25/05/2026
Ik besef dat ik nog geen enkele communiereportage gedeeld heb dit jaar. Niet omdat ze er niet waren. Wel omdat mijn dagen momenteel een beetje voelen als een wasmachine op centrifugeersnelheid 1400. Fulltime werken én een bijberoep… Respect voor mensen die dat combineren, maar in elk geval: het is niets voor mij.
Nog één maand en vijf dagen en dan wordt er een punt gezet achter een hoofdstuk van tien jaar illustratie & fotografie. En eerlijk? Dat voelt verrassend oké.
Ik ben sowieso geen mens van ‘dit doe ik nu tot aan mijn pensioen’. Ik ben eerder een reiziger tout court. Iemand die onderweg af en toe van landschap verandert. En ik geloof ook oprecht: wanneer iets niet meer goed voelt, dan is het in ieders belang dat iemand anders het overneemt. Dat geldt voor jobs. Maar ook voor fotografie.
Maar wat ben ik dankbaar. Voor de voorbije tien jaar. Voor alle gezinnen. Voor al die kleine mensen die ondertussen grote mensen geworden zijn. Voor de mama’s die me ooit boekten voor een eerste communiereportage en nu plots chauffeurs zijn van pubers met okselhaar.
Iemand zei onlangs dat mijn kracht erin ligt mensen echt te laten glimlachen. Niet de ‘zeg eens cheese’-glimlach. Maar de kleine, onverwachte glimlach.Ik denk dat dat misschien klopt.
Want kijk: ook dit was weer zo’n gezin. Eentje dat ik al op zoveel momenten voor mijn lens mocht hebben. En waarvan ik zelf spontaan begin te glimlachen in nabewerking wanneer ik zie hoe zij in beeld spontaan glimlachen.
Dat blijft bijzonder. Altijd.
Maar goed, merci voor alles, voor alle uren voor mijn lens, voor het vertrouwen, voor mijn toegenomen Facebook-populariteit de laatste tien jaar ;-)
Dankbaar aan al mijn klanten!
Heel hard dankbaar voor alles!
Tiny kot: Merci voor de prachtige locatie