22/02/2019
Som barn havde jeg et skilt på døren til mit værelse, hvor der stod “kun en tåbe rydder op, et geni behersker kaos”. Sådan et skilt har man kun, hvis man er et rodehoved, men helst vil kommunikere til sine forældre, at det er man ikke - faktisk er man ret genial, fordi man alligevel formår at have rimeligt styr på sit s**t.
Rodet har fulgt mig i mange år, og jeg har også bildt mig selv ind, at jeg var sådan en, der trives i det - surprise surprise passer det ikke, det vidste jeg allerede inden jeg bingede “Tidying up with Marie Kondo”.
Det, der er med rod, er vel, at det (for de fleste af os) er en del af livet - om det er sure sokker, tankemylder eller høretelefonerne, der ALTID filtrer sig sammen, så er det der.
Jeg tror ikke, at jeg nogensinde kommer til at trives i rod eller kaos (jeg er muligvis bare ikke genial nok), men jeg lever med det, mens jeg samtidig folder mit tøj “KonMari” style.
Og en dag - på den anden side af børn (for de roder ligeså meget som deres mor), hvor jeg måske bliver rigtigt ryddelig, så tror jeg, at jeg vil være glad for billeder, der afspejler det til tider lidt kaotiske familieliv, hvor vi valgte at mosle i sengen, før vi ryddede op i køkkenet, mens jeg samtidig nyder de rene flader i mit hjem ( ).