01/08/2025
I går skrev jeg, at et bryllup er en samling øjeblikke som en fotograf gør evige. Og det mener jeg også i dag. ;)
Når jeg går rundt blandt gæsterne og er en "flue på væggen" skyder jeg netop en masse øjeblikke som er helt naturlige, og som er både autentiske og fuldstændig ærlige. De billeder er dejlige at have til albummet fra den store dag.
Men så er der portrættene. De "opstillede" billeder.
Når jeg har formøde med parrene, så taler vi en del om hvilken stil de gerne vil have og rigtig mange siger, at de helst vil have naturlige og ikke opstillede billeder. Det taler vi så lidt om, for samtidig har de jo også tit set nogle billeder i min portfolie de rigtig godt kan lide, og som de gerne vil have vi lader os inspirere af. Så efter min mening skal det ene ikke udelukke det andet.
Mange føler sig akavede foran et kamera, men det er jo her min erfaring kommer ind i billedet. Det er min største opgave - næst efter at få de gode skud i kassen, selvfølgelig - at få jer til at føle jer godt tilpas foran kameraet. At sikre, at vi får et stort udvalg af billeder, af den type, som netop I gerne vil have. Oftest:
- Nogle smukke, hvor I tager jer ud på bedst mulige måde
- Nogle traditionelle, fordi jeres forældre og bedsteforældre helt sikkert gerne vil have et traditionelt portræt af jer
- Nogle familiebilleder - fordi det bare er fedt at have, fordi der er så sjældent alle er samlet, og
- Nogle flotte, sjove og fjollede billeder med vennegrupperne
Og har I andre ønsker, så er det bare at sige til!
Her kan I se et par eksempler på billeder med vennerne fra Lotte og Sunes skønne bryllup fra foråret. :)