01/05/2026
Pressefotografforbundet ønsker alle en glædelig 1. Maj ✨✊🏻✨
Dagen i dag skal markere, at vi er et forbund, der kæmper for professionelle fotojournalister, pressefotografer og visuelle storytellers arbejdsforhold.
Vi kæmper for, at troværdigt visuelt materiale ikke erstattes af AI- generede billeder i medierne.
Vi kæmper for, at der gives ordentlig betaling for ordentligt arbejde.
Vi kæmper for de mange freelancere, der ikke mødes med forståelse i systemer der halter bagefter i erkendelsen af nye arbejdsformer
Vi kæmper for fortsat at holde os relevante i en omskiftelig verden, hvor faget flytter sig og hvor vi flytter med.
Danske fotografer har en høj stjerne både herhjemme og ude i verden. Vi er kendt for vores unikke kollegiale fællesskab, vores høje etiske standarder og ikke mindst for fremragende visuelt arbejde.
Det er værd at glæde sig over og det er værd at kæmpe for nu og i fremtiden.
Glædelig 1. Maj ✨📸📽️📹🤳✨