Anders Trærup Fotografi

Anders Trærup Fotografi Få skabt billeder med øje for detaljer, kvalitet og enkelthed så din virksomhed fremstår professionelt. Du får et udtryk, der gør indtryk!

Professionel faguddannet reklame- og portrætfotograf med fokus rettet på erhvervs- og portrætfotografering. Desuden har jeg en stor erfaring med reportage- og pressebilleder, og så tilbyder jeg også bryllupsfotografering.

FRAVALGT 🫣I den nyeste udgave af Journalisten er jeg med i serien Fravalgt. 🤗En serie, hvor fotografer fortæller om de b...
27/03/2026

FRAVALGT 🫣

I den nyeste udgave af Journalisten er jeg med i serien Fravalgt. 🤗

En serie, hvor fotografer fortæller om de billeder, der ikke blev valgt, selvom de måske netop var dem, man selv havde størst fidus til.

For bag hvert publiceret billede ligger der altid en række valg.

Og mindst lige så mange fravalg.

Det her var mit.

En erhvervsmand placeret i et stramt, arkitektonisk setup med skarpe linjer, hårdt lys og masser af grafisk kant.

Alt spillede. Synes jeg!

Det gjorde det så ikke. ☝🏻

Billedet blev vurderet til at være for grafisk. Måske lidt for “Børsen” og lidt for lidt Vestjylland. 😅
“Det blev simpelthen for vildt,” som jeg fik sagt.

Bankens grafiske opsætning gjorde også, at der skulle indsættes tekst i billedet, og dér fungerede det ikke optimalt.
I stedet blev der valgt en mere klassisk løsning.

Fair nok. Det er en del af gamet.

Men det ændrer ikke på, at det her stadig er et af de billeder, jeg selv er meget tilfreds med. 🙌

Og måske er det i virkeligheden meget sigende:
At nogle af de billeder, vi tror mest på, ikke altid er dem, der ender med at blive brugt.

Heldigvis findes der en serie til den slags. Tak for det til Dansk Journalistforbund - Medier & Kommunikation 🙏🏻

Hvad tænker I? 🤷🏻‍♂️
For grafisk, for meget eller lige præcis dér, hvor det bliver interessant? 📸

Gymnaster i aktion. Fotograf på arbejde. Og en assistent, der styrede hele showet 📸🤸🏻‍♀️“Far… der! Nej, den anden vej! H...
23/03/2026

Gymnaster i aktion. Fotograf på arbejde. Og en assistent, der styrede hele showet 📸🤸🏻‍♀️

“Far… der! Nej, den anden vej! Ham der! Nej nej – HAM der hænger i luften!!” SKYD📸😅

Motiverne stod nærmest i kø til den årlige gymnastikopvisning i MGU i lørdags, og det samme gjorde instruktionerne fra den kreative instruktør ved min side. 👧🏼

“Heldigvis” klarede jeg det meste uden min faste assistent Vilma… men hun nåede selvfølgelig lige at kigge forbi og sikre kvaliteten 😉

Hold nu op, hvor har vi nogle seje gymnaster i Mejrup 👏🏻🙏🏻

𝗘𝗡𝗗𝗘𝗟𝗜𝗚 🙌I går besøgte jeg Feriemessen i Herning, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg var ret spændt.Sidste år arbejdede...
21/02/2026

𝗘𝗡𝗗𝗘𝗟𝗜𝗚 🙌

I går besøgte jeg Feriemessen i Herning, og jeg skal ærligt indrømme, at jeg var ret spændt.

Sidste år arbejdede jeg intenst på et stort fotoprojekt sammen med Destination Limfjorden og Struer Kommune. Mange timer i al slags lys og vejr. Mange lokationer. Mange øjeblikke.

Og i går stod jeg så med lidt af resultaterne i hænderne. 🙏🏻

Magasin Limfjorden og Struer Guiden er nu trykt, og størstedelen af billederne har været igennem mit kamera. 📸

Det føltes næsten som juleaften.🎅🏻🎁

Der er bare noget helt særligt over tryksager. At mærke papiret. Se farverne. Bladre igennem noget, der begyndte som en idé og nu lever sit eget liv.

