anangelinmyhome

anangelinmyhome Kontaktinformation, kartor och vägbeskrivningar, kontaktformulär, öppettider, tjänster, betyg, foton, videor och meddelanden från anangelinmyhome, Fotograf, vallby by 8, Enköping.

Inredningsfotograf som älskar trädgård, mat och bak
Samarbeten: [email protected]
Pintrest: https://www.pinterest.se/marifotograf/
Hemsida: www.marimagnusson.se

Vilket fantastiskt väder vi fick. Är ni som jag och spenderar varje vaken stund ute i trädgården?  Det är mycket som ska...
14/05/2023

Vilket fantastiskt väder vi fick. Är ni som jag och spenderar varje vaken stund ute i trädgården? Det är mycket som ska göras. Man börjar se det på hur det ser ut inomhus. Därför plockade jag in en bukett väldoftande vårblommor för att dra bort uppmärksamheten från alla dammråttorna. I trädgården ska fjolårets döda blad rensas bort, jag smular sönder dem i små delar och låter allt ligga kvar i rabatterna som jordförbättring och sedan lägger jag ett lager koskit jag köpt av bonden, i köksträdgården ska det s*s och vattnas, vintern var inte nådig mot alla rosorna, väldigt mycket har frysit ner så det är mycket som ska klippas och släpas bort ett riktigt slitit jobb med alla taggar. Jag tänker även redan nu plantera de dahlior jag inte hunnit förodla. Samt alla sommarblommor jag drivit upp som ska planteras.

Men just nu håller vi på att sätta upp tunnelväxthuset. Det kommer bli en magisk plats när det blir klart. Kolla stories.

Sedan vill jag tacka alla er som skrivit sådana fina ord givit hjärtan för mitt sista inlägg. Det värmer verkligen och gör mig så glad.

Nej nu måste jag ut i solen!














Önskar er en fin kväll. Fint så.
01/05/2023

Önskar er en fin kväll. Fint så.




Önskar er en fin kväll och helg
28/04/2023

Önskar er en fin kväll och helg




Godmorgon alla fina!
26/04/2023

Godmorgon alla fina!


Kikar in för att önska er en fin kväll med en bild från växthuset i somras. Pelargonerna blommade som galningar. Chilin ...
24/04/2023

Kikar in för att önska er en fin kväll med en bild från växthuset i somras. Pelargonerna blommade som galningar. Chilin gav massor av frukt som jag fortfarande använder i matlagningen, den vackra doftpelargonen tomentosa frodades. Både fikonet och vinrankan levde och det fanns inga moln på himlen. Det var tider det.

Kram



Här spenderar jag inte många stunder just nu. Det är bråda tider. Vi har precis börjat sätta upp tunnelväxthuset, alla s...
21/04/2023

Här spenderar jag inte många stunder just nu. Det är bråda tider. Vi har precis börjat sätta upp tunnelväxthuset, alla sådder ska skolas om, trädgården ska göras i ordning. Klippa ner alla perenner och lägga på jordförbättring, trevliga events och deadlines. Allt i en himmelsk röra. Jag njuter!

Önskar er alla en fin kväll



Denna härliga vårvärme får mig att längta ännu mer till sommaren. Rosen på bilden heter 'Bobbie James' och har helt över...
20/04/2023

Denna härliga vårvärme får mig att längta ännu mer till sommaren. Rosen på bilden heter 'Bobbie James' och har helt överraskande blivit en av mina favoritrosor. Det är en helt klart odlingsvärd klätterros med gräddvita, fyllda med exponerade guldgula ståndare. Frisk sort som klarar skugga men blommar bäst i sol.
Den är en engångblommande multiflora-ros men den tar igen det i den överdådiga blomningen. Den engelske rosexperten Graham Thomas ska ha hittat den i Lady Serena James trädgård i St Nicholas, 1960 i England. Hennes make hette Bobby James.

Denna zon 3 ros är snabbväxande med ett kraftigt växtsätt. Den blir 5 meter hög och 3 meter bred. Den doftar starkt av mysk och lockar till sig bin och andra pollinatörer. Dekorativa, orangeröda nypon på hösten. Blommar rikligt från slutet av juni till slutet av juli.

Rekommenderas varmt.

̈dgårdsinspiration ̈dgård ̈dgårdsdesign ̈dgårdsliv ̈dgårdsinspo ̈dgård

Träfgårdstrippen.se Vill ni besöka min trädgård i sommar så har jag öppen trädgård vid flera tillfällen, första datumet ...
19/04/2023

Träfgårdstrippen.se Vill ni besöka min trädgård i sommar så har jag öppen trädgård vid flera tillfällen, första datumet är Söndagen den 18 juni kl 10-18. Entré 100kr barn under 12 år gratis. Jag har tillsammans med flera av mina trädgårdskompisar öppen trädgård vid samma tillfälle som möjliggör trevliga trädgårdsutflykter i Stockholmstrakten om du är trädgårdsintresserad. Gå in på www.trädgårdstrippen.se, länk i profilen för att se fler bilder och de andra trädgårdar som har öppet samtidigt i min närhet. Fika finns till försäljning. Skriv in detta i era kalendrar! Jag lovar att vi alla bjuder på massor av trädgårdsinspiration.

När:
18 juni
2 juli
30 juli
6 augusti

Var: Vallby by 8, 745 98 Enköping

Jag hoppas att vi ses i sommar!

Mari

Mitt älskade skafferi. När vi flyttade hit satte vi in en glasdörr och klädde väggarna med pärlspont och byggde hyllor. ...
17/04/2023

Mitt älskade skafferi. När vi flyttade hit satte vi in en glasdörr och klädde väggarna med pärlspont och byggde hyllor. Så nöjd med resultatet. Här har det dock rått total kaos länge men nu har vi äntligen organiserat vårat skafferi. Allt är ordnat i olika matgrupper och ned lagda i trälådor och korgar, På detta sättet blir det mer överskådligt vad man har hemma. Jag har nämligen en tendens att köpa saker jag redan har hemma under devisen " Det kan alltid komma till användning".

Dörren i bak leder till ytterligare ett förvaringsutrymme där jag förvarar bokashi hinkar, konserver och mina syrade grönsaker bl.a..

Den torkade chilin odlade jag förra året och det använder jag varje dag i matlagningen. Sedan är det andra olika torkade kryddor bl.a. nässlor.

Önskar er en fin kväll




Bilderna är från ett jobb jag gjorde för det lilla familjeägda ekologiska företaget  för något år sedan. Tycker så mycke...
13/04/2023

Bilderna är från ett jobb jag gjorde för det lilla familjeägda ekologiska företaget för något år sedan. Tycker så mycket om bilderna så jag ville visa er de igen. Med möten i Stockholm och deadline på jobb har jag inte hunnit fota något nytt.

Våren kom av sig. Vi får hoppas på bättre väder snart. Kram på er

Alltså hur goda var inte dessa dammsugare. Våra gäster från Tyskland som varit här i två veckor hade testat den svenska ...
12/04/2023

Alltså hur goda var inte dessa dammsugare. Våra gäster från Tyskland som varit här i två veckor hade testat den svenska delikatessen Dammsugare från affären och tyckte de var så goda. Jag tänkte att jag borde kunna hitta ett recept på en lite nyttigare variant. Jag hittade detta recept från och herrejösses så goda de blev.
Nästa gång jag gör de, vilket kommer vara snart, ska jag tweaka receptet lite och använda lite matcha te och vetegräs till marsipanen och kanske lite kollagen och amlapulver i kakdegen för att göra de ytterligare lite nyttigare.

Nyttiga dammsugare
(10 stycken)
Ingredienser

Kakdeg:

2 1/2 dl kokt vit quinoa

2 dl kokosflingor

10 dadlar

2 msk kakao

4 tsk arrakessens

Marsipan:

6 dl mandelmjöl

4 msk honung

2 msk babyspenat

100 g mörk choklad

Gör så här:

Lägg kokt avsvalnad quinoa i en mixer tillsammans med kakao, dadlar, arrakessens och kokos. Mixa till en slät deg.

Marsipanen: Lägg honungen och spenaten tillsammans med lite av mandelmjölet i en mixer.

Tillsätt lite mandelmjöl i taget och mixa tills du får en slät, grön mandelmassa.

Kavla ut den gröna mandelmassan mellan två bakplåtspapper till ungefär 25×35 cm. Dela den sedan i tre lika stora längder, ca 8×35 cm.

Plocka fram kakdegen och dela den i tre lika stora bitar som du rullar till långa korvar. Lägg en rulle på respektive marsipanlängd, rulla marsipanen runt och nyp fast kanterna. Skär den långa dammsugarrullen i lagom stora bitar. Smält choklad och doppa ändarna på varje dammsugare i den smälta chokladen.

Lägg dammsugarna på ett fat och stoppa dem i kylen i cirka 10 minuter tills chokladen stelnat.

Årets påskris gör mig på gott humör. Påsk helgen tycker jag har levererat. Vi har hunnit vinterbada i strålande sol, bak...
09/04/2023

Årets påskris gör mig på gott humör. Påsk helgen tycker jag har levererat. Vi har hunnit vinterbada i strålande sol, baka surdegsbröd, fotat ett samarbete (mest jag), ätit god mat som våra ungerska och tyska vänner lagat, promenerat, några av oss gick tom på påsknattsmässan, påskäggsjakt och spelat massor av spel.

Vad har ni hunnit med?

Adress

Vallby By 8
Enköping
74598

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när anangelinmyhome postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till anangelinmyhome:

Dela