15/06/2025
Ik stop ermee...
Jullie hebben wellicht al gemerkt dat het hier de laatste tijd een stuk stiller is. Met enorm veel pijn in het hart kondig ik met dit berichtje aan dat ik -voorlopig- stop met fotograferen 💔.
Wat me ooit mee doorheen één van de moeilijkste periodes uit mijn leven haalde, zorgt er nu voor dat ik enorm onzeker ben, bang en het kost me enorm veel energie. Ik stelde het altijd uit, maar het kan zo niet meer verder 😢.
Boekingen lopen niet zoals ik graag zou willen en fotografie is ontzettend duur (programma's, onderhoud, blijven investeren in materiaal om een uniek, kwalitatief en professioneel aanbod te kunnen doen).
Daarnaast is het gewoon razend druk met mijn hoofdberoep én Paardendroom. Ik wil ook nog kunnen genieten van mijn paarden, want ik ben verplicht om dagelijks voor hen te zorgen. Ik zie soms de tijd niet meer om daarbij nog te fotograferen én wat voor mezelf te zorgen. Ik denk dat het verhogen van mijn tarieven mee aan de oorzaak liggen dat ik geen boekingen meer heb. Maar ik wil mijn werk en tijd (met mijn dieren) niet meer zomaar weggeven. €300-21%-belastingen en gemiddeld 8-10 uur werk aan één shoot (het is meer dan alleen de foto's nemen alleen, dat is helaas nog het kortste deel van het werk), reken maar uit hoeveel ik dan verdien (en dan zitten er een hele boel kosten nog niet in verrekend)...
De komende maken ga ik focussen om verder bij te dragen aan een beter welzijn voor paarden. Ik ga adviezen (algemeen "welzijnsadvies, voedings-en kruidenadvies) verder ik de markt zetten en eindelijk echt die online academy/community voor een beter paardenwelzijn op de wereld zetten .be
T'is dus een mengelmoes aan redenen, maar ondanks het verdriet voelt het ook als de juiste beslissing. Misschien, en ik hoop het heel erg, kom ik volgend voorjaar terug met een nieuw aanbod. Dat écht bij mij past.
Geplande shoots en jaarabonnementen worden uiteraard met alle liefde en passie afgewerkt en ik kijk er enorm naar uit om de laatste shoots te doen ❤️. Bedankt aan iedereen, die zijn geliefde diertjes voor mijn lens toevertrouwden. Means the world 🌎🙏🏼🙌🏼
Hopelijk is dit geen vaarwel, maar een tot ziens.
Liefs,
Lynn ❤️