Fotograf Mette Ovgaard

Fotograf Mette Ovgaard Jeg er fotograf med særligt fokus på at skabe portrætter, der passer til dig eller din virksomhed Jeg håber, at du har lyst til at connecte:)

Du er altid velkommen til at ringe eller skrive til mig, og ellers finder du mig også på Instagram mette_ovgaard eller på LinkedIn, hvor jeg dagligt opdaterer min profil.

Sikken en fantastisk fin fest i Saxogade med royalt besøg af H. M. Dronning Mary✨Saxogade og  fejrer 40 år med håb og ha...
21/05/2026

Sikken en fantastisk fin fest i Saxogade med royalt besøg af H. M. Dronning Mary✨

Saxogade og fejrer 40 år med håb og handlekraft til fordel for byens udsatte borgere✨

Både naboer, butikker i saxogade, brugere i Settlementet og frivillige var med til at fejre den store dag og hilse på dronningen👸

Næste gang du er på Vesterbro, så kig forbi Saxogade og de mange skønne butikker, som sælger fine sager, og samtidig er med til at tilbyde sårbare ledige at blive en del af arbejdsmarkedet.

Kæmpe tak til og og for at invitere mig med som fotograf - det var en stor fornøjelse🙏✨🤗

fotografikøbenhavn iværksætterkvinder brandingfotograf soloselvstændig visuelidentitet startup iværksætterlivet

Jeg er glad for at kunne dele, at tre af mine værker fra serien ‘Solitude’ er blevet udvalgt til den censurerede fotouds...
17/05/2026

Jeg er glad for at kunne dele, at tre af mine værker fra serien ‘Solitude’ er blevet udvalgt til den censurerede fotoudstilling ‘Til Kanten’ i ✨🙏

Værkerne er udstillet sammen med andre smukke fotografiske værker i Kunstpakhuset i Ikast, og kan ses frem til 14. juni 2026✨

Tak til jurien og til Malene Vinge for de anerkendende ord, og for modtagelsen af dommerdiplomet✨

Hvad er bedre end at have en hel time sammen uden forstyrrelser?Kun med fokus på at have en god oplevelse, at skabe et t...
15/04/2026

Hvad er bedre end at have en hel time sammen uden forstyrrelser?

Kun med fokus på at have en god oplevelse, at skabe et trygt rum til fotografering, og finde de gode lokationer i Indre By, der lige passer til vores fotosession✨

Det var jeg så heldig at have med Stine der arbejder med så spændende og vigtigt et område som Human Rights & Environmental Due Diligence Lead🌱

Og det tidligere forårsvejr er perfekt til udendørs fotografering, da lyset er fint, og solen endnu ikke er for skarp☀️

Tak for en super fotosession Stine👏 Det var en fornøjelse at fotografere dig - du er for cool foran kameraet🙏

Der er bare nogle mennesker, som sætter et særligt aftryk.En af dem er uden tvivl CEO for rådgivnings- og teknologivirks...
08/04/2026

Der er bare nogle mennesker, som sætter et særligt aftryk.

En af dem er uden tvivl CEO for rådgivnings- og teknologivirksomheden Wind Power LAB Lene Hellstern ✨

Lene er for nylig blevet udnævnt som ny direktør for virksomheden, og jeg var så heldig at fotografere hende en kold formiddag for ikke så længe siden.

Selvom temperaturen viste minusgrader, var vi målrettede på at få skabt nogle stærke billeder – billeder, der indfanger, hvem Lene er: et professionelt menneske med energi, nærvær og en skarp professionel tilgang✨

Kig forbi Københavns hyggeligste fotomarked lørdag d. 14. marts kl 10-15 i ✨ Arrangeret af  ✨Her kan du blive inspireret...
12/03/2026

Kig forbi Københavns hyggeligste fotomarked lørdag d. 14. marts kl 10-15 i ✨

Arrangeret af ✨

Her kan du blive inspireret, opdage nye tendenser inden for fotografi, købe dit første (eller næste) fotografiske værk og få en snak med spændende fotografer og fotobogsaktører👏

Jeg er der også😊 og viser nogle af mine print frem fra min nyeste serie ‘Quite moments in a hectic world’.

