Tanja Bouwhuis Fotografie & Persoonlijk Inzicht

Tanja Bouwhuis Fotografie & Persoonlijk Inzicht Fotograaf én aanjager. Ik zie wat jij nog niet ziet. Ik fotografeer wie je bent, niet wie je denkt te moeten zijn. Of dat ik met je meebouw aan je website.

Fitness, portret & personal branding in de Achterhoek en daarbuiten. Ik help creatieve ondernemers die vastlopen in keuzes, ideeën en halve plannen. Mensen met veel in huis, maar te weinig overzicht. Samen brengen we rust, richting en focus, zodat je bedrijf weer klopt met wie jij bent...

Ik combineer strategie en fotografie om jou en je bedrijf werkbaar én zichtbaar te maken. Dat kan betekenen

dat we scherp kijken naar je aanbod. Soms zit het vast in tools als Canva, ChatGPT, Moneybird of je socials, dan pakken we dat gewoon samen aan. Het begint altijd met een goed gesprek. En het eindigt in iets concreets: een plan, duidelijke keuzes of een portret dat precies laat zien waar jij voor staat. Ik werk één op één, projectmatig of in korte trajecten. Geen vaste formats. Wel maatwerk. Geen vaag verhaal, maar duidelijke stappen die bij jou passen. Ik denk snel, voel wat er onder de oppervlakte speelt en benoem wat nodig is. Niet om te pushen, maar om te spiegelen. Met rust als basis en focus als resultaat. Want ondernemen wordt niet beter van meer doen. Wel van minder doen dat wél klopt. JOUW KRACHT | MIJN FOCUS

Twee foto's, dezelfde man, en je ziet meteen het verschil. De ene rustig en recht in de lens. De andere lachend, alsof e...
02/06/2026

Twee foto's, dezelfde man, en je ziet meteen het verschil. De ene rustig en recht in de lens. De andere lachend, alsof er net iets grappigs gebeurde. Dat zit niet in de pose, dat zit in het moment.

Dat is wat een studio mogelijk maakt. Geen omgeving die afleidt, überhaupt weinig afleiding, alleen jij en de aandacht die volledig op jou ligt.

Het licht stuur ik precies zoals ik het wil, dus geen bewolking die roet in het eten gooit en geen seizoen dat bepaalt hoe het eruitziet.
We kunnen alle kanten op, rustig of juist wat steviger, en jij hoeft nergens rekening mee te houden behalve met jezelf.

Voor sommige mensen voelt dat eng. Niks om je achter te verstoppen. Maar precies dat werkt zo goed. Daar zie je wie iemand echt is.

Durf jij voor de lens te gaan staan? 📸

Wat personal branding écht is...De meeste mensen snappen niet wat personal branding echt inhoudt.Ze denken: even wat moo...
29/05/2026

Wat personal branding écht is...
De meeste mensen snappen niet wat personal branding echt inhoudt.

Ze denken: even wat mooie foto's laten maken, een logo erbij, een strakke website, klaar. Maar dan heb je plaatjes, geen merk. Want als je het doel niet snapt, maakt het niet uit hoe mooi het eruitziet.
En daar zat voor mij eerlijk gezegd lang het probleem.

Ik vond het lastig om één ding te kiezen. Niet omdat ik het niet wist, maar omdat ik nieuwsgierig ben naar van alles en snel verbanden zie. Eén ding kiezen voelde alsof ik de helft van mezelf moest wegstoppen.

En als ik eerlijk ben: het voelde ook veilig om veel dingen te kunnen, want dan heb je altijd een uitweg als iets niet aanslaat. Alleen brengt precies die uitweg anderen in verwarring, want dan weet niemand waar je nou eigenlijk voor staat.

Want mensen onthouden geen lijstjes van alles wat je kunt. Ze onthouden een gevoel.
En dat is dus wat een persoonlijk merk eigenlijk is. Niet je logo, niet je kleuren, niet die website, maar het gevoel dat mensen bij jou krijgen en waar ze je om onthouden.

Het is dat ene wat écht van jou is, waar je voor durft te kiezen en wat je niet meer wegstopt.

En precies daarom is authenticiteit zo belangrijk. Een merk dat niet klopt met wie je echt bent voel je zo. Je kunt jezelf gladder en professioneler voordoen, maar dan onthoudt niemand je, want er valt niks te onthouden.

Het is juist het echte, soms een beetje rommelige, dat blijft hangen.
Voor mij voelde dat kiezen eerst als minder.

