14/01/2025
VI SØGER FORTSAT INVESTORER ELLER SPONSORER - og om 16 dage lukker købsvinduet - LÆS MED HER (og del meget gerne):
Godaften derude ✨
Måske læste I vores opslag / pressemeddelelse i oktober 2024, hvor vi skrev om muligheden for at starte ‘Det store projekt’ i en mindre udgave?
Vi annoncerede, at vi er på udkig efter sponsorer / investorer til at købe vores nabo, feriecentret Oasen.
For at kunne fortsætte på bæredygtig vis (menneskeligt og økonomisk) med alle vores aktiviteter og fortsat producere events og indhold af høj kvalitet – ja, gøre endnu mere for både børn, sangstuderende og voksne – har vi brug for et lidt større ‘hjem’ / ramme at operere fra.
Vi har de sidste 8 måneder været i dialog med vores nabo, Oasen, og forsøgt at finde filantroper eller investorer til at hjælpe os med at købe stedet. Det er ikke lykkedes endnu, selvom alle synes, det er et godt og vigtigt projekt, og det vindue, Oasens ejere har givet os, udløber 1. februar.
Vi skal finde 5-7 mio. kroner. Hvis vi låner i en bank / kreditforening, vil det desværre blive over meget kort tid og til så høj en rente, at der ikke vil blive plads eller råd til al den gode musik og kultur, vi kunne tænke os at tilbyde.
En privat investor kan regne med et beskedent afkast, og vi er naturligvis på udkig efter langvarige lån.
- eller donationer!
Er der mon nogen her, der kunne tænke sig at høre mere om muligheden for at investere eller donere? Eller kender nogen, som måske kunne? Så skriv meget gerne til Mike eller Lise på [email protected]. Tusind tak.
Og hvad går det hele så ud på?
Planen er ikke at låne OS pengene, men at der etableres en fond til at købe Oasen, som sikrer projektet langt ud i fremtiden. Et kulturelt kraftcenter, hvis drift er sikret af B&B-virksomhed i højsæsonen. Vi byder ind med vores mark, og på sigt permahave, samt alt, hvad vi hidtil har etableret og fundraised til (bl.a. P-plads, sø, amfiteater). Og vores tid og ledelse. Planen er at omdanne den lille sportshal til et ‘black box’-teater, og i skuldersæsonerne og i lavsæsonen er intentionen bl.a. at udvikle stedet med kunst-, kultur- og naturkurser og -ophold, forestillinger / festivaler inden for opera, klassisk musik, teater, jazz samt at realisere Det Store Projekts mangeårige planer om et kulturakademi for børn & unge.
---
Her er pressemeddelelsen fra okt. '24:
SØHOLM OG OASEN HAR EN PLAN – investorer / sponsorer søges!
SØHOLM har siden 2021 haft kommunal tilladelse til at realisere ‘Det Store Projekt’:
SØHOLM Kulturelt Kraftcenter, Koncerthus og Permahave (se hjemmesiden under Det Store Projekt – find link i bio). Pga. kritisk sygdom stod denne proces stille i nogle år. Tidligere på året genoptog SØHOLM processen og overvejelserne om projektet og dets fremtid. Det stod klart at en MINDRE og lidt anderledes version kunne være en alternativ vej frem.
En samtale med OASEN førte til ideen om, at den mindre udgave af SØHOLM ville kunne realiseres, hvis de to matrikler slås sammen – hvis SØHOLM køber OASEN.
OASEN er ikke officielt til salg. Men de næste par måneder afsøges muligheden for at SØHOLM kan købe stedet. Hertil skal der findes investorer.
De to parter har underskrevet en hensigtserklæring med en deadline, som dog ikke ændrer på OASENs bookinger eller intentionen om at drive det hyggeligste feriecenter i Danmark. Det er business as usual!
Finder SØHOLM pengene inden deadline, er det meningen, at der fortsættes med B&B og lejrskoler som hidtil – dog med en ny kulturprofil. I skuldersæsonerne og i lavsæsonen er intentionen bl.a. at udvikle stedet med kunst-, kultur- og naturkurser og -ophold, forestillinger / festivaler inden for opera, klassisk musik, teater, jazz samt at realisere Det Store Projekts mangeårige planer om et kulturakademi for børn & unge.
SØHOLMS Permakulturhave skal til at realiseres og sammen med færdiggørelse af det udendørs amfiteater og den allerede anlagte parkeringsplads, giver det mere end god mening at fjerne skellet og slå de to matrikler sammen til et SØHOLM 2.0.
SØHOLM søger som nævnt interesserede investorer / sponsorer – og OASEN fortsætter ufortrødent.
Er man interesseret i at hjælpe Mike og Lise, eller at høre mere, kan man skrive på [email protected]
Tak fordi I læste med. Vi håber at høre fra jer.
Dronefoto af de to matrikler set sammen af Kaj LERGAARD.COM