Henri van de Wal - Levensfotograaf

Henri van de Wal - Levensfotograaf Levensfotograaf | Waar de herinnering stopt, beginnen mijn foto's

Henri.. Het gaat niet zo goed met mijn ouder..Achter deze tulp gaat de zon onder.Maar de tulp is mooi en nog vol leven.T...
19/04/2026

Henri.. Het gaat niet zo goed met mijn ouder..

Achter deze tulp gaat de zon onder.
Maar de tulp is mooi en nog vol leven.

Tijdens het maken van deze foto bracht het me terug naar vorig jaar.

Soms is het leven mooi en prachtig, maar gelijk droevig, verdrietig en voelt het alsof de zon onder gaat.

Vorig jaar werd ik gebeld door een gezin waarbij ze wisten dat 1 van de ouders snel weg zou vallen uit hun leven.

Ze wilde nog graag een familieshoot omdat hun dierbare nog vol leven zat en ze niet wisten hoe snel het kon gaan.

Op de afgesproken dag en als onbekende van de familie nam ik eerst de tijd om kennis te maken.

Te praten over wat komen gaat, hoe het nu gaat en dat ik er ben om een moment vol herinneringen vast te leggen.

Voordat we begonnen aan de familieshoot kreeg ik de tijd om ook de foto te maken die tijdens de herdenkingsdienst zou worden gebruikt.

Ondanks dit moment vol verdriet en bewustwording, was er vooral ook veel berusting omdat er nu een foto is die zonder "knippen of plakken" kon worden gebruikt.

De persoon in beeld, authentiek, herkenbaar en voor altijd in de herinneringen van iedereen.

Dit maakt mijn werk als Levensfotograaf zo bijzonder.

Deze momenten van herinneringen gun ik iedereen.

Veel foto's kan ik niet laten zien.
Vaak gaat het om persoonlijke, dierbare en kwetsbare foto's.

Toch wil ik laten merken wat er mogelijk is in tijden van verdriet om zo ook de herinneringen van troost te maken voor alle momenten die nog volgen.

Bedankt als je tot hier gelezen hebt.

Bedankt voor jullie vertrouwen!
Bedankt voor deze herinnering!

Het ga je goed mooi mens.

@

Van opbaring naar uitvaartceremonie…Een paar dagen mocht hij thuis liggen.Maar dan komt toch het moment van de uitvaart....
09/03/2026

Van opbaring naar uitvaartceremonie…

Een paar dagen mocht hij thuis liggen.
Maar dan komt toch het moment van de uitvaart.

De familie komt samen, gaat naast hun dierbare staan.
De laatste woorden, de laatste grappen, de laatste keer thuis…

Ongemerkt ontstaat er een ritueel: het sluiten van de kist.

Het sluiten van de kist is een intiem,
persoonlijk en definitief afscheidsmoment.

In stilte ben ik daar.
In stilte vormt zich een herinnering die ik mag vastleggen.
Niet onzichtbaar, maar niet aanwezig.
De familie is bezig met de belangrijke dingen.
Het besef van een definitief afscheid wordt werkelijkheid en komt dichterbij.
In dit moment zijn ze samen, delen ze het verdriet.

Later hoor ik: "ik heb je niet eens opgemerkt, waar stond je dan?"
Een heel klein kort zinnetje dat mij vertelt dat ik als Levensfotograaf het goed gedaan heb.

Als ik alle foto's klaar heb, komt er tijd en ruimte om met de familie de woorden te vinden voor de herinneringen van een ingrijpende gebeurtenis die niemand wil meemaken, maar achteraf niet wil missen.

Heb je vragen of twijfels over afscheidsfotografie?
Neem contact op via een PM/DM of stuur een mail naar [email protected]


Voorthuizen Zingt met Kerst 2025Wat was het een mooie avond!
26/12/2025

Voorthuizen Zingt met Kerst 2025

Wat was het een mooie avond!



Geen trouw, maar rouwalbum…Dat was de wens van de familie toen ik ze voor het eerst ontmoete op de dag van de uitvaart.E...
25/09/2025

Geen trouw, maar rouwalbum…

Dat was de wens van de familie toen ik ze voor het eerst ontmoete op de dag van de uitvaart.

Een tijdje na de uitvaart was het gezin er aan toe om over het album te praten.

Uit de vele mogelijkheden qua stoffen en kleuren, vonden ze een persoonlijke kleur voor dit album gevuld met foto’s van een gebeurtenis die je niet wilt meemaken, maar achteraf niet wilt missen.

Toen het album klaar was mocht ik nogmaals bij de familie binnenkomen om het album te overhandigen.

Wat volgde was een persoonlijk en intiem gesprek.
Met een barstje in ons harten en met tranen in onze ogen sloten we af.

Bedankt voor het vertrouwen lieve mensen!

Wees lief voor jezelf en neem de tijd.
Het hoeft niet snel.


Ze was moeder, vrouw en oma...Ondanks dat ik haar niet heb gekend, krijg ik toch een band door de verhalen die ik hoor t...
21/05/2025

Ze was moeder, vrouw en oma...

Ondanks dat ik haar niet heb gekend, krijg ik toch een band door de verhalen die ik hoor tijdens mijn aanwezigheid en bij het persoonlijk brengen van de foto's of album.

Elke keer weer die gedachte "had ik hem of haar maar eerder leren kennen".


Deze maand een mooie dag gehad bij   en René Til van   Voorthuizen.Zij hebben een mooie omgeving voor kwetsbare mensen m...
20/05/2025

Deze maand een mooie dag gehad bij en René Til van Voorthuizen.
Zij hebben een mooie omgeving voor kwetsbare mensen met geheugenproblemen gecreëerd in het oude Buitenlust pand in .

Ik mocht daar foto's maken en wat ik daar heb gezien is dat er oprechte aandacht, gezelligheid en een liefdevolle omgeving is die geheel natuurlijk ontstaat en aanvoeld.

Bedankt voor het vertrouwen en heel veel succes met dit mooie levenswerk!













Eeuwigheidszondag 202326 november 2023We branden een kaars voor onze dierbaren die we verloren zijn in een kring om het ...
20/05/2025

Eeuwigheidszondag 2023

26 november 2023

We branden een kaars voor onze dierbaren die we verloren zijn in een kring om het teken van nieuw leven met daarbij de reflectie van hen die zijn voorgegaan.

Omdat wij herinneren.

Tijdens het maken van de foto zie ik het moment gebeuren en krijg ik niks mee van de omgeving.
Ik zit in het moment, ik ben bij het moment zoals niemand anders het ziet.

Dit is wat ik zag en waarvoor ik dankbaar ben dat ik deze beelden mocht maken.

Adres

Voorthuizen

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Henri van de Wal - Levensfotograaf nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen