De gevoelige plaat

De gevoelige plaat Ik ben een hobby fotograaf en wil mijn foto's delen met vrienden.

14/06/2023
23-04-3022Vandaag 2 keer een “daar sta ik dan”Vandaag op roadtrip door de bollenvelden. Een uitstapje wat een jaarlijks ...
24/04/2022

23-04-3022
Vandaag 2 keer een “daar sta ik dan”
Vandaag op roadtrip door de bollenvelden. Een uitstapje wat een jaarlijks karakter begint te krijgen.
Ik ga voor de tulpen, zoals altijd. De kop van Noord-Holland is daarvoor erg geschikt: veel tulpenvelden en molens: die combinatie maakt het plaatje compleet.
Net als vorig jaar heb ik contact met een molenaar. Hoewel hij al aangeeft dat de tulpen nog niet op zijn mooist zijn, ga ik toch even langs. In mijn ooghoek zie ik een mooi rood veld. Over een zandpad bereik ik de plek: daar sta ik dan. Helemaal alleen, de prachtige kleur en de heerlijke geur van de tulpen.
Op een andere locatie geniet ik van de ondergaande zon. Dadelijk maar eens kijken of er zeevonk gespot kan worden.

23-04-2022Vandaag 2 keer een “daar sta ik dan”.Al lang staat het bekijken van zeevonk op mijn wishlist. Het verschijnen ...
24/04/2022

23-04-2022
Vandaag 2 keer een “daar sta ik dan”.
Al lang staat het bekijken van zeevonk op mijn wishlist. Het verschijnen van deze blauw opgloeiende algen is echter niet heel voorspelbaar. En om dan ‘zomaar’ 2 uur te gaan rijden voor een desillusie. Nou nee…..
Vandaag is de dag dat ik een poging ga wagen. De hele dag al een gezonde spanning. Na de roadtrip door de bollenvelden, wat ook prachtig was, vertrek ik naar Katwijk: daar moet het gebeuren. Berichten leren me dat er gisteren behoorlijk felle zeevonk was. Maar dat kan vanavond zomaar anders zijn. Ik loop het donkere strand op – het is al 23 uur – en ik zie direct oplichtende golven. Zou dit het zijn, of zijn het witte koppen die oplichten door de verlichting op de boulevard. Al snel ben ik erachter: DIT IS HET!!
Als ik in de buurt van de branding kom, zie ik snel dat ook het zand blauw kleurt onder mijn voeten. Wat een magisch gevoel. Bij de afwatering wordt het alleen maar intenser. Daar sta ik dan. Op het strand van Katwijk, in mijn laarzen: een blauwe gloed op elke golf.
Met mijn laarzen klos ik door het water. Echt geweldig mooi. Oh ja: ik wil ook nog foto’s maken. Dat valt niet mee in het donker, maar toch…..ik ben tevreden.
Na ongeveer 1,5 uur stopt de show. Weer naar huis. Om 2.15 parkeer ik op de stoep. Wat een dag.

Prachtige ijssculpturen bij de watervallen van Todtmoos.
04/03/2022

Prachtige ijssculpturen bij de watervallen van Todtmoos.

06-10-2021, ScheveningenDaar sta ik dan Ik fiets tegen de wind in terug naar Kijkduin. De striemende regen in mijn gezic...
06/10/2021

06-10-2021, Scheveningen
Daar sta ik dan

Ik fiets tegen de wind in terug naar Kijkduin. De striemende regen in mijn gezicht, het liedje van Boudewijn de Groot in mijn hoofd:
"Hoe sterk is de eenzame fietser
die kromgebogen over zijn stuur
tegen de wind
zichzelf een weg baant?"

Eerder die middag sta ik te kijken: een grijze wolkenmassa trekt over Zoetermeer waar ik werk. 's Ochtends heb ik alle spullen voor een avondje fotografie meegenomen. Het zal wel niets worden vanavond....
Maar het laatste uur draait het om: er komen g*ten in de bewolking. Onze directeur attendeert me erop: "vertrek je wel op tijd hier?". Met de auto naar Kijkduin en van daar met de fiets door de duinen naar Scheveningen. Daar sta ik dan.....te genieten van de zware bewolking die voorbij trekt. Er ontstaan geweldige kleuren. Wat een spektakel!!

