14/05/2023
Vilket fantastiskt väder vi fick. Är ni som jag och spenderar varje vaken stund ute i trädgården? Det är mycket som ska göras. Man börjar se det på hur det ser ut inomhus. Därför plockade jag in en bukett väldoftande vårblommor för att dra bort uppmärksamheten från alla dammråttorna. I trädgården ska fjolårets döda blad rensas bort, jag smular sönder dem i små delar och låter allt ligga kvar i rabatterna som jordförbättring och sedan lägger jag ett lager koskit jag köpt av bonden, i köksträdgården ska det s*s och vattnas, vintern var inte nådig mot alla rosorna, väldigt mycket har frysit ner så det är mycket som ska klippas och släpas bort ett riktigt slitit jobb med alla taggar. Jag tänker även redan nu plantera de dahlior jag inte hunnit förodla. Samt alla sommarblommor jag drivit upp som ska planteras.
Men just nu håller vi på att sätta upp tunnelväxthuset. Det kommer bli en magisk plats när det blir klart. Kolla stories.
Sedan vill jag tacka alla er som skrivit sådana fina ord givit hjärtan för mitt sista inlägg. Det värmer verkligen och gör mig så glad.
Nej nu måste jag ut i solen!