I en digital tid kan print stadig noget helt særligt.

Jeg glæder mig til det næste, vi skal skabe sammen, og til at fortsætte arbejdet med at fortælle de visuelle historier, der sætter vores område på landkortet.

God weekend 👍🏻

De lange rør, huen, handsker og hele molevitten var fundet frem her til formiddag, hvor jeg var med  Jysk Energi på tran...
21/01/2026

De lange rør, huen, handsker og hele molevitten var fundet frem her til formiddag, hvor jeg var med Jysk Energi på transformerstationen i Idom. ❄️🥶📸

Der sker virkelig ting og sager derude 🙌

Som jeg skrev i mit sidste opslag, er 2026 startet med fuld fart, og der bliver produceret massevis af billeder til erhvervslivet. I går dækkede jeg bl.a. ErhvervsForum Holstebros årlige nytårskur, og i morgen står den på de sidste fotograferinger til Struer Guiden, som meget snart går i trykken. Den bliver så fin 👏🏻

Sidste uge var åbenbart den helt store portrætuge, hvor 55 rare personer fik lavet et nyt erhvervsportræt. Derudover var der opgave på Måbjergværket, portrætter til Struer Guiden, reportage til en reception og sidst med ikke mindst, en opgave for Ældre Sagen, som jeg dog endnu ikke er blevet medlem af 🫣

Klik klik her fra redigeringsrummet! 📸

I sne og slud skal Fotoyotaen stadig ud... 🏎️❄️2026 er allerede godt i gang, og jeg glæder mig til endnu et år med kamer...
07/01/2026

I sne og slud skal Fotoyotaen stadig ud... 🏎️❄️

2026 er allerede godt i gang, og jeg glæder mig til endnu et år med kameraet i hånden og masser af spændende opgaver 📸

Det bliver vildt 🤗

Klik klik 👍

TV2's julekalender "Valdes Jul" ruller derudad lige i tiden, og jeg skal da lige love for, at samlekortene er det helt s...
08/12/2025

TV2's julekalender "Valdes Jul" ruller derudad lige i tiden, og jeg skal da lige love for, at samlekortene er det helt store samtaleemne igen i år.

I lørdags blev det særlige samlekort, Tala-kortet, uddelt i Fætter BR, Føtes og Bilka. Mine egne børn var selvfølgelig også klar som små ninjaer ved åbningstid for at sikre sig et eksemplar. 🥷🏻

Men hvad de færreste ved er, at jeg faktisk ligger inde med et kort, der er meget mere værd end samtlige Valde-kort: "Anders Trærup kortet" 😃

Ja, faktisk er det i så høj kurs i både Struer og Holstebro, at jeg har været nødt til at trykke en ekstra omgang, simpelthen for at mætte markedet og undgå sortbørspriser på Den Blå Avis.

Derfor kan mit eksklusive "samlekort" frit afhentes på matriklen i Mejrup helt frem til jul, og det er uden beregning, så længe I lover ikke at sælge det videre til overpris.👍

Først til mølle, og pas på, der kan være kø ved døren! 📸🎅🏻✨

God dag 😘

Så har Jeanette Lund Kommunikation og jeg igen været på eventyr rundt på Mors for at besøge en række spændende og herlig...
16/09/2025

Så har Jeanette Lund Kommunikation og jeg igen været på eventyr rundt på Mors for at besøge en række spændende og herligt snakkesalige morsingboer i forbindelse med Ø-Magasinet.

Som traditionen byder, har vi ikke kun lavet journalistisk benarbejde – vi har også dokumenteret det hele med vores uundgåelige backstagefotos. Hvem ved, måske samler vi det hele i en bog en dag: "Øjeblikke vi (måske) skulle have slettet". 😅

Nu går vi i gang med næste fase sammen med grafikeren Malene: At få skrevet artiklerne, udvalgt de helt rigtige billeder (det bliver ikke let…), og få sat hele herligheden op i magasinformat.

