19/04/2026
Henri.. Het gaat niet zo goed met mijn ouder..
Achter deze tulp gaat de zon onder.
Maar de tulp is mooi en nog vol leven.
Tijdens het maken van deze foto bracht het me terug naar vorig jaar.
Soms is het leven mooi en prachtig, maar gelijk droevig, verdrietig en voelt het alsof de zon onder gaat.
Vorig jaar werd ik gebeld door een gezin waarbij ze wisten dat 1 van de ouders snel weg zou vallen uit hun leven.
Ze wilde nog graag een familieshoot omdat hun dierbare nog vol leven zat en ze niet wisten hoe snel het kon gaan.
Op de afgesproken dag en als onbekende van de familie nam ik eerst de tijd om kennis te maken.
Te praten over wat komen gaat, hoe het nu gaat en dat ik er ben om een moment vol herinneringen vast te leggen.
Voordat we begonnen aan de familieshoot kreeg ik de tijd om ook de foto te maken die tijdens de herdenkingsdienst zou worden gebruikt.
Ondanks dit moment vol verdriet en bewustwording, was er vooral ook veel berusting omdat er nu een foto is die zonder "knippen of plakken" kon worden gebruikt.
De persoon in beeld, authentiek, herkenbaar en voor altijd in de herinneringen van iedereen.
Dit maakt mijn werk als Levensfotograaf zo bijzonder.
Deze momenten van herinneringen gun ik iedereen.
Veel foto's kan ik niet laten zien.
Vaak gaat het om persoonlijke, dierbare en kwetsbare foto's.
Toch wil ik laten merken wat er mogelijk is in tijden van verdriet om zo ook de herinneringen van troost te maken voor alle momenten die nog volgen.
Bedankt als je tot hier gelezen hebt.
Bedankt voor jullie vertrouwen!
Bedankt voor deze herinnering!
Het ga je goed mooi mens.
@