Inmiddels weet ik dat het juist alles is.

Ze was zenuwachtig. Dat voelde ik meteen toen ze binnenkwam. Niet overdreven, maar dat tikje spanning dat er zit als je ...
27/05/2026

Ze was zenuwachtig. Dat voelde ik meteen toen ze binnenkwam. Niet overdreven, maar dat tikje spanning dat er zit als je iets doet wat nieuw is, iets wat voelt als een grote stap.

Ze had hard gewerkt. Zo hard. En nu stond ze hier, klaar om dat vast te laten leggen.

Ik doe meer dan fotograferen. Ik zorg er ook voor dat je je op je gemak voelt, dat je durft, dat je jezelf bent voor de lens. Niet poseert, maar gewoon staat. Dat is het verschil tussen een foto die klopt en een foto die raakt.

Haar reactie daarna:
"Waaaaauw Tanja. Ik zat echt met tranen in mijn ogen van trots terug te kijken naar de foto's."

Tranen van trots. Dat is het. Dat is precies waarom ik dit doe.
Dit soort momenten geven me ontzettend veel energie. Dat ik iemand niet alleen kan laten zien hoe mooi ze eruitziet, maar ook hoe ver ze is gekomen. Dat dat zichtbaar wordt. Dat ze het zelf ziet.

Dankjewel lieverd, voor je vertrouwen en je eerlijkheid. Dit vergeet ik niet.

Kijk jij weleens écht naar jezelf?Niet even snel in de spiegel voor je weggaat. Maar echt. Naar wie je bent, hoe je over...
20/05/2026

Kijk jij weleens écht naar jezelf?

Niet even snel in de spiegel voor je weggaat. Maar echt. Naar wie je bent, hoe je overkomt, wat je uitstraalt.

Ik ben echt geen standaard fotograaf. Ik ben sowieso niet standaard, maar dat ter zijde. 😉
De persoon die voor me staat vind ik veel interessanter dan het perfecte plaatje. Sterker nog, ik ben waarschijnlijk de enige fotograaf die tijdens een shoot begint over hoe jij in het leven staat terwijl jij gewoon lekker op een krukje zit en denkt dat je even snel op de foto gaat. 😇

Dat mooie beeld geef ik aan het einde mee. Maar wat er daarvoor gebeurt is eigenlijk het echte werk.

Wat ik altijd doe: ik vraag mensen om een klein stukje meer naar zichzelf te kijken. Niet oordelen, gewoon even zien wie er daar staat. En ik geef wat kleine tips om wat dichter bij jezelf te komen. Soms is dat genoeg om iets los te laten wat je al een tijdje met je meedraagt. Klinkt zwaar, is het niet. Beloofd.

En dan gebeurt er iets. Halverwege verandert er altijd iets. De schouders zakken, de blik wordt zachter, het gevecht met de camera stopt gewoon. Niet omdat ik iets bijzonders doe, maar omdat iemand zichzelf even de ruimte geeft om er te zijn.

Ons brein vindt dat trouwens best spannend. We kijken van nature weg van dingen die ongemakkelijk voelen, ook van onszelf. Herkenbaar toch? Maar groei begint precies daar. Op het moment dat je niet meer wegkijkt.

Een foto helpt daarbij op een manier die ik nog steeds bijzonder vind. Je staat er buiten en kijkt tegelijk naar binnen. Je ziet jezelf zoals anderen je zien. En soms zie je dan iets wat je al lang voelde maar nog nooit zo had gezien.

Dáár doe ik het voor. Niet voor het plaatje. Voor dat moment.

Ben jij toe aan zo'n shoot? Of ben je juist degene die nu denkt "oeh, dat klinkt eng"? Dan is het waarschijnlijk precies wat je nodig hebt. 😄 Stuur me een berichtje, dan kijken we samen wat er mogelijk is.

📸 Tanja Bouwhuis Fotografie en Persoonlijk Inzicht
🌐 tanjabouwhuis.nl

📸 Trice ten Have

🎉 Ik heb deze week de badge Opkomend talent verdiend, een erkenning voor het maken van aantrekkelijke content die de aan...
18/05/2026

🎉 Ik heb deze week de badge Opkomend talent verdiend, een erkenning voor het maken van aantrekkelijke content die de aandacht van mijn fans trekt!

Ik wil gezien worden.Echt gezien. Niet "oh leuk hoor" gezien, maar dat iemand kijkt en denkt: ja, dit klopt. Dit is goed...
18/05/2026

Ik wil gezien worden.