02-08-2021Daar sta ik dan….. Overdag is het hier een drukte van jewelste. Punta Sabbioni is dan ook een populaire uitval...
24/08/2021

02-08-2021
Daar sta ik dan…..

Overdag is het hier een drukte van jewelste. Punta Sabbioni is dan ook een populaire uitvalsbasis voor een dagje Venetië. De vaporetto’s (waterbussen van Venetië) en particuliere boten varen hier af en aan: volgepakt met toeristen.
In de drukte zie ik de steiger en de “bij elkaar gebonden” meerpalen.
’s Avonds ga ik hier terug. In alle rust: geen vaporetto’s, geen toeristen. Venetië is zichtbaar aan de einder. Daar sta ik dan.
De zon gaat onder en een donkere lucht trekt over: wat een prachtig tafereel. De lucht wordt te donker…. Een sprint naar de auto voorkomt helaas weer niet dat ik een nat pak haal….

Maar wat was het mooi!

25-07-2021Daar sta ik dan...De Zeelandbrug is al door veel fotografen vastgelegd. Al vaak heb ik er over gedacht hoe ik ...
28/07/2021

25-07-2021

Daar sta ik dan...
De Zeelandbrug is al door veel fotografen vastgelegd. Al vaak heb ik er over gedacht hoe ik de foto zou gaan maken. Het zou bij zonsondergang zijn, laag water zodat de stenen boven water komen. Liefst met een donkere lucht.
Nu sta ik er dan: min of meer door toeval zijn de omstandigheden (bijna) perfect. De ene na de andere onweersbui trekt voorbij. En dan ineens een g*t in de bewolking waardoor de zon de brug op natuurlijke wijze aanlicht. En dan ook nog de dubbele regenboog! Wat een geluksvogel. Op de natte kleding na dan...

15-05-2021Daar staan we dan.....Oog-in-oog met 3 koeien die zojuist wild op ons af kwamen rennen. Het statief als wapen ...
17/05/2021

15-05-2021

Daar staan we dan.....

Oog-in-oog met 3 koeien die zojuist wild op ons af kwamen rennen. Het statief als wapen in mijn hand.
We rijden naar het Savelsbos voor de daslook die nu prachtig bloei staat. We maken een mooie wandeling. Effe komt regen met bakken naar beneden en onweert het een paar klappen. Maar daarna is het weer droog en komt de ondergaande zon er door. Precies wat we gehoopt hadden. Ik deel dit kleine geluk van druppels op de daslook met een ondergaande zon deze keer met mijn vrouw Renée.
We zoeken mooie plekjes van de heerlijk - ui-achtig - geurende planten. We ruiken gewoon waar we naartoe moeten. De daslook ligt als een witte deken, bijna sprookjesachtig, langs de paden. Ook komen we een paar groeves tegen waar vuursteen gewonnen werd of wordt.
We lopen naar de meest vergelegen groeve. Van daar af is het niet meer ver naar de harde weg, al geeft de app aan dat er geen pad loopt. Eigenwijs als we zijn, klimmen we over de afrastering de wei met koeien in. Al snel zijn we nat tot boven de knieën van het hoge gras.
We passeren de koeien die rustig blijven staan. Tot dat moment, zo’n 10 minuten later als we al lang uit het zicht van de koeien zijn, maar nog wel in “hun” wei. Gelukkig kan ik ze genoeg afschrikken om verder te kunnen lopen. Met de schrik nog in de benen klimmen we weer over het prikkeldraad: op weg naar de auto.

03/05/2021

01-05-2021
Dronebeelden van de molen in ‘t Zand. Midden in de bollenvelden.

Tulpen en molens. Een mooie combinatie.Kom ik ook nog Albert Dros Photography tegen: een grote inspiratiebron voor mij.
03/05/2021

Tulpen en molens. Een mooie combinatie.
Kom ik ook nog Albert Dros Photography tegen: een grote inspiratiebron voor mij.

24/04/2021

Adresse

Am Wasserfall
Todtmoos
79682

Webseite

Benachrichtigungen

Lassen Sie sich von uns eine E-Mail senden und seien Sie der erste der Neuigkeiten und Aktionen von De gevoelige plaat erfährt. Ihre E-Mail-Adresse wird nicht für andere Zwecke verwendet und Sie können sich jederzeit abmelden.

Service Kontaktieren

Nachricht an De gevoelige plaat senden:

Teilen