14/02/2024
🫶Een beetje zelfliefde op deze druilerige Valentijnsdag.
Alles begint bij jezelf graag zien.
Hoe kan je iemand anders liefhebben als je jezelf niet kan aanvaarden zoals je bent?
Als je je doelen niet kan stellen en kan werken naar de betere versie van jezelf.
Als je gelaten bent en jezelf in de put duwt omdat je uzelf constant vergelijkt met anderen.
Als je niet tevreden kan zijn met hoe het nu is.
We zijn onze eigen kritische vijand.
Je zou niet willen dat iemand zo spreekt over je zus, dochter, vriendin of mama.
Gaan we dat vanaf nu dan ook niet meer doen over onszelf? Of over die ene vrouw waar je misschien niet mee op dezelfde lijn zit?
We kunnen zo gemeen zijn. Iedereen heeft dezelfde twijfels, angsten en onzekerheden. We doen allemaal maar ons best.
Laten we een beetje lief zijn voor onszelf en ook voor anderen.
Kijk en zie dat mooie kantje, zie die sterke eigenschap, zie die prachtige vrouw, partner, vriendin, mama, buurvrouw,… en laat het haar eens weten.
Het zal haar deugd doen.
-Elke ‘haar’ kan je in deze tekst veranderen door ‘hem, het,…’. Schrijven over een vrouw past perfect bij deze beelden-