Hvis alt går efter planen, lander Ø-Magasinet i uge 43.

God dag 📸

Nogle gange er man heldig at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt 👌🏻Det må man sige, at jeg var i går aftes...
14/09/2025

Nogle gange er man heldig at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt 👌🏻

Det må man sige, at jeg var i går aftes, da jeg netop var kørt over Sallingsundbroen og var på vej til Sillerslev Havn på en fotooptagelse. 📸

Her så jeg et syn, der kun var der et ganske øjeblik.

Fotoyotaen blev kastet ind til siden, og jeg nåede lige akkurat at hive kameraet frem og forevige øjeblikket, inden det hele var væk igen 😉

God søndag 🌈

KLIK KLIK 📸KUNNE I HØRE DET ???  Det var lyden fra mit kamera i lørdags, da 5000 løbere deltog i årets Run to the Beat a...
10/09/2025

KLIK KLIK 📸

KUNNE I HØRE DET ???

Det var lyden fra mit kamera i lørdags, da 5000 løbere deltog i årets Run to the Beat arrangement i .

Sikke en fest 👏🏻 Waauuuv 🤗

Som det plejer foregik det på cykel for mit vedkommende, og hvor var det skønt at komme rundt i byen og se så mange glade mennesker på en gang.

Kan du finde dig selv? 😉

👀 STATISTER SØGES 👀 I forbindelse med en større fotoopgave for Destination Limfjorden og Struer Kommune, som skal have o...
18/07/2025

👀 STATISTER SØGES 👀

I forbindelse med en større fotoopgave for Destination Limfjorden og Struer Kommune, som skal have opdateret deres billedebank, søger vi nogle statister til specifikke optagelser, hvor der skal laves billeder af vores fantastiske destination. 📸

Vi søger primært par og børnefamilier, men alle henvendelser tages imod med åbne arme 🤗

I første omgang søger vi følgende:

- Et par på 40 + til vandre + cykeltur i Struer (Egne cykler skal medbringes)

- Et par på 40+ til billeder ved et shelter samt vandring omkring lagunen på Mors. (Hvis man har kendskab til en shelter ved Limfjorden i Struer, så hører jeg også gerne fra jer)

- Et børnefamilie til billeder ved Oddesund Tårnet samt vandring ved vandet.

- En familie med en Autocamper (Struer omegn).

Derudover søger jeg også familier som vil med en tur i skoven (Klosterheden), på diverse legepladser i Struer Kommune, strandliv på Thyholm / Jegindø / Venø og andre aktiviteter på vandet.

Hvis du er interesseret eller kender nogen som gerne vil hjælpe, så tøv ikke med at tage kontakt ☎️

Skriv i kommentarfeltet her eller på følgende mail: [email protected]

Jeg vender tilbage med svar til alle og uddyber samtidig opgaven samt vores specifikke ønsker.👍

Der vil være en "tak for hjælpen" gave til de deltagende statister. 👏🏻

Alle fotooptagelser skal helst foregå i august måned.

På forhånd tak og forsat god sommer. ☀️

Mejrup er bare en super by at bo i 👍I går blev byfesten skudt i gang med det årlige farveløb, og det var en kæmpe fornøj...
04/06/2025

Mejrup er bare en super by at bo i 👍

I går blev byfesten skudt i gang med det årlige farveløb, og det var en kæmpe fornøjelse at se over 800 glade deltagere gå amok på samme tid 💪🏻🔴🟡🟠🟢🔵🟣🟤⚫️⚪️👏🏻🏃🏻‍♀️‍➡️🏃🏻‍➡️

Klik klik 📸

Adresse

Fælledvej 17
Struer
7600

Telefon

+4561789321

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Anders Trærup Fotografi sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til Anders Trærup Fotografi:

Del

Type