Vi ses💛

At vælge med hjertet❤️Jeg er blevet interviewet af dygtige Helle Rahbæk  til en podcast om at gå efter sin passion og læ...
10/03/2026

At vælge med hjertet❤️

Jeg er blevet interviewet af dygtige Helle Rahbæk til en podcast om at gå efter sin passion og længsel, og tage valg, der ændrer ens liv✨

I podcasten kan du høre min historie om, hvilke refleksioner der ligger bag, at jeg for godt 4 år siden valgte at sige mit faste job op gå efter drømmen om at blive fotograf.

Vi kommer ind på de overvejelser og den sårbarhed, der følger med, og hvordan det føles at nå hertil, hvor jeg er i dag☀️

Lyt med på Spotify eller ✨

Nærmest samtidig med at der blev udskrevet valg i torsdags, befandt jeg mig her på balkonen i festsalen på Københavns Un...
02/03/2026

Nærmest samtidig med at der blev udskrevet valg i torsdags, befandt jeg mig her på balkonen i festsalen på Københavns Universitet✨

I gang med at tage billeder til konference 2026✨

At fotografere til konferencer og event er en af mine favoritopgaver, da jeg elsker at indfange de spændende oplæg og fine øjeblikke, der opstår undervejs✨

Jeg har været så heldig flere gange at tage billeder i denne smukke sal, hvor der er højt! til loftet og smukke gobeliner✨

Tillykke til Equalis med 4. udgave af Diversitetsbarometeret👏

I går aftes blev København indhyllet i sne, og jeg måtte selvfølgelig ud med mit kamera🌨️Det er sjældent, at vi får så m...
27/01/2026

I går aftes blev København indhyllet i sne, og jeg måtte selvfølgelig ud med mit kamera🌨️

Det er sjældent, at vi får så meget sne på en gang.

Sneen skaber et helt særligt lys om aftenen, som gør at omgivelserne og motiverne opleves på en anden måde, end vi er vant til at se dem🩵

Med min nye fotoserie arbejder jeg med motiver i mørket, og søger det uventede i det almindelige.

Du kan følge med i min serie på min anden profil 🤍

Hvad er det, der er så fascinerende ved New York, og ved USA i det hele taget?Det er ikke så nemt at svare på.Jeg ved ba...
01/12/2025

Hvad er det, der er så fascinerende ved New York, og ved USA i det hele taget?

Det er ikke så nemt at svare på.

Jeg ved bare, at jeg har lyst til at fotografere alt, jeg ser og opleve amerikanerne tæt på.

I efteråret var mig og min familie i New York, og jeg blev grebet af den intensitet, der er, og alle de mange ting, der sker hele tiden.

Folk har travlt, snakker højt, store armbevægelser, grin, distance og imødekommenhed.

Og en oplevelse af at man er en lille brik i en giga by, og der ikke er den store interesse for en, fordi der i forvejen er så mange mennesker fra hele verden.

Der er noget med stemningen, som går i kroppen på mig. Og jeg håber at kunne komme tilbage igen inden længe💙❤️🤍

Vinterbadesæsonen er i gang🩵Jeg er selv vinterbader, og når jeg dypper mig i det kolde vand, forsvinder verden omkring m...
27/11/2025

Vinterbadesæsonen er i gang🩵

Jeg er selv vinterbader, og når jeg dypper mig i det kolde vand, forsvinder verden omkring mig. Blot for en kort stund. Og jeg koncentrerer mig kun om vandet, kroppen og min vejrtrækning.

Det er ret befriende, og godt for min krop og sjæl.

På mine tidlige morgenture, når jeg er ude med hunden, går jeg ofte forbi stranden i Valbyparken.

Her ser jeg ofte andre vinterbadere. Nogle morgener er der det smukkeste lys, som her.

❄️

Adresse

Copenhagen
2500

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Fotograf Mette Ovgaard sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til Fotograf Mette Ovgaard:

Del