إليك مردا جميلا

06/07/2024

استحملوني شوية معلش لإني طول مانا تعبانة بفضل ماسكة الموبايل يمكن يشغلني عن العيا ف افتكر حاجات و احاول انسى حاجات🤕سامحوني انه مفيش اي طاقة ايجابية عندي دلوقتي رغم اني بحاول..عارفة طاقة الصراحة المطلقة ممكن تدايق ناس كتير لكن دي انا🙏🏻🙏🏻فتقدرو تعملولي بلوك ساعات بتكون فكرة ممتازة

06/07/2024

من زمان اوي و في كلام مش عارفة اقوله ازاي..و كنت بكتفي اني بحاول اجمع اللي نفسي اقوله كله قدام الكعبة و بس🕋 🙏🏻لإن ماحدش مؤذي بيشوف نفسه مؤذي ولا حد بيسرق بيشوف نفسه بيسرق ولا حد بيحسد بيشوف نفسه بيحسد ولا حد بيحب الغيبة و النميمة و تشويه صورة حد بيشوف نفسه كدة ولا حد من بتوع الدجل و الشعوذة بيشوف نفسه كدة🤷🏻‍♀️بلاحظ انكم بالعكس بتشوفو نفسكم فلة🤷🏻‍♀️( رغم ان الناس الطيبين الطبيعيين الفلة بجد دول بس اللي بيشكو في نفسهم و دايما مش راضيين عن نفسهم و بيحاولو يبقو احسن واحسن حتى مع اللي آذوهم )🤕😪لكن الحقيقة ان سواء اعترفتو او لا فربنا عارف كل اللي عملتوه كويس و متسجل🕋 لكن رجاءي للمستقبل مش للماضي🙏🏻🙏🏻ابوس ايديكم سواء كنت لسة عايشة او ميتة بلاش تعملو اللي بتعملوه دايما مع ولادي و جوزي🙏🏻حاولو تكونو كويسين معاهم معلش عشان ربنا🙏🏻بلاش تتكلمو عليهم من ضهرهم🙏🏻بلاش تفترو عليهم🙏🏻بلاش تفضلو تحاولو تشوهو صورتهم او تطلعو فيهم القطط الفاطسة( ده مش هيعليكم ولا هيفيدكم والله)🙏🏻بلاش تدوخوهم و تسرقو حاجتهم و تقهروهم عليها🙏🏻بلاش تستغلو طيبتهم🙏🏻بلاش تضحكو عليهم و تستعبطوهم🙏🏻بلاش شغل الدجل و السحر و الشعوذة و كفاية الذنب الكبير اللي انتو شايلينو فيا و ده ذنب لو تعلمون عظيم 🙏🏻بلاش تحسدوهم و تستكرو عليهم اي نعمة لإن ماحدش عارف النعم الظاهرة بيكون باطنها ايه من اختبارات و إبتلاءات🙏🏻بلاش تخدعوهم 🙏🏻بلاش تبقو بوشين معاهم( البعد احسن) 🙏🏻اذا مش قادرين تنفعوهم بحاجة حلوة بلاش الأذية🙏🏻🙏🏻هكون ممتنة ليكم جداااا اذا رحمتو ولادي و جوزي و كفِّيتو أذاكم عنهم 🙏🏻وانا من ناحيتي بحاول افضل باعداهم قدر الإمكان لكن اتمنى لو لا قدر الله و اضطرتهم الظروف يتعاملو معاكم يا ملايكة☺️🙏🏻فياريت تكونو ملائكة فعلا من فضلكم🙏🏻🙏🏻🙏🏻

