29/05/2026
Als er één ding is dat analoge fotografie me heeft teruggegeven, dan is het wel het opnieuw omarmen van vrij werk.
Voor mij betekent vrij werk niet alleen fotosessies doen die mijn creativiteit prikkelen, maar ook gewoon foto’s maken van gebeurtenissen die ik me later wil herinneren. Niet dat ik die beelden vroeger, tijdens mijn digitale periode, niet maakte.. maar op de een of andere manier zag ik altijd op tegen alles wat na het nemen van de foto kwam. 🫣
Bij analoge fotografie voelt dat proces helemaal anders aan. Ik geniet opnieuw meer van het fotograferen zelf. 🫶
Eergisteren vroeg iemand me: “Ben je blij met de keuze die je gemaakt hebt om van digitaal volledig naar analoog over te stappen?”
En dit is exact één van de redenen waarom ik daar nog altijd volmondig “ja” op antwoord.
Alles in mijn hoofd voelt rustiger. Ik geniet veel meer van de fotosessie zelf en maak me veel minder druk over alles wat daarna komt.Ik vertrouw erop dat het goed komt. 🫰
En dat is trouwens niet alleen goed voor mezelf, maar ook voor jullie, toch?! 🥰
PS: Dat de ringstaartmaki's men favoriete aapjes zijn, dat wisten jullie vast ook al?! 😅