Echt gezien. Niet "oh leuk hoor" gezien, maar dat iemand kijkt en denkt: ja, dit klopt. Dit is goed.

Vroeger werd ik gepest. Mijn ouders noemden dat "geplaag" en ik kreeg te horen dat ik het me aantrok. Maar voor mij voelde het wél zo. En ergens heeft dat waarschijnlijk alles te maken met wie ik nu ben en waarom ik doe wat ik doe.

Want ik ken dat gevoel van een deur die dichtgaat precies op het moment dat je hem eindelijk durft te openen. Iemand gooit er "het valt wel mee" tegenaan en je slikt de rest weer in. Als je dat een paar keer hebt meegemaakt, leer je wel om sterk over te komen. Misschien té sterk. Maar vanbinnen wil je gewoon dat iemand even doorvraagt.

Dat is ook precies waarom ik in mijn werk doe wat ik doe. Als jij voor mijn lens staat en ik zie dat je er niet helemaal lekker bij zit, stop ik. Ik zeg het. We passen iets aan, we zoeken een andere sfeer, we gaan op een manier verder die voor jóu werkt. Niet omdat dat netjes is, maar omdat ik weet hoe het voelt als niemand dat doet.

En eerlijk? Die snak naar bevestiging is er bij mij nog steeds wel. Ik lever een foto af waar ik écht trots op ben en kijk toch even op mijn telefoon. Alsof notificaties gaan bepalen of wat ik voel klopt. Ze doen dat niet. Maar ik kijk toch even, en dan leg ik hem weer weg.

Dus als een kind bij jou zegt "ik word gepest" en jouw eerste neiging is "ach, dat is geplaag", vraag dan even door. Geloof wat diegene je vertelt. Iemand kan nog zo sterk overkomen en toch eindelijk iets durven zeggen wat hem of haar al tijden dwarszit. Gewoon aanwezig zijn is dan vaak al genoeg.

💭Misschien herken je dat. Dat je eigenlijk wéét dat iets goed is, maar toch even naar die bevestiging kijkt.

Vandaag, 4 shoots waarvan drie portfolio shoots, één uur per persoon. Krap gepland, bewust gedaan.Ik begin met mijn acht...
15/05/2026

Vandaag, 4 shoots waarvan drie portfolio shoots, één uur per persoon. Krap gepland, bewust gedaan.

Ik begin met mijn achternichtje die zestien is geworden. Hoe leuk is dat al.
En daarna drie portretshoots. Eén uur per shoot is eigenlijk ook gewoon de standaard boektijd. Maar eerlijk gezegd loopt het bij mij bijna altijd uit.
En dat reken ik dan ook niet door, want ik geef liever te veel tijd dan dat ik iemand wegstuur terwijl die nog niet echt lekker op zijn gemak is. Dit keer heb ik mensen gevraagd die er ook echt zin in hebben en al wat meer gewend zijn voor de camera. Dus wie weet.

Mijn modellen zeiden vroeger wel eens: "po*******ie Tanja, ben je nu alweer klaar? Ik vond het net zo leuk worden." En dan keken we samen de foto's al terug en zeiden ze: "oh ja, je hebt wel gelijk. Er zitten al zoveel mooie beelden in."
Gewoon doorschieten met dezelfde kleding en dezelfde make-up, terwijl het er al in zit? Waarom zou je. Dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

Dat vond ik toen al een mooi compliment. Want ik schiet snel. Ik weet wanneer het er is.

Zaterdag hoop ik ook nog wat te doen, buiten, met twee totaal andere types dan vrijdag. Als het weer een beetje meewerkt tenminste, want de voorspelling is niet geweldig.

Maar goed. Ik heb gewoon zin om te fotograferen. Om nieuw materiaal te maken. Om even dat te doen waar ik goed in ben. Al deze foto's krijgen jullie vast nog zien.

Vandaag, 4 shoots waarvan drie portfolio shoots, één uur per persoon. Krap gepland, bewust gedaan.Ik begin met mijn acht...
15/05/2026

Vandaag, 4 shoots waarvan drie portfolio shoots, één uur per persoon. Krap gepland, bewust gedaan.