04/07/2024

و اهجرهم هجراً جميلاً ✈️🚗🕋 لما اي حد يزعلك دي حاجة لكن لما يزعلك اللي من دمك فدي حاجة مختلف تماما 💯 لإنه بإختصار اذا اللي زعلك حد عادي مش من دمك بتقدر تنساه مهما كان قدر صدمتك فيه لكن بتقدر تطلعه برة حياتك تماما و تكتب نقطة . و تقفل صفحته و الكتاب كله📕🗑️لكن لما يكون من دمك و صدمك بقسوته/ كدبه/ جبروته …الخ من الحاجات الي بتبقى زي سكينة في صدرك بتكون لا قادر تسامحه ولا قادر تكرهه ولا قادر حتى تبطل تحبه و بتفضل في دايرة من التغافل و التناسي و الرجاء انه يمكن يبقى احسن ثم ترجع ريما لعادتها القديمة و يفكرك بنفسه بكلللل أفعاله و الصدمات اللي بتحاول تنساها منهو تكتشف بس متأخر اوي اوي انه مفيش فايدة و انه هيفضل يدبحك و تتناسى و يإذيك و تتغافل❤️‍🩹الدايرة دي حلها الوحيد البعد( و اهجرهم هجراً جميلاً) …لا لقطع الأرحام❤️‍🩹ضمدو الجراح بالهجر الجميل و ليس القطيعة

i’m in love with this quote☮️💟👉🏻when we get what we want🙏🏻thats god’s direction🙏🏻but when we don’t get what we want🙏🏻tha...
28/06/2024

i’m in love with this quote☮️💟👉🏻when we get what we want🙏🏻thats god’s direction🙏🏻but when we don’t get what we want🙏🏻thats god’s protection 🕊️لما ناخد اللي احنا عايزينه🙏🏻دي مشيءة او توجيه ربنا 🙏🏻لكن لما ماناخدش اللي احنا عايزينه🙏🏻دي حماية ربنا🕊️

21/06/2024

شكرا لكل الناس الجميلة اللي ردت غيبتنا واللي عمرها ما طمعت ولا بصت للي في ايد غيرها واللي عمرها ما حسدت حد واللي مستحيل تإذي حد واللي بتحب الخير لغيرها واللي تتوجع لوجع غيرها 🙏🏻شكرا للناس الحقيقية اللي مايتعرفش تمثل ولا تتلون ولا تكذب ولا تقبل علينا كلمة وحشة🙏🏻انتو اغلى الناس بجد و ياريت ربنا يكتر من أمثالكم و يبعدنا عمن سواكم

15/06/2024

اللهم لا تقربنا ولا تقرب إلينا إلا الطيبين الصالحين المحبين من عبادك و قنا و اصرف عنا من سواهم يا إرحم الراحمين

{ليس كل ما يلمع ذهبا} و ( لا تحكم على الكتاب من عنوانه) 🙏🏻عارفين يعني ايه حسد؟ يعني كإنك بتقولي لربنا انا معترضة على تقس...
09/06/2024

{ليس كل ما يلمع ذهبا} و ( لا تحكم على الكتاب من عنوانه) 🙏🏻عارفين يعني ايه حسد؟ يعني كإنك بتقولي لربنا انا معترضة على تقسيمتك و معترضة على حكمتك و إرادتك و العياذ بالله . هتقولي لا انا مستحيل اقول لربنا كدة🤷🏻‍♀️هقولك لا دا انتي بتعمليها فعلا مش مجرد كلام 🤦🏻‍♀️بتحسدي غيرك و تصيبيها بالعين و تدمري حياتها و تشقلبيها بدون شفقة لمجرد انه ربنا ليه حكمة في توزيع الارزاق و حضرتك معترضة عليها🤷🏻‍♀️ده الرسول صلى الله عليه وسلم قالها🤷🏻‍♀️علام يقتل أحدكم أخاه🤷🏻‍♀️ والله مابتكسبو حاجة لما تحسدو غيركم بالعكس بتاخدو ذنوب كتير و حياتكم بتبقى أسوأ و أسوأ لإن ده عدل ربنا جزاءاً على حسدكم و اعتراضكم على تقسيمة ربنا و حكمته اللي مش هندركها بمخنا الصغير 🙏🏻الحل🙏🏻ارجوكم بالله عليكم ابقى قولو ( بسم الله + ماشاءالله + اللهم بارك + الحمدلله) من قلوبكم و اعرفو انه الإسلام = يعني التسليم و الرضاااا بقضاء الله و توزيعه للأرزاق و ان { ليس كل ما يلمع ذهبا}

Address

Alexandria

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Bent Kamal Etman posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share

Category