K-foto

K-foto På gaden eller direktionsgangen - Jeg hjælper dig med det rigtige billed- og video materiale.

Jeg har tilbragt juleaften på toppen af Empire State Building med mit kamera, og jeg har lavet billeder på Svalbard i verdens nordligst beliggende by flankeret af bevæbnede guider. Et af mine billeder er blevet valgt af Seattle fotografen Chase Jarvis som et af hans fire favoritter i "Dasein - An invitation to hang" projekt. Min interesse for fotografi har ført mig til mange spændende steder og in

troduceret mig til fantastiske personligheder. Positive oplevelser er inspirerende, om det så er lokalt eller globalt.

05/04/2026

Dejlig blæsende eftermiddag i Rågeleje 🇩🇰❤️🤘🏻

20/02/2026

Sorø Sø lige nu!!!! 🤩🤩🇩🇰

06/02/2026

Formiddag i 4180, Sorø.

Nyt portræt på 1000danes.dkJeg tog chancen - og blev udtaget til landsholdetSpørgsmål: Hvad har formet dig mest?�Jeg er ...
16/01/2026

Nyt portræt på 1000danes.dk

Jeg tog chancen - og blev udtaget til landsholdet

Spørgsmål: Hvad har formet dig mest?�
Jeg er vokset op med en far, der ikke ville have børn - og en mor, der gerne ville. Da det gik op for dem i de første skoleår, at jeg var ordblind, fik jeg nærmest at vide, at så kunne jeg jo ikke blive “noget stort”.
Jeg blev mobbet i skolen. Ikke bare lidt drilleri - men på den grove måde. Og det sætter sig. Man lærer hurtigt at være på vagt, og man lærer at bide ting i sig.

På et tidspunkt skiftede jeg skole, og det var faktisk der, mit liv drejede. En lærer så mig til idræt og sagde til min mor: “Han skal starte til springgymnastik.” Jeg begyndte at træne, og pludselig var der noget, jeg kunne. Noget jeg kunne blive bedre til.

Jeg kom til konkurrencer og hev en bronzemedalje med hjem. Jeg var stolt. Men hjemme var der ikke meget anerkendelse. Min far sagde: “Ja, men det er jo ikke lige frem en førsteplads”… Det var aldrig helt nok. Det er hårdt - men det har også givet mig et ekstremt konkurrencegen. Jeg giver ikke op. Min far og jeg taler ikke sammen den dag i dag.

I dag bruger jeg det i cheerleading. Mange tror, det handler om at heppe på et hold. I Danmark er cheerleading en konkurrencesport, og det kræver styrke, teknik og nerver. Og så er der fordommene - især når man er mand. “Hvilket hold hepper I på?” og den der med “løse håndled”.

For et par år siden tog jeg selv springet fra kun at være instruktør til også at stille op som udøver. Jeg tog chancen, mødte op til en try-out - og blev udtaget til det danske landshold. Det betyder meget for mig. Ikke fordi det handler om titler, men fordi det beviser noget for mig selv: at man godt kan komme fra et sted med lave forventninger - og ende et sted, hvor man bliver valgt til.

Min omgangskreds ved godt, hvad sporten er. Men jeg møder stadig fordommene. Og helt ærligt: de mænd, jeg kender i sporten, er nogle af de stærkeste mennesker, jeg kender. Nogle har gymnastikbaggrund, andre har ikke —-de synes bare, det er fedt og krævende.

Jeg bor i Sorø nu, og jeg løber meget. Naturen her er min måde at få ro i hovedet. Men træningen… den er min måde at holde fast i, hvem jeg er blevet: en der kan tage imod pres — og bruge det til at flytte sig.

Kenneth fortæller uden store armbevægelser. Ikke som én der søger anerkendelse, men som én der har regnet sin historie ud og lever med den. Landsholdsudtagelsen nævner han næsten i forbifarten — som om det vigtigste ikke er præstationen, men rejsen derhen. Og måske er det netop dét, der gør cheerleading til mere end en sport for ham: et sted, hvor han igen og igen har valgt sig selv til.

09/01/2026

Tidligt op og afsted til en faglig “kaffeaftale”.

Her er Karl Bertil, der fyldte 18 år d. 4. oktober – en god anledning til et portrætbillede.Jeg har valgt en lidt moody ...
24/10/2025

Her er Karl Bertil, der fyldte 18 år d. 4. oktober – en god anledning til et portrætbillede.
Jeg har valgt en lidt moody belysning og et roligt udtryk.
Det passer til stemningen, jeg gerne vil fange – enkel, ærlig og lidt eftertænksom.

14/10/2025

Supplement til pastaretten i aften 🙂🍝🧀

Sorø Sø og Flommen. Onsdag morgen d. 24. september kl. 7:45. Præcis en time senere trænger de varme solstråler igennem. ...
29/09/2025

Sorø Sø og Flommen. Onsdag morgen d. 24. september kl. 7:45. Præcis en time senere trænger de varme solstråler igennem.

Jeg ærger mig altid når sommeren går over i efteråret. Men bliver lige så hurtigt alligevel begejstret over det klare vejr og de smukke farver.

Hvordan har du det med efteråret?

I lørdags den 16/8 var jeg bryllupsfotograf for Freja og Andreas – med bryllupslokationer i Valby, tæt på Carlsberg.Brud...
21/08/2025

I lørdags den 16/8 var jeg bryllupsfotograf for Freja og Andreas – med bryllupslokationer i Valby, tæt på Carlsberg.

Brudeparret havde booket mig til at fotografere i og efter kirken, under receptionen, middagen – og helt frem til brudevalsen.

Dagen var nøje planlagt og fyldt med sjove indslag, taler, levende musik og fantastisk mad! Jeg er sjældent blevet så forkælet kulinarisk som fotograf til et bryllup 😊

Da jeg kørte hjem efter ca. 11 timers fotografering (!), var det med ømme fødder – men også med en rigtig god fornemmelse. Alt var gået efter planen, og jeg kunne næsten ikke vente med at komme i gang med billedbehandlingen.

Jeg er selv ret tilfreds med billederne – men vigtigst af alt: Freja og Andreas er også glade for resultatet 🙂

Se mere på min hjemmeside: www.k-foto.dk

I lørdags den 21/6 var jeg afsted som bryllupsfotograf igen – denne gang i Vedbæk og senere til fest i smukke Herthadale...
26/06/2025

I lørdags den 21/6 var jeg afsted som bryllupsfotograf igen – denne gang i Vedbæk og senere til fest i smukke Herthadalen i Lejre.

Sofie og Morten havde booket mig til at fotografere i og efter kirken, under receptionen og velkomstdrinks og til starten af middagen.

Det blev en lang og varm dag – men en virkelig god en af slagsen!
Da jeg kørte hjem efter ca. 9 timers fotografering, var det med ro i maven og et kæmpe smil på læben. Alt var gået efter planen, det praktiske spillede – og jeg kunne mærke, at jeg havde fanget den gode stemning.

Jeg er selv ret tilfreds med billederne – men det allerbedste var, at Sofie og Morten også var glade for resultatet 🙂

I lørdags d. 14/6 fik jeg endelig brugt min bryllupsfotograf-muskel igen. Mette og Christian havde bestilt mig til at la...
20/06/2025

I lørdags d. 14/6 fik jeg endelig brugt min bryllupsfotograf-muskel igen.

Mette og Christian havde bestilt mig til at lave billeder efter de kom ud af kirken og til receptionen.
Og sikke en dag! Vejret var godt. Masser af knus, kram og våde øjne. Lige som det skal være.

Jeg syn's resultatet blev godt - og jeg skal afsted igen til endnu et bryllup igen i morgen d. 21/6. Og jeg glæder mig :-)

Address

Sorø

4180

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when K-foto posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to K-foto:

  • Want your business to be the top-listed Photography Service?

Share