Jorden rundt på 113 dage

Jorden rundt på 113 dage Følg os på vores tur til Thailand, New Zealand og Californien �

Det er her vi var for  godt 1,5 måned siden. Der falder normalt mellem 6500 og 7500 mm på et år, hvilket er rigtig meget...
02/04/2020

Det er her vi var for godt 1,5 måned siden. Der falder normalt mellem 6500 og 7500 mm på et år, hvilket er rigtig meget. Her det der så faldet næsten 5% af denne i forvejen særdeles våde egn, på bare ét døgn!

Store mængder nedbør på ganske kort tid har lukket vejene til afsidesliggende turistområde.

UD OG HJEM IGEN ...Dag 113 kl. 10:00 DK tid!For snart 4 måneder siden satte vi kursen mod øst, på vej mod eventyr og opl...
01/26/2020

UD OG HJEM IGEN ...

Dag 113 kl. 10:00 DK tid!

For snart 4 måneder siden satte vi kursen mod øst, på vej mod eventyr og oplevelser, i en for os ukendt verden, som var vi Bilbo Sækker selv.

Nu sidder vi så her i 39.000 fods højde, stormende hen over Atlanterhavet lige syd om Grønland med mere end 1.000 km/t, som var Smaug selv i hælene på os. Eventyret er ved at være ovre - men et nyt er på vej!?!

De seneste timer og dage har været fyldt med samtaler og refleksioner over de seneste måneder, for som Gandalf så rettelig siger til Bilbo, så har eventyr det med at forvandle noget i os.

Helt fra starten var formålet med vores tur ikke bare at opleve en masse ting. Jo, det var en del af formålet, men en mindst lige så stor del var at reflektere over det liv vi lever og hvad fremtiden skal/kan bringe. Eller som vi sagde: Hvad vil Gud med os i den sidste tredjedel af vores liv (vi har nemlig tænkt os at blive gamle på en aktiv måde 😉).

I går aftes spurgte Birgit og John, som vi boede hos 10 dage i Californien, om vi så har nået vores mål med rejsen/eventyret? Er der kommet noget ud af det, og har det forvandlet noget? Og det kan vi sige ja til!

Derfor sidder vi nu her, langt om længe på vej hjemad og glæder os til næste eventyr - eller nærmere: at eventyret fortsætter, for det et egentlig sådan vi har det. Det her er ikke afslutningen, men egentlig bare begyndelsen vi ser frem imod.

Hvad går set så ud på? Tja - følg med i næste afsnit - det er nemlig lidt for tidligt at løfte sløret for endnu 😎

Her og nu vil vi bare gerne sige mange tak. Ikke mindst til Ellice og Paul Hallett i New Zealand, som åbnede deres hjem for os, så det blev vores “Home away from home”. Et venskab der blev uddybet (som undervejs ovenikøbet blev til et familieskab),som vi ved vil komme til at vare resten af livet.

Dernæst også en stor tak til Birgit og John Jensen i Redlands, Californien, som vi tilbragte 10 skønne dage med deres dejlige hjem. Mange gode samtaler og fællesskab - vi værdsætter jer meget, og et venskab vi glæder os til at udvikle i de kommende år!

Der blev også skabt helt nye relationer, især til præster og ledere fra Activate Church i NZ, hvor ikke mindst Gillian og Michael Brown, Jan og Sheridyn Rodgers og Ray Pickett står tilbage som mennesker vi er kommet til at holde meget af og respektere højt!

Vi vil også sige en stor tak til vores børn, svigerbørn og børnebørn og øvrige familie, fordi I bakkede os så helhjertet og medlevende op i vores beslutning om at rejse. Tak for de mange hilsner, Snap, Whatsapp-opkald m.m. Det har gjort vores tur endnu rigere.

Sidst - men absolut ikke mindst: tak til alle jer som har fulgt så levende og deltagende med her på siden. Tak for alle søde hilsner og kommentarer. Det har været en fornøjelse at dele beskrivelser og billeder med jer - tak!

Vi takker Gud for den store velsignelse (og bevarelse, som der har været flere af end I ved), som vi har oplevet på turen. Vi har følt os velsignet til overmål - Gud alene æren!

Mange kærlige hilsner fra tante og onkel Rejsende Mac 😂

Mirjam og Arne

Om godt 24 timer sætter vi os i et fly og beder kaptajnen om at flyve os så langt han kan indretning mod Danmark (vi lan...
01/24/2020

Om godt 24 timer sætter vi os i et fly og beder kaptajnen om at flyve os så langt han kan indretning mod Danmark (vi lander kl. 19 i CPH).

De 113 dage er ved at være opbrugt, og vi glæder os til se børn, børnebørn, familie, venner og kolleger igen efter næsten 4 måneders fravær.

