07/04/2026
Det er sjældent at jeg viser mit arbejde frem her på siden - det er jo aldrig mig, der er afsenderen og derfor er jeg altid lidt bekymret for, at det hele bare bliver for mudret, hvis jeg bare klasker alt muligt op.
Den her har været længe undervejs - første møde var maj sidste år og de første billeder blev skudt en meget tidlig morgen i juni.
Videoen har tre modtagergrupper og det er mere end jeg plejer at anbefale - jo flere du vil gøre en video relevant for, jo færre ender du med at ramme. Ofte så bliver det et pragmatisk forsøg pga. budget og andre constraints, men i det her tilfælde, der syntes jeg faktisk, at vi er kommet rigtigt langt. Målgrupperne er potentielle pårørende, lokalmiljøet i Nysted og kommende medarbejdere.
Det har været en meget kollaborativ proces, hvor vi har idegenereret sammen, sat en retning og har samlet input på det stykke prosa, som manus jo er. Derefter har vi skåret og snittet til, at det hele passede med optagelserne og slutresultatet er en video, der 100% afspejler det indtryk, som jeg selv har fået af Kysten. Det er virkeligt et særligt sted med varme, nærvær, tryghed og trivse. Det var en fornøjelse!