Ik begin met mijn achternichtje die zestien is geworden. Hoe leuk is dat al. En daarna drie portretshoots. Eén uur per shoot is eigenlijk ook gewoon de standaard boektijd. Maar eerlijk gezegd loopt het bij mij bijna altijd uit.
En dat reken ik dan ook niet door, want ik geef liever te veel tijd dan dat ik iemand wegstuur terwijl die nog niet echt lekker op zijn gemak is. Dit keer heb ik mensen gevraagd die er ook echt zin in hebben en al wat meer gewend zijn voor de camera. Dus wie weet.

Mijn modellen zeiden vroeger wel eens: "po*******ie Tanja, ben je nu alweer klaar? Ik vond het net zo leuk worden." En dan keken we samen de foto's al terug en zeiden ze: "oh ja, je hebt wel gelijk. Er zitten al zoveel mooie beelden in."
Gewoon doorschieten met dezelfde kleding en dezelfde make-up, terwijl het er al in zit? Waarom zou je. Dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

Dat vond ik toen al een mooi compliment. Want ik schiet snel. Ik weet wanneer het er is.

Zaterdag hoop ik ook nog wat te doen, buiten, met twee totaal andere types dan vrijdag. Als het weer een beetje meewerkt tenminste, want de voorspelling is niet geweldig.

Maar goed. Ik heb gewoon zin om te fotograferen. Om nieuw materiaal te maken. Om even dat te doen waar ik goed in ben. Al deze foto's krijgen jullie vast nog zien.

Ze vond het spannend. Een shoot waarbij iemand echt naar je kijkt, dat is niet niks. Maar ze ging. En daarna stuurde ze ...
13/05/2026

Ze vond het spannend. Een shoot waarbij iemand echt naar je kijkt, dat is niet niks.
Maar ze ging. En daarna stuurde ze me dit.

Tranen van trots. De medewerkers van de gym waar ze traint stonden om haar heen te kijken en waren het meteen eens: dit straalt kracht uit. En ze noemde het een cadeautje voor haar vakantie.
Dat is het voor mij ook. Dit soort berichten raken mij, elke keer weer.

Jeanicque, wat fijn dat je dit hebt gedeeld. En het feit dat ik dit natuurlijk ook met mijn volgers mag delen. Geniet van je vakantie. 🤍

Ik was zo blij toen ik die baan aannam. Echt.... Zin in collega's, zin in structuur, zin om ergens bij te horen naast mi...
11/05/2026

Ik was zo blij toen ik die baan aannam. Echt.... Zin in collega's, zin in structuur, zin om ergens bij te horen naast mijn eigen bedrijf. Die energie waarmee je begint, die was er in mijn geval ook echt.

En dan zit je er. En je voelt al op dag één dat het niet klopt. Maar hallo, het is dag één, dus je blijft zitten. Dag twee, dag drie. En het wordt niet anders, het wordt alleen maar duidelijker.

Wat ik nooit zo scherp had gevoeld, is hoe hoogsensitief ik eigenlijk ben. Ik wist dat ik sfeer en energie sterk aanvoel, maar hoe zwaar dat weegt wist ik pas toen ik er middenin zat. Dat is niet iets wat je van tevoren even netjes aangeeft bij een kennismaking. Je weet het gewoon pas als je er staat.

Niemand neemt iemand aan om ze daarna weer te laten gaan. Dat wil ik ook gezegd hebben. Maar een proeftijd bestaat voor beide kanten, en ik heb hem gebruikt waarvoor hij is. Om eerlijk te zijn naar mezelf en naar hen. Ze zoeken iemand die écht past bij hoe zij nu werken. Dat ben ik niet, en dat is geen oordeel, dat is gewoon eerlijk.

Deze paar dagen hebben mij meer energie gekost dan ik had verwacht. En dat zegt genoeg.

Ik ben dus weer volledig beschikbaar en ik hou mijn ogen open. Bij voorkeur parttime, als zzp'er of in loondienst, dat maakt me niet uit. Wat wél uitmaakt: een plek waar ik niet alleen uitvoer maar ook meedenk. Waar mijn dertien jaar ervaring iets doet en waar er ruimte is voor mijn manier van kijken. Geef mij iets om over na te denken en ik ga. Zo werk ik nu eenmaal.

Ken jij iets wat past? Ik hoor het graag. 😊

Adres

Winterswijk

Openingstijden

Dinsdag 09:00 - 17:00
Woensdag 09:00 - 17:00
Vrijdag 13:00 - 17:00
18:00 - 19:00
Zaterdag 10:00 - 17:00

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Tanja Bouwhuis Fotografie & Persoonlijk Inzicht nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Tanja Bouwhuis Fotografie & Persoonlijk Inzicht:

Delen