Lige nu sidder vi i den californiske vinter (kun 20-21 grader i skyggen) og nyder frisklavet økologisk juice (lokalt dyrkede og købte appelsiner = hjemmepresset juice), mens vi nyder kolibrierne som summer - og slås! - lige foran os.

Livet er dejligt 😎

Kolibrier er notorisk svære at fange - men det lykkedes, også uden stativ!!
01/24/2020

Kolibrier er notorisk svære at fange - men det lykkedes, også uden stativ!!

Lidt indtryk fra et naturområde i kort afstand fra Palm Springs. Smukt - især når man får lov til at tilbringe den med g...
01/22/2020

Lidt indtryk fra et naturområde i kort afstand fra Palm Springs. Smukt - især når man får lov til at tilbringe den med gode venner, Birgit og John ☺️❤️

01/17/2020

Der er noget særligt over at sidde i haven og så se på kolibrier på få meters afstand 😊

Vi vrider lige de sidste oplevelser ud af NZ. Søndag, efter afskeden med Activate Church, tog vi ud i det blå, sydvestov...
01/13/2020

Vi vrider lige de sidste oplevelser ud af NZ. Søndag, efter afskeden med Activate Church, tog vi ud i det blå, sydvestover mod New Plymouth. En smuk og dejlig afskedstur med det skønne land vi er kommet til at holde så meget af. Bakker, bjerge, dale og hav - alt sammen smukt, kilometer efter kilometer efter kilometer...

I dag har vi så været i Auckland sammen med vores værter på besøg hos spændende mennesker - noget I nok kommer til at høre mere om hen ad vejen.

Nu er vi så småt i gang med at gøre klar til afgang herfra. Jeg (Arne) har noget betændelse i den ene fod, så jeg tager den med ro i aften, i håbet om det går i sig selv inden afgangen.

Engelsk “tea” på vores sidste oplevelses-/sightseeingtur. Kører lidt på må og få. Valgte at køre i den modsatte retning ...
01/12/2020

Engelsk “tea” på vores sidste oplevelses-/sightseeingtur. Kører lidt på må og få. Valgte at køre i den modsatte retning af hvad vi planlagde i morges, så nu er vi Urenui på vej til New Plymouth. Nyder en scone og lidt sandwich. 😎😎

ALTING HAR EN ENDE .. “en regnorm den har to” 🎶 (citat: Shu-bi-dua) - og det samme har vores eventyr. Tiden er fløjet af...
01/07/2020

ALTING HAR EN ENDE .. “en regnorm den har to” 🎶 (citat: Shu-bi-dua) - og det samme har vores eventyr. Tiden er fløjet afsted, og om en uge fra i dag slutter vores New Zealandske tur og det går via Californien (10 dage) hjem til DK.

I dag tager vi på en af de sidste oplevelseture til Waitomo Caves. Men mentalt og følelsesmæssigt er vi allerede i gang med at sige vores (foreløbigt) sidste “haere rā”, tage afsked med nye venner (og familie ☺️), relationer og et folkeslag og land vi er kommet til at holde virkelig meget af.

Vi ser nu frem til de sidste “fridage” sammen med venner tæt på LA, så der skal nok komme mere, før vi runder denne blog endeligt af.

Mange kærlige hilsner
Mirjam og Arne

På sydøen kom vi også forbi dette fascinerende sted. Disse næsten kuglerunde klippesten (boulders) nærmest "gror" ud af ...
01/05/2020

På sydøen kom vi også forbi dette fascinerende sted. Disse næsten kuglerunde klippesten (boulders) nærmest "gror" ud af skrænten (som det kan ses på ét af billederne). Disse ligger spredt over en begrænset område, og er meget populære,skal det siges!
Mange af stenen har et form for "gittermønster", og på de sten der er gået i stykker, kan man også se at de er meget specielle inden i. Det ligner nærmest en hård skal omkring et flydende, honningagtigt indhold.

Vi er i dag vendt tilbage fra nogle gode dage med gode venner, May-Britt og Niels-Peter, som ankom lige før nytår, da de...
01/04/2020

Vi er i dag vendt tilbage fra nogle gode dage med gode venner, May-Britt og Niels-Peter, som ankom lige før nytår, da deres datter skal giftes her i Auckland d. 10/1. Så vi benyttede anledningen til at hygge os og opleve noget sammen. Ud over nytårsaften i Auckland centrum, blev det til et par dage i hhv. Piha og på Waiheke Island. Så I skal ikke snydes for et par glimt fra dette smukke land.
Nu ser vi frem mod de sidste 10 dage her i NZ. Det er ikke til at forstå hvor tiden er blevet af, og om godt 3 uger lander vi i DK igen (efter lille smuttur omkring Californien). Ak ja, tiden flyver afsted - men vi glæder os nu også til at lande hjemme igen.

Address

Redlands, CA
92373–92374

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Jorden rundt på 